Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kvízovka na víkend:
1. Aký autobus zaradila SAD Trenčín na našu MHD ako posledný?
2. Aký autobus zaradila SAD Lučenec na tamojšiu MHD ako posledný?
Reakcia na: ajjo #11644:
Len tam hl. architekt Beďatš nespomenul jednu zásadnú vec, ktorú povedal v diskusii o električke na TSK a to, že 3. etapa by bola otázkou budúcnosti až by sa z Trenčína stala nejaká väčšia aglomerácia.

A úprimne, teraz by bol problém aj s tou druhou etapou - stačí si pozrieť, ako teraz chodia autobusy po Východnej - interval aj obsadenosť je porovnateľný s okrajovými "vidieckymi" časťami mesta ako Záblatie či Kubrica.
Dnes som si všimol, že prišlo k "posunutiu" premaľovaniu zastávky Hodžova, kotolňa smer mesto na linke číslo 8 bližšie ku križovatke s Považskou. Mne sa to pozdáva kedže sú zastávky Hodžova kotolňa pre všetky linky bližšie k sebe a aj to zachádzanie k obrubníku bude asi lepšie . Ale asi vymyslené len tak v okamžiku, lebo prístrešok stojí ešte na pôvodnom mieste 🙂
Neviete niekto či takéto premiestnenia sa dajú riešiť bez projektu ? Ja som bol v tom že nie a ak sa jedná len o rekonštrukciu cesty musia byť aj zastávky na pôvodnom mieste. Ak to ide je škoda že v rámci rekonštrukcie Gen Svobodu sa nerobila komplexná optimalizácia polohy zástaviek v náväznosti na priechody pre chodcov. Spravili sa vylepšenia ,ale dalo sa získať viac napr. zastávka Mateja Bela smer Gen Svobodu pre obyvateľov obytného bloku Západná je strašne nešťastne riešená 😞 Napájanie frekventovaných peších ťahov napr. aj na zastávky tak aby bol pohyb chodcov logický a ekonomický a nevznikali zbytočné kolízie by sa malo riešiť v každom projekte. Ešte sa máme čo učiť aj keď už vidím zlepšenia takže budem myslieť pozitívne.
Reakcia na: syko #11643:
A čo je prekvapujúce na tom, že tradičná jesenná diskusia s primátorom sa konala na jeseň v čase, kedy sú na jeseň voľby? To ako mal ju Rybníček usporiadať po voľbách bez toho, aby vedel či bude primátorom aj po nich? Alebo ju mal usporiadať pre budúceho možno iného primátora?
Reakcia na: syko #11643:
Dokonca 1:10:40 odpovedajú na otázku ohladom mestského vlaku/električky dokonca ohľadom 2. a 3. etapy na JUH.
Tradičná jesenná diskusia s primátorom, ktorá tento rok prekvapivo pripadla na čas krátko pred voľbami. Doprave sa venuje od 20:20, najzaujímavejšia je asi informácia o prírastku cestujúcich:
+1% v MHD
+10% v PAL

https://youtu.be/-Rwnn5EPvGM?t=1274

Kto si pamätáte vlaňajšiu diskusiu, tak tam hovoril taktiež o prírastku +1% v MHD, takže od zmien v cestovnom poriadku, spoplatnení parkovania a čiastočnej integrácií s prímestskou dopravou to máme za dva roky zhruba dve percentá cestujúcich naviac.
Reakcia na: ajjo #11641:
Vôbec nejde o to,kto vyhrá,ale aké podmienky bude musieť plniť. A tu sa ukáže kvalita (dlhého) vedenia mesta. Kľudne nech jazdí SAD. Téma DpmT je pre súčasné vedenie nepriechodné.
Reakcia na: PtrkHrnk #11640:
Aj tak zatiaľ nevidím nejakého dopravcu lepšieho ako sadka a aj keby bol tak parametre našijú na sadku. Jediným schopným riešením by bol asi mestský dopravný podnik tak ako aj v menšej Považskej Bystrici, pomaly lepší voz. park ako my.
Reakcia na: kvorka #11639:
Tiež ma tá zmluva stále veľmi zaujíma a trápi, ale dostal by som rovnakú odpoveď ako všetci...
Neschopnosť až zúfalstvo.
No a môj názor je nejako to prežiť do súťaže na nového dopravcu, ktorá by mala byť ukončená najneskôr rok pred skončením terajšej zmluvy s SAD, ak by náhodou nastali nejaké prieťahy (čo asi nastanú)... ale ak niekto trvá na tom, že sa má mesto dovtedy dohadovať s SAD, nie som proti. A s prípravami treba začať hneď po voľbách.
Tak mi napadlo, že by sa nám zišlo občianske združenie. Samo o sebe nič nerieši, ale bola by to jedna entita, s ktorou by mesto mohlo komunikovať...
Reakcia na: PtrkHrnk #11638:
súčasného pirmáša sa spýtaj, prečo podpísal na 5 rokov bez súťaže zmluvu na MHD pre SADku, a či náhodou rovnako ako v BB to nebude neplatné - tá náhrada škody a ušlý zisk SADke by ma potom zaujímala. Iní kandidáti možno vedia, že jazdí jednotka a osmička, ale nikto nič riadne nepredstavil.

Ja čakám, ako písal draxter, čo s obnovou vozového parku, či sa konečne zmení niečo na neprístupe mesta napríklad k sprevádzkovaniu všetkých kĺbových vozov, lebo zatiaľ to bol len čendž 961 za Citelis18, čo je nepostačujúce.

Juh I je tragický cez víkend, tam chýba do 20 min intervalu jeden spoj väčšinu dňa a Juh III je na tom horšie než Záblatie. Ak sa má cestovať MHD, chce to nové busy, zahustiť intervaly a konečne RIADNE robiť robotu na úrade, kde zastávky nerobili okrem cyklostesky nikde, nemocnica či gympel je horší než v 78.
Reakcia na: Jacob #11637:
Nuž veľa na výber nemáme. A to čo navrhuje druhý kandidát: 1. sú nezmysly, 2. je v rozpore v uznávanými riešeniami zo sveta, 3. je mimo jeho kompetencií, 4. neponúka žiadnu alternatívu...
No a inak myslím, že dôležitejšie je vybrať správnych poslancov.
Reakcia na: syko #11636:
Len aby to nedopadlo ako vždy zvolí sa Rybníček a Trenčín ostane bez hocijakej zmeny.

Dúfať, len že ho nezvolia, lebo po pozretí sľúbov iných kandidátov Rybníček ohľadom MHD nezáujem, a čo sa týka takého parkovania tak ak by ho zvolili pokračujeme v tomto nezmyselnom a nespravodlivom parkovaní.
Diskusia s kandidátmi na primátora Trenčína. Štvrť hodinu premrhali cellerovou jamou, o parkovaní a doprave od cca 17:30

https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/13759/171024#1047

V skratke: električka, MHD zadarmo, jv obchvat, parkovacie domy...
Reakcia na: draxter #11629:
Draxter , môžem poprosiť o aktualizovanie Aktualít o výluke L8 . Linka už jazdi klasicky po svojej trase. Ďakujem
Reakcia na: Jacob #11633:
Kamerky sa dajú pozerať na tom tablete. Ale do kým to nebude vo všetkých crosswayoch tak vraj sú "nefunkčne" ...
Reakcia na: ajjo #11632:
Crossway 18M typujem, že neexistuje 😃 Ak si teda myslel kĺbovú verziu 😃 to naozaj by vyzeralo otrasne, už len samotný 12M je nanič.

Však v SAD-ke sa riešia len somariny, autobusy hnijú ale oni idú dávať kamery do autobusov, ten nový dotykový tablet dalo by sa to nazvať kde vodič predáva lístky tak to je dobrá vec konečne, nie ako doteraz boli tie tlačítkové, zároveň tie nové sú dotykové čo je lepšie si myslímn, postupom času hádam budú tieto "tablety" vo všetkých autobusoch.
Tie kamery to radšej asi ani nekomentujem, možno nejaký význam majú, ale ako som pozeral všade možne tak vodič reálne asi ani nemá žiadny panel kde vidí čo kamery snímajú ako to je v Bratislave kde majú pekne panel a vidia všetko.
Reakcia na: syko #11631:
Ani to však aktuálne nie je realizmus. Môže sa to však zmeniť po voľbách, ale o Tom pochybujem keďže asi žiaden kandidát na primátora toto nemá spomenuté v programe. A s tými prehnitými vrakmi asi cestujúcich neprilákajú, keďže aj citelisy začínajú hniť. A ako sa tak pozerám čo v poslednom čase sadka (ne)nakupuje očakávať môžeme asi aj irisbus crossway 18.
Reakcia na: S499.1023 #11630:
Ak sa ti nepáči kolotoč Juh - Centrum - Stanica/Terminál - Sihoť - Pod Sokolice - Juh, tak odpoveď je nie. A pri pohľade na územný plán sa to v najbližších desaťročiach nezmení.

Pripájam sa k tomu realizmu - klbové vozidlá, buspruhy, záchytné parkoviská v dosahu existujúcich liniek MHD... všetko investičné akcie, ktoré sú realizovateľné v priebehu pár mesiacov, vo finančných limitoch mestského rozpočtu, s veľmi pravdepodobným dosiahnutím požadovaných cieľov...
Reakcia na: ajjo #11623:
Je v Trenčíne nejaká iná relácia okrem centrum - Juh, ktorá by bola schopná generovať frekvenciu aspoň na pätnásťminútový interval klbových autobusov celodenne? Lebo len na takejto relácii by bola obhájiteľná výstavba novej infraštruktúry pre električku. Inak sa dá uvažovať len o využití existujúcej a tá v Trenčíne takmer niet je. Realistickejšie by boli aspoň pravidelne nasadené klbové vozidlá, buspruhy a parciálne trolejbusy.
Reakcia na: linka10 #11624:
určite je to oveľa lepšie, pretože zo stanice pôjde k cintorínu vždy niečo H:37 54 a z Juhu H:00 20 (jasné, že ideálne by bol interval 30 min, ale vzhľadom na polohy linky 11 by túto linku 32 muselo robiť viac vozov - len škoda tej diery medzi 12 a 13:00). Neviem, aký bude dopyt, ale v roku 2009 na vtedajšej linke 18 jazdil kĺbový Citelis v tento deň veľmi narvaný. Je tu aj nejaké foto: https://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m/54763/Kulisu-Citelisu-18M-dotvaraju-kvety?&ref=tn%2Fgaleria%2F1069%2Firisbus-citelis-18m%3F%26p%3D2

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.