VozidláAutobusy MHD › Karosa B 731Významným medzníkom vo výrobe autobusov vo firme Karosa Vysoké Mýto bol nový rad vozidiel Karosa 730 dodávaný dopravným spoločnostiam od roku 1981. Autobusy polosamonosnej konštrukcie s motorom umiestneným v zadnej časti vozidla na dlhé roky ovládli ulice miest v Československu. Neskôr k nim pribudol typ Karosa B 732, ktorý sa od typu B 731 odlišoval len použitím manuálnej prevodovky.


Karosa B 731

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa B 731.20 TN-681AM 2004 1
Spolu:   1

Technické parametre

Dĺžka:11055 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Výška podlahy:890 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:31 + 1
Počet miest na státie:59
Celkový počet miest:90 + 1
Pohotovostná hmotnosť:9500 kg
Celková hmotnosť:15780 kg
Motor:LIAZ ML 635, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (731.00)
LIAZ ML 635 Turbo, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním preplňovaný turbodúchadlom (731.04)
LIAZ ML 636 N Euro 0, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (731.20, 731.1653)
Výkon motora:149 kW / 2100 rpm (ML 635)
155 kW / 2000 rpm (ML 636 N)
Objem motora:11946 cm3
Krútiaci moment motora:767 Nm / 1400 rpm (B 731.20)
845 Nm / 1100 - 1200 rpm (B 731.40)
Maximálna rýchlosť:70 km/h
Prevodovka:Praga 2M 70.04, automatická, 2-stupňová s hydrodynamickým meničom (731.00, 731.20, 731.40, 731.1653)
Nápravy:predná LIAZ
zadná RÁBA 118.37 (731.00, 731.04)
zadná RÁBA 007.20 (731.20)
Pneumatiky:11 x 22,5"

Opis

Na oceľovom ráme zostavili z panelov polosamonosnú karosériu, zvonka oplechovanú hladkým plechom. Panely - základný rám, bočnice, predné, zadné čelo a strecha, vzájomne spojili skrutkami. Strop a bočnice interiéru pokryli umakartom, podlahu gumou. Pre cestujúcich osadili latexové sedadlá s koženkovým poťahom v mestskom usporiadaní. V bočnici umiestnili troje výsuvné dvojkrídlové dvere s elektropneumatickým ovládaním. Okrem interiéru, kde boli do roku 1985 svetlohnedé koženkové sedadlá a svetlohnedý umakart, sa prvé série líšili aj zadnou nápravou RÁBA 118, ktorá sa používala až do roku 1986. Od tohto roku sa začali montovať čierne sedadlá a šedý umakart, o rok neskôr dostali vozidlá tichšiu nápravu RÁBA 007 a predné dvere s menšími oknami v spodnej časti. Pracovisko vodiča v type 731.00 oddeľovala od priestoru pre cestujúcich presklená priečka. Od ďalších výrobných sérií začali v mestských vyhotoveniach montovať uzavreté kabínky pre vodiča. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie cez stropné vetráky s elektrickými ventilátormi a horné posuvné časti bočných okien. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Autobusy sa do roku 1985 dodávali v červeno-krémovom nátere, potom v červeno-bielom nátere.

Katalóg vozidiel

TN-681AM

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.