Close

#7837, Vozovňa Jurajov dvor

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Streetcars (trams) › ČKD Tatra T3 (11/5192)
Download item
Discussion post:
Location: Vozovňa Jurajov dvor
Date: March 2025
Vehicle: ČKD Tatra T3 #7837
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra T3
Route:
Author: imhd.sk, archive
Times viewed: 1903

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

16 Mar 2025
#14 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mhr1 #13:
Ja som bol vždy za to, aby T3G ostali aspoň do roku 2030, ak ich vieme dovtedy udržať pojazdné a nebude problém s výzbrojou. Čo neviem, že by bol problém. Furt som počúval o tom, ako už-už budú vyradené a zatiaľ furt jazdia. Ale ako výhovorka, prečo im nedať ručný radič a modernizovať interiér to stačilo. Fakt neviem, prečo by T3G nemohli dostať pohodlnejšie sedadlá, búda vodiča ručný radič a klimatizáciu. Vyraďovali sa K2S. Tie veci boli prakticky zadarmo. Lenže DPB zjavne už nemá ani elementárne kapacity dielní keď to neboli schopní prehodiť. A však načo, T3G mali byť vyradené tento rok. A ako vidím, ešte pár rokov tu budú slúžiť. A zasa je to na hrane toho, že "už sa neoplatí do nich investovať". Lebo DPB robí všetko pre to, aby sa to ani neoplatilo. Samozrejme klímy búdy vodiča by si zaslúžili aj T3P a T6A5 1. a 2. série.
Reply Comment has been edited by the author.
Mhr1

Mhr1

15 Mar 2025
#13 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Viko #9:
Vyhodené peniaze to nie sú, ak sa VP amortizuje. To bývalo okolo 4 rokov, čiže približne 200-250 000 km. Ak toto súprava od teraz až do vyradenia najazdí, je všetko v najlepšom poriadku. Ale ak by ju vyradili napr. už po 2 rokoch, čo by pri špičkovej premávke nebolo ani zďaleka 100 000 km, bola by to strata minimálne polovice ceny VP. Je to to isté, ako keby si si nechal urobiť úplne novú strechu so zárukou na 10 rokov, ale ty by si sa rozhodol, že po 2 rokoch nastavíš poschodie, čiže by si de facto novú strechu zlikvidoval. To by bola finančná strata. Lepšie by bolo bývalo len provizórne opraviť zatekanie a novú strechu urobiť až po vybudovaní nadstavby. Čiže tak som to myslel s vyhodenými peniazmi. Nie že teraz sú to vyhodené peniaze, ak bude súprava jazdiť ešte 4 roky, je to naopak dobrá investícia. Ale boli by to vyhodené peniaze, ak by súprava jazdila napr. len tie 2 roky. Podobné zverstvá sme tu už mali - viď VP súpravy 7757+58, ktorá po VP nejazdila ani rok! Alebo odstavovanie 15TrM len pár rokov po GO v Zlineri. V minulosti napr. vyradenie posledných GO vozov T2, likvidovali sa 4 roky po GO! Hoci GO zhodnocuje voz o 12-15 rokov! Ak ich teda plánovali tak skoro vyradiť, tú GO pred 4 rokmi vôbec nepotrebovali, 4 roky by vydržali aj po obyčajnej VP.
Reply
S499.1023

S499.1023

14 Mar 2025
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #11:
Ahoj, ja som z dobrého dôvodu očakával odpoveď od Csepka3.
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

14 Mar 2025
#11 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Čo sa zberačov týka, tak som kedysi čítal nejakú staršiu analýzu ÖBB, ktorá konštatovala, že v praxi je jedno ktorým smerom je zberač otočený. Vtedy sa tuším viac ako 160 km/h ešte nejazdilo. Pri rýchlostiach električiek v Bratislave je to už duplom egal. Skôr by ma zaujímalo, či bol problém s opotrebením lišty alebo niečim iným.
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

14 Mar 2025
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #9:
Aby to nebolo dlhšie než 2 roky. Nebol by som prekvapený, keby s do premávky vrátila 7303+7304.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

14 Mar 2025
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #4:
Tak ja neviem. Je potreba starých súprav do výpravy na cca dva roky, kým sa budú vo veľkom robiť VP na Škodách. Malo to dva roky behať s prekročenými kilometrami či čo sú pre teba nevyhodené peniaze?
Reply
Solider

Solider

14 Mar 2025
#8 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Mhr1 #4:
Ťažko povedať, či ide o vyhodené peniaze – podľa mňa sú viac vyhodené peniaze tie mesiace odstavené Škodovky na kockaté kolesá a na kilometre do VP, na ktoré nebol doteraz zhotoviteľ a nie sú ani peniaze.
Reply
Andrej

Andrej

14 Mar 2025
#7 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Ma178rek #6:
Ak je to len podľa kilometrov tak prečo by to boli vyhodené peniaze ak do 4 rokov to nenajazdí 200k? Nechajme si to dovtedy kým tie kilometre najazdí, tie 2-3 hodinové služby na linke 7 nikomu neuškodia.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

13 Mar 2025
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Andrej #5:
Podľa mňa tam primárny stav hrajú kilometre +/- nejaká odchýlka
Reply
Andrej

Andrej

13 Mar 2025
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #4:
Je nejaký časový limit v ktorom sa musí vozidlo podrobiť ďalšej prehliadke?
Reply
Mhr1

Mhr1

13 Mar 2025
#4 Rate positive 1 Rate negative
Dúfam, že keď už do toho vrazili cenu VP, tak to aspoň 4 roky vydrží. Lebo inak by to boli vyhodené peniaze. Lenže 4 roky = aspoň 200000 km, som zvedavý dokedy to na ranných špičkách vyjazdí...
Reply
S499.1023

S499.1023

13 Mar 2025
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: csepka_3 #2:
Všetky nie, niektoré (napríklad 7717-7736) mali také hnedasté.
A aká poloha zberača je podľa teba lepšia a prečo?
Reply
csepka_3

csepka_3

13 Mar 2025
#2 Rate positive 5 Rate negative 2
Ale čo, vidím že otočili zberače naopak a panel prefarbili na čierno z upravenej sivej farby. Asi by rukám bolo príliš zima. Kedysi mali sivé panely všetky T3 keď prišli.
Reply
Andrej

Andrej

13 Mar 2025
#1 Rate positive 9 Rate negative
Ktory genius mal napad dat tie nalepky na okno a blokovat vyhlad z vozidla, namiesto toho aby sa vyuzivala ta obrovska cervena plocha na ktorej vobec nic neni?
Reply