Zavrieť

Jarná idylka na rýchlodráhe

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. 20. výročie iMHD (10.7.2020) (20/20)
Stiahnuť materiál
Jarná idylka na rýchlodráhe.
Príspevok:
Lokalita: Valcovne U. S. Steel - Vstupný areál U. S. Steel
Dátum: 18.5.2020
Vozidlo: TWT / Pragoimex VarioLF2plus #827
Galéria: Košice › TWT / Pragoimex VarioLF2+
20. výročie iMHD (10.7.2020)
Linka: R1
Autor: Tomáš Mihalik
Počet zobrazení: 2494

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
mi.v

mi.v

16.7.2020
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 110mat110 #13:
Ja to mám vyskúšané priamo. 50 m odo mňa nie je iba výpadovka, ale na nej aj svetelná križovatka s nákladiakmi, kamiónmi a zápchami v špičke, brzdením a rozbiehaním. Napriek tomu teraz sediac pri pracovnom stole počujem predovšetkým ventilátor notebooku a v pozadí motor chladničky. Ešte viac na pozadí je prúdenie vzduchu z rekuperácie a občas pri otvorenom okne zvuky dopravy z tej križovatky, niektoré z nich sú infrazvuky. A ako som písal, sme bez protihlukovej steny. Myslím že horšiu situáciu majú bežne v dedinách obyvatelia domov pri hlavných cestách. A predsa pri šoférovaní vídavam nové staveniská pri hlavnej ceste v každej druhej dedine. Keby ten hluk tak vadil, prečo by ľudia naďalej stavali aj pri hlavných cestách? Z praktického hľadiska by som z toho problém nerobil. Jasné – nie je to prémiové bývanie, ale je to bežný slovenský normál pre desaťtisíce domov. A podobne, čo potom paneláky na rohoch križovatiek na Terase? Mizerné miesto, ale byt v nich splácate pol života. A poznám ľudí, pre ktorí považujú bývanie na Terase za ideálne, lebo je odtiaľ "blízko do mesta" a hluk pre nich nie je rozhodujúci. Preto si myslím, že možnosť dať 200-metrový pás pri časti rýchlodráhy na bývanie za protihlukovou stenou nie je v porovnaní s inými lokalitami v meste žiadna katastrofa. Už teraz je v Košiciach veľmi veľa horších miest (a pritom drahších), takže mnohí by stavaním tam mohli ísť "do lepšieho". A tiež časť dĺžky územia by mohla slúžiť pre malé firmy (haly, budovy, dvory), ako je to na výpadovkách bežné.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
110mat110

110mat110

16.7.2020
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #12:
Ja som byval asi 1km vzdusnou ciarou od rychlodrahy. A rano bolo elektricky pocut az ku nam. Ale o elektricky az tak nejde. Teraz byvam asi 20m od elektrickovej zakruty a vobec nemam problem (aj ked trat je rekonstruovana a ticha) problem su a budu nakliadaky. A tych 50m od I/16 bude pocut a bude ich tam kopa.
Odpovedať
mi.v

mi.v

15.7.2020
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #11:
Hm, neviem sem pridať obrázok, tak skúsim ako príklad uviesť hypotetický pás zástavby pri električkovej zastávke Pereš, 200 m smerom do polí a dĺžke 700 m pri trati (ako základ). Dopad letiska a USS by na podľa mňa nich nebol významne väčší ako je na tých, čo teraz bývajú od zastávky Pereš 200 m smerom do kopca. Tí v kopci kúsok nad cestou neutekajú, ale stavajú tam aj nové domy. Preto som napísal, že mnohým ľuďom by podľa mňa tá lokalita nevadila ani smerom do polí. Aj vo väčšej dĺžke zástavby ako len oproti Perešu. A hneď by trať mala viac využitia. Jedna protihluková stena a trojité zasklenie okien robia "zázraky" 🙂 Bývam 50 metrov vzdušnou čiarou od košickej výpadovky BEZ protihlukových stien (iba pár plotov) a z cesty v dome nepočujem doslova nič cez deň ani v noci. (Trojité zasklenie a hlavné okná odvrátené od cesty. Otvárajú sa málo, miestnosti vetrá rekuperácia. Ale to všetko je dnes pri výstavbe štandard.) Výnimkou v počuteľnosti sú motorky vo vysokých otáčkach, tie vonku počuť doslova na pol kilometra a vo vnútri slabo tiež. A to je bez protihlukových stien. Preto si nemyslím, že by ľudia v páse výstavby pri trati nejako veľmi trpeli. Je dobré sa prejsť v zástavbe RD na Opátskom. Tiež si pozrite na mape polohu Šace a L. Dvora. Sú na USS "nalepené" v polovičnej vzdialenosti ako hore popísaný pás zástavby pri trati a nezdá sa, že by sa ich obyvatelia niekam vysťahovávali. Asi najhoršie sú na tom Sokoľany, keďže sú nielen blízko pri USS ale aj blízko osi letiskovej dráhy. Ale mnou spomínané miesta sú ďaleko od všetkého tohoto.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Dispecer

Dispecer

15.7.2020
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #10:
"V 200-metrovom páse dole od cesty nevidím problém. Perešania tam už bývajú – nad cestou."
Ja som myslel, že sa bavíme o "východnom brehu I/16... 🙂
Odpovedať
mi.v

mi.v

15.7.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #7:
V 200-metrovom páse dole od cesty nevidím problém. Perešania tam už bývajú – nad cestou. Pri USS a letisku. Mnohí tam bývať neprídu pre hluk, ale mnohí sú pre vlastné bývanie urobiť priam čokoľvek. Napríklad idú bývať do lokality Na hore, ktorá sa zosúva alebo si nechajú postaviť dom na bývalom smetisku (nemenovaná lokalita), kde firma stavajúca domy na kľúč to má v paži a nechá betón v základoch vytuhnúť iba 3 dni a hneď robí steny. Preto by som nijako nepredpokladal, že ľudia si kúpia iba kvalitné bývanie v top lokalite. Seriously. 🙂
Odpovedať
<a href='mailto:Emprestimo-Particular [zavinac] hotmail [bodka] com' >Antonio.Vale</a>

Antonio.Vale

15.7.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Príspevok bol odstránený.
N/A

N/A

14.7.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
V ľavej spodnej časti - bažant! 😎
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

14.7.2020
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #6:
Dávať do tesnej blízkosti letiska a USS obytnú výstavbu? Seriously? 🤔
Odpovedať
mi.v

mi.v

13.7.2020
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #5:
To naozaj nie je. Sľubovaná trať na letisko (radšej povedzme k priemyselnému parku) problém trochu odľahčí, keď z tej dĺžky 10 km aspoň niečo ukrojí.

Územný plán nedá aspoň trochu zástavby do tých polí pri trati? Namiesto toho, aby sa všetka zástavba ťahala do tých kopcov a odkrajovala z lesov. (Pereš & spol.)
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

13.7.2020
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #4:
Nie je to len o tom.

Ono nájsť financie na kompletnú modernizáciu cca 10 km dlhej električkovej trate, ktorej celá pointa je dovoz zamestnancov do jedného podniku (lebo jej aktuálna poloha nie je dobrá na nič iné) nie je práve najjednoduchšie.
Odpovedať
mi.v

mi.v

13.7.2020
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #3:
Má málo prepravených osôb?
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

13.7.2020
#3 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #2:
Ono, aj budúcnosť samotnej rýchlodráhy je aktuálne iba otázkou bez odpovede... 😐
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

13.7.2020
#2 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #1:
Že by typický modrogumný argument "na farbu to nejazdí" ? V Marienbade sa argumentovalo takto.
Podobná situácia bola dlhé roky v BA, lebo sa nevedeli dohodnúť "lampári" s "drotármi" .,
Odpovedať
mi.v

mi.v

13.7.2020
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Vie sa nejaký dôvod, prečo stĺpy na rýchlodráhe nevideli farbu celé roky?
Odpovedať