Zavrieť

Vznikajúce prístrešky na električkovej zastávke Riviéra smerom do centra

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Karloveská radiála pred začiatkom školského roka (2.9.2020) (24/35)
Stiahnuť materiál
Vznikajúce prístrešky na električkovej zastávke Riviéra smerom do centra.
Príspevok:
Lokalita: Karloveská ul., zastávka Riviéra
Dátum: 31.8.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › 4. etapa: Tunel - Jurigovo nám.
Karloveská radiála pred začiatkom školského roka (2.9.2020)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3893

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
lostrail

lostrail

6.9.2020
#24 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #23:
Preto som pisal, ze by sa to pokojne mohlo riesit ovela prozaickejsie. Ide len o to, ze to ide a nie je to ziadna nevidana vec.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4.9.2020
#23 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #22:
Medzi oceľovou wannabe trojloďovou gotickou katedrálou s pestrofarebnou strechou a pekným civilizovaným riešením by som nutne nevidel znamienko rovnosti, ale tak funkciu to splní a poľský väčšinový vkus zrejme neurazí.
Odpovedať
810zssk

810zssk

4.9.2020
#22 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #21:
Prečo by som to nazýval Balkánom? Veď je to pekné, čísté a civilizované riešenie.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

4.9.2020
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: lostrail #19:
Pekné. Nemyslím si, že by to bola megalománia, aj keď Zlošuk by to možno nazval Balkánom.
Odpovedať
patrik444

patrik444

4.9.2020
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #19:
Tak toto je paráda.... A sme asi na konci debaty t.j. s niečím podobným by musel projekt počítať hneď od začiatku, ale ako vieme už úvodné vizualizácie ukázali ďaleko jednoduchší a hlavne lacnejší variant. moja posledná otázka, ktorú som sa pýtal už očas prvej etapy rekonštrukcie radiály, čo je vlastne pridanou hodnotou ? zelený koberec, nové informačné systémy, nové zastávky s usb nabíjačkami, nové nástupištia.... ja si myslím, že pre nás občanov je to asi málo a asi sme sa, po rokoch podobných rekonštrukcii , naučili nemať veľké očakávania. Apropó konečné riešenie bude u mňa na stupnici -málilinko spokojný...
Odpovedať
lostrail

lostrail

3.9.2020
#19 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: patrik444 #15:
Urcite nehrozi pri akomkolvek vedeni mesta stavat mimourovnovu elektricku uprostred sidliska, kedze zakazdym to predavaju ako bezbarierovu dopravu (osobne som skor za to, keby sa riesili mimourovnovo krizenia).

Chces priklad prestupneho terminalu uprostred cesty, ktory sa podoba na Molecku? Tak tu je jeden:
https://www.burohappold.com/wp-content/uploads/2017/01/Piotrkowska-Tram-Station_05_Jan_Galecki_Taiyo_Europe.jpg

Ta strecha je megalomania, ale da sa z toho predstavit, ze ak by sa to urobilo podstatne skromnejsie, vyzeralo by to uplne v pohode. Mimochodom, ani tato "festivalova" strecha nijako neprekaza premavke, resp. neposobi, ze by tam dajako zavadzala alebo zabijala priestor.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

3.9.2020
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #9:
Nam. Sv. Frantiska, Segnerova, Nad Luckami (po dokonceni), Borska, Kutiky...
Odpovedať
lostrail

lostrail

3.9.2020
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: MatejBA #12:
No nemohla. O tom sa bavit nemusime. Napchat 2 elektrickove a 2 autobusove linky pri tej hustote spojov, ktoru tam treba na jednu hranu, to asi nie. Druha vec je, ze sirku nastupisk mohli prisposobit tak, aby sirsie boli tie vytazenejsie, ale o tom sme pisali v inom vlakne.

Rozsirit nastupiska mohli pomoct aj ine zasahy, ako napr.:
1. Zavesit troleje na strechu toho velkeho prestresenia, ktore sa nestavia, pripadne na stlpy VO a tak posunut osi kolaji blizsie k sebe
2. Nebyt zadubeneho KDI, mohli byt v smere na sidlisko len dva pruhy, t.j. jeden priamy do Karlovky, jeden lavy odbocovaci na DD. 3 metre k dobru.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

3.9.2020
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: MatejBA #14:
He?
Odpovedať
patrik444

patrik444

3.9.2020
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Všetko beriem, čo ste napísali aj s príkladmi. Ja osobne si neviem predstaviť ako by vyzeralo mohutné prestrešenie uprostred 4 jazdných pruhov.... Všetky príklady sú prestupné terminály, ale nie uprostred ! Už dávno som napísal, že električka by mohla ísť na viadukt už od zastávky Nad Lúčkami až po Botanickú a bola by mimo úrovňová. Akurát, že prestup by sa trochu skomplikoval. bolo by to ako vo Viedni prestup z vlaku na metro na Semmering zastávke. zídeš z vlaku dole a si na nástupišti metra alebo naopak
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

2.9.2020
#14 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Tak kebyze mas celozastavkovu strechu, tak vies na nej uchytit troleje, cim by si ju mohol spravit nizsiu ako ked to musis tahat previsom z lamp a musia byt upevnujuce lana trochu vyssie (o kolko to uz neviem, nie som architekt/technik). Pripadne to navrhnut aby to posobilo vzdusnejsie ako napriklad https://imhd.sk/transport/galeria-media/145427/Prestupný-terminál-Puntigam-Bahnhof
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
MatejBA

MatejBA

2.9.2020
#13 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #9:
"to už by bol pomerne značný zásad do projektu"

Prosim ta, mam pocit, ze cely projekt je v mnohych ohladoch len zdrap papiera a meni sa podla toho, kto viac krici ze co je zle...
Odpovedať
MatejBA

MatejBA

2.9.2020
#12 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #6:
Uprimne viac ma, ako nejaky pristresok, serie mala sirka nastupist a male pristresky na to, aky "vyznamny uzol" to ma byt a "ako to nemohla byt jedna spolocna zastavka pre frekvenciu spojov".
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

2.9.2020
#11 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: patrik444 #10:
Napr. takéto, máš tam aj trolejové vedenia: https://imhd.sk/transport/galeria-media/356/Gal%C3%A9rie-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/140175/Prestupn%C3%BD-uzol-Praterstern-so-stanicou-metra-a-S-Bahnu
Sem by sa podľa mňa hodilo skôr nižšie prestrešenie, ak by to bolo technicky možné, to viedenské mi príde trochu megalománske. Pri doprave je dôležitá aj funkčnosť, nielen estetickosť a myslím si, že tu by bola taká strecha viac než užitočná.
Odpovedať
patrik444

patrik444

2.9.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 4
Veľmi nerozumiem tejto debate. Realizácia je veľmi blízko vizualizácii. Osobne si neviem predstaviť, čo za prestrešenie by tam malo byť, ak sú tam trolejové vedenia pre električky a trolejbusy.... Hlavne by to vyzeralo asi horšie ako práve budujúce sa riešenie....
Odpovedať
Valec

Valec

2.9.2020
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #6:
Na ktorej zastávke bude miesto betónového povrchu zelený? Lebo viem o vizualizácii troch zastávok (Damborského, Molecova a Botanická záhrada) a všetky až na detaily sedia.

Možno pokus aj bol, ale na zastrešenie treba trocha iné základy ako pre prístrešky a to už by bol pomerne značný zásad do projektu.

A tieto vizualizácie, ak si dobre pamätám, neboli ideové z času pri projektovaní zámeru, ale podľa zadania stavebných prác ktoré boli súčasťou tendra. Po nacenení stavebných prác už nie je veľmi čo vymýšľať (a také rozšírenie chodníka o meter je predsa len malý zásah,ktorí si možno mesto doplatí osobitne alebo bude súčasťou započítania penálov z omeškania).
Odpovedať
lostrail

lostrail

2.9.2020
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: guest #7:
Ako to tak vidim, mozno sa budu dplnat neskor, z rozpoctu mesta, lebo ved sme bohati.
Odpovedať
guest

guest

2.9.2020
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #6:
U Kratochvílovej určite...
Odpovedať
lostrail

lostrail

2.9.2020
#6 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #5:
Mozno, ale potom bola rovnako naivna aj Kratochvilova, ktora minimalne slubila, ze sa to pokusia zlepsit. Nuz, ako vidim, bud pokus nevysiel alebo sa na to vykaslali, no hlavne si nemyslim, ze to, co je na vizualizacii musi byt zakazdym automaticky aj postavene. Napokon, na vizualizaciach su zastavky s betonovym povrchom trate a zmenilo sa to na zeleny povrch. Bolo by naivne nieco take ocakavat? Nemyslim si.
Odpovedať
Valec

Valec

2.9.2020
#5 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #4:
Či je to navrhnuté dobre alebo zle môže byť na diskusiu. Tak ako je podľa niekoho toto zle, podľa iného môže byť zlé ak zastrešia pol ulice.
Išlo mi však o to, že ako to bude vyzerať bolo známe už pred vyše rokom, dokonca k tomu boli aj pomerne vydarené vizualizácie. Takže čakať až do dokončenia, že to bude, inak je viac než naivné.
Odpovedať