Close

Karloveská ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Tracks › Modernization of tramway track in Karlova Ves and Dúbravka (2019 - 2020) › 1st phase (57/968)
Download item
Discussion post:
Location: Karloveská ul.
Date: 20.7.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › 1st phase
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 2081

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
TeBeCe

TeBeCe

26 Jul 2020
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: anbis #8:
Tie boli len pri tuneli, dalej sa uz myslim nepouzivaju, aspin som ich nevidel.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

26 Jul 2020
#8 Rate positive Rate negative
https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/60881-co-vsetko-je-mesto-ochotne-spravit-aby-neboli-elektricky-na-zrekonstruovanych-radialach-az-take-hlucne

" Zároveň sa navrhlo skrátenie dosiek z 24 metrov na 6 metrov, pričom medzi dosky sa budú vkladať tzv. kĺzne tŕne."

Tak predsa. Uvidíme.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

23 Jul 2020
#7 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: lostrail #6:
S tým cestovaním dosiek sa dá do nejakej miery súhlasiť (na druhej strane, ani 100 m dlhá súvislá doska sa nemusí správať "súvisle", pri nevhodnom namáhaní a zlom návrhu sa môže sama zdilatovať - teda popraskať a výsledok je rovnaký). Ale myslím si, že posun dokáže utlmiť aj pevné ukotvenie koľajníc (čo pri BKV paneloch neexistuje). Inými slovami, myslím, že samotné koľajnice by mohli čiastočne plniť funkciu sprahovacieho prvku, keďže sú pevne kotvené... To už ale nahlas uvažujem, je to otázka na statika (aj odpoveď na #5 - presné riešenie nepoznám, čisto fyzikálne by som však očakával niečo v zmysle tohto). Okrem toho, pokiaľ viem, pri BKV paneloch býva problém aj so zmenou nivelety (prepadávaním panelov) v dôsledku zatekania vody cez spoje, to tu nehrozí. Bolo by fajn, ak by ma doplnili väčší odborníci priamo na koľajové trate 🙂
Reply
lostrail

lostrail

23 Jul 2020
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: anbis #4:
OK, len cisto teoreticky z hladiska fyziky, narezane kusy maju sancu zacat "cestovat". Ale beriem, je mozne, ze je to len moja bujna predstavivost. Ak by davali trne, zostava dufat, ze zas nezacnu prenasat hluk. A ano, v dalsej diskusii sa spominalo aj vkladanie nejakej gumy (dufajme), tak hadam sa kvalita celeho ulozenia tymto nezhorsi.
Reply
Maxi King

Maxi King

23 Jul 2020
#5 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: anbis #4:
A dá sa vôbec do takého úzkeho priestoru spätne vložiť taký trn?
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

22 Jul 2020
#4 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: lostrail #3:
Nevidel som projekt týchto úprav (ak vôbec existuje, možno majú iba nejaký posudok), ale predpokladám, že medzi jednotlivé dosky sa vložia sprahovacie tŕne. Podobne ako pri betónových vozovkách, aby spolupôsobili.
Inak technický detail - tie dosky zostávajú stále monolitické (lebo boli zhotovované na stavbe do debnenia). To nemá nič s narezaním na kusy. Stále je to monolitická doska, iba narezaná na kusy. Opak monolitu je prefabrikovaná doska (v tomto prípade známa skôr pod pojmom panel), ktorá sa zoberie a žeriavom uloží na podklad (štrkové lôžko). To sú tie BKV panely s vyhnitým žľabom, ktoré spomína S499.
Reply
lostrail

lostrail

22 Jul 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Jaj tak zas nuansy typicky "nasich" rieseni su ina rec. Ale ak tvrdis, ze toto sa nezacne po 15 rokoch krutit a prepadavat, potom nech len veselo krajaju a odstranuju...
Reply
S499.1023

S499.1023

21 Jul 2020
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: lostrail #1:
Úplne vo všetkom. Máš pocit, že tu bude položená neupevnená bloková koľajnica do vyhnitého žľabu?
Reply
lostrail

lostrail

21 Jul 2020
#1 Rate positive 4 Rate negative 1
Nebola hlavna vyhoda monolitickej nosnej dosky v tom, ze bola monoliticka? Ked takto rozrezu dosky na celom useku, v com bude spocivat vyhoda oproti BKV panelom, ktorych "efekt" po case vidime napr. na Vajnorskej radiale pri MicroStepe?
Reply