Zavrieť

Krásne čitateľný, štvrť storočia starý cestovný poriadok

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Takto jazdila nočná linka 504 v smere z Hlavnej stanice na Žatevnú v roku 1997. Tento CP pochádza ešte z čias starej koľajovej križovatky pri tuneli na nábreží, kedy ešte nestálo mauzóleum a električkové linky jazdiace cez tunel smerom do Karlovej Vsi jazdili priamo ponad židovský cintorín, kde sa nachádzala aj dnes už zrušená zastávka Tunel.
Príspevok:
Lokalita: Štepná ul., zastávka Štepná
Dátum: 29.3.2023
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Cestovné poriadky
Zastávky (19.7.2023)
Linka: 504
Autor: Adameus1512
Počet zobrazení: 2133

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Solider

Solider

23.7.2023
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #8:
Skôr je prekvapujúce, že k výstavbe spoločnej zastávky nakoniec neprišlo.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

22.7.2023
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #7:
A bola by spoločná pre smer z tunela aj z nábrežia. To predchádzajúce riešenie s extra zastávkami bolo len o chlp lepšie ako súčasné.
Odpovedať
Solider

Solider

22.7.2023
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Cieľom bolo zo zachovaného zvyšku cintorína urobiť pamätník, takže sa postavila nová konštrukcia s vyššími stropmi, ktorá je zakrytá tým kopčekom, z ktorého trčia sklenené imitácie náhrobných kameňov. Presmerovanie električiek naokolo bolo nevyhnutnou podmienkou pre realizáciu tohto pamätníka. Zastávka mohla byť pred River parkom.
Odpovedať
Solider

Solider

22.7.2023
#6 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #5:
Myslím, že je v kontexte vtedajšej doby celkom zrejmé, prečo tunel ústil práve tam, kde ústil 😉
Odpovedať
si

si

22.7.2023
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
pri takejto kombinacii vyustenia tunela je to vzdy o nejakom kompromise... ze tu sa kompromis robil viac menej kompletne na strane drahy je fakt a chapem aj predstavitelov zidovskej obce preco nechceli trat priamo ponad cintorin.... je velka skoda ze ustie tunela pri projektovani a vystavbe neposunuli dakam kusok vedla; aj ked teda ono aj ten stary cintorin tam zaberal o hodny kus viacej (to co sa z neho zachovalo je len fragment) a zas to mohla byt aj politicka objednavka (tunel bol budovany pocas druhej vojny, co bola doba ktora zidovskemu obyvatelstvu teda nijak naklonena nebola....)
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

22.7.2023
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #3:
A nešlo to nejako spevniť/opraviť, aby to tým náhrobným kameňom neškodilo? Veď je to, ako to je, len by ma to zaujímalo, či sa to nedalo vyriešiť tak, aby stála aj zastávka aj pamätník. 🙂
Odpovedať
Solider

Solider

22.7.2023
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
No nepodarilo, keďže priamo pod električkovou traťou sa nachádzal cintorín, ktorý bol prekrytý len provizórnou betónovou platňou, ktorá nebola dimenzovaná na takéto zaťaženie. Otrasy od prechádzajúcich električiek poškodzovali túto konštrukciu, ako aj samotné pieskovcové náhrobné kamene. Bolo to dosť nedôstojné.
Odpovedať
mack

mack

21.7.2023
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Tu na Štepnej sa ma niekedy v tom období pýtal vodič ako má ísť na konečnú. Poslal som ho cez Novodvorskú 🙂 Na Žatevnej som vtedy videl otáčať sa nočáky tromi spôsobmi a tento jeden cez Novodvorskú sa mi páčil najviac, aj keď som ho videl sporadicky vodičmi využívať.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

21.7.2023
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Škoda, že to pri tom tuneli museli kvôli cintorínu úplne prerobiť a že sa tam aspoň nepodarilo nechať miesto pre ET (celkom veľký vchod by sa dal urobiť aj v strede ostrovčeka). Pri ceste do Dúbravky sa tam teraz musia električky vlniť cez esíčko, kým predtým mohli ísť priamo, rovnako aj zastávka pre električky smerom do tunela by sa tam celkom zišla. Bohužiaľ, sa s tým ale nedá nič robiť, jedine by sa mohla presunúť zastávka autobusov v smere z centra, aby nebola tak ďaleko od prechodu.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.