Close

(Media without description)

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (2 Jan 2023) (81/90)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: November 2023
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Maps and Schemes
Route:
Author: OpenMapTiles, OpenStreetMap contributors, imhd.sk
Times viewed: 8856

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Viko

10 Nov 2023
#28 Rate positive Rate negative
Reply on: shaggy #27:
V Petržalke ťažko uspejú predražené pseudotržnice, keď ich zákazníci sú už zvyknutí chodiť na dlhodobo solídne fungujúci trh na Mlynarovičovej.
Reply

shaggy

10 Nov 2023
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #26:
Mne hlavne išlo o to, že v Brne je to jedna z hlavných peších trás v centre (spája centrum a veľké nákupné centrum + hlavnú stanicu). Tu by išlo o podchod v okrajovej časti. A keď neuspeli rôzne tržnice napr. v Petržalke, neviem si predstaviť, ako by to tu dávalo ekonomický zmysel.
Reply

S499.1023

10 Nov 2023
#26 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: shaggy #25:
Nehovoriac o tom, že aj Brno sa snaží tie "obchodíky" (v skutočnosti tie najhoršie bazáre s kradnutým tovarom a vietnamské všeobchody) z toho podchodu vymiestniť 😃.
Reply

shaggy

10 Nov 2023
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #22:
Porovnávať podchod/tunel z ÚNS s tým, ktorý je v Brne pod hlavnou stanicou môže iba čistý plánovač odtrhnutý od reality. Naozaj si myslíš, že pri ÚNS sa otvoria a udržia obchody tak, ako v Brne? Naozaj tomu veríš?
Reply

fanatikmhd

9 Nov 2023
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Petto #23:
Tak vždy je to o projekte. Máme v BA aj pekné projekty, a je to viac menej o tom chcení. takýto terminál tam vznikne za predpokladu že tam bude nejaký vhodný developerský projekt. Vtedy sa obvykle pekne hýbu ľady.
Reply

Petto

9 Nov 2023
#23 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #22:
Nevravím nie, skôr sa pytam za co. Keď ani trápne malé TIOPe nestaviame poriadne a ty by si chcel doslova novú stanicu s prepojením. Zase budme realisti🙃
Reply

fanatikmhd

9 Nov 2023
#22 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: Petto #20:
To čo spomínaš je logické pre Bratislavu. Ja skôr rozmýšľam tak, ako západ - ÚNS ma ostrovný perón s podchodom. Na tento podchod naviaže pekný tunel, možno s nejakým životom (obchodíky, viz Brno hlavní) ktoré v danej lokalite poskytne kopec fajn priestorov pre tú oblasť domových rolí. Jej východ by krásne vyústil do modernej zastávky električky presne v tom oblúku kde sa dotkne dnešnej cesty popod diaľnicu. Takže obyvatelia tam toho kraja od ÚNS tam majú zrazu obchodíky (ejha, pozemky ŽSR....to by bolo keby ŽSR vedelo zrazu poľahky zarábať...) a nejaký príjemný život. NESMIE to však byť v štýle našich Petržalských podchodov kam sa neodvážia ani príslušníci PZSR....

edit: Meraním to je "trápnych" 350m...čo fakt nie je nejaká komplikovaná vec. navyše suchou nohou vlak-električka 🙂
Reply Comment has been edited by the author.

Ma178rek

9 Nov 2023
#21 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Petto #20:
Mne sa na Áčku nepáči to klukatenie ... Detto B... Ale tak bohvie ..
Reply

Petto

9 Nov 2023
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #19:
D variant by aj bol super v tom co vravis. Ale pozri si kde je dnes stanica UNS a kade by siel D variant . To nie je absolutne stavane na prestup elektricka/vlak v bode UNS. Musela by byt zase len nova zeleznicka zastavka umiestnena blizsie na zapad/k Prist.mostu. Osobne preferujem Acko ale s doplnenim zastavky pre Novy Ruzinov, ktoru tu nevidim v mapke.
Reply

fanatikmhd

9 Nov 2023
#19 Rate positive 3 Rate negative
Osobne si myslím že logiku má stavba C resp D - dôjde k obsluhe BA-ÚNS, na ktrorej by tým pádom opäť mohli zastavovať vlaky (Od nového GVD do Petržalky idú aj vlaky R z Prievidze! Takže tu opäť bude Rýchliková, Osobná, ICčková a aj Railjetová doprava.... Čo je dosť husté na to, že pár rokov dozadu tu neprešlo ani koleso osobnej dopravy.
Ale, späť k téme - na Vlčáku vybudovať úvraťové obratisko (pre budúce pokračovanie stavby), a ak by to finančne vyšlo, dostavať aj slučku nový ružinov (A+B). Jedna linka vo formáte L4 - NP vozy 30T (po dostavaní petržalky budú voľné) na Vlčák, a párne spoje 2xT na Pálenisko. Čiže obe vetvy získajú dopravu, Železničná stanica sa opäť dostane na mapu, Slovnaft získa plnohodnotnú dopravu zamestnancov, Vlčák prestane byť totálnou dierou, a stále tu je jednolinkový variant - s podstatnou vecou - Prípravou na predĺženie z Vlčáku až do Vrakune/Biskupíc. A či to bude Čiližská, alebo na nejaký nový terminál Podunajské Biskupice, už bude vecou budúceho rozvoja mesta.
Reply

Urbanway 2423

9 Nov 2023
#18 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: gejza #17:
Ak myslíš ÚNS, tak tá je od Nového Ružinova celkom ďaleko...
Reply

gejza

8 Nov 2023
#17 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: david11 #7:
nehovoriac o tom, že aj v tejto oblasti je k dispozícii železničná stanica (doteraz nevyužívaná pre osobnú dopravu)
Reply

david11

8 Nov 2023
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: pressburger #13:
ano ale iba kvôli šetreniu.. bol tam identický ako mala električka. teraz sú prestupy na náhodu
Reply

david11

8 Nov 2023
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Viliam22 #14:
Sa pozri do CP. Nemá.. sú tam tri vrstvy. Od Dunajskej 30 min. Rex a Os a od Kvetoslavova 30 min. Os+Os. Od Komárna 60 min. v špičke. Dediny za Kvetoslavovom po D.S. okrem Potône tiež iba 60 min.int.
Reply

Viliam22

7 Nov 2023
#14 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: david11 #9:
LEO ma mat od decembra interval 20 minut
Reply

pressburger

7 Nov 2023
#13 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Perto #10:
Dnešný interval L95, ktorú má nahradiť elektirička, je tiež 15 min v sedle a cez víkend 😁
Reply

si

7 Nov 2023
#12 Rate positive 8 Rate negative
Reply on: Perto #10:
"úsek Nový Ružinov - Dolné Hony stačí dnes obsluhovať krátkym autobusom v intervale 15 min (87)"
ak by si ho obsluhoval v hodinovom intervale, ver tomu ze autobusy by chodili este prazdnejsie a formalne by to urcite stacilo....
(neviem ako inac este zrozumitelne napisat ze v pripade vnutromestskej verejnej dopravy ponuka generuje dopyt, ak je ponuka mizerna, aj dopyt bude nizky a ludia pocestuju radsej inokade a s velkou pravdepodobnostou autom)
Reply

upravovač fotiek

7 Nov 2023
#11 Rate positive 3 Rate negative
Raidála môže pokračovať až po Karadžičovu, následne by mala zaliezť pod zem a popod Ondrejským citorínom, Medickou záhradou a Nemocničnou záhradou Univerzitnej nemocnie viesť na Imricha Karvaša, kde by sa napojila na tzv. "priečnu os". Vzniklo by najrýchlejšie spojenie s Hlavnou stanicou a konečne by priečna os mohla naplniť svoj dopravný potenciál, ak by električky z Hlavnej stanice išli po nej na Nivy a ďalej do Vrakune. Stačili by dve zastávky: Karadžičova (povrchovo alebo pod zemou) a Americké námestie (pod Nemocničnou záhradou, vstupy na Americké nám. a Radlinského). Zastávka STU na Imricha Karvaša v smere na stanicu by sa presunula na Radlinského ulicu, čím by sa aj uvoľnilo miesto pre štvorkoľajnú trať (rampy s podzemia a dve koľaje na povrchu).
Reply

Perto

7 Nov 2023
#10 Rate positive 3 Rate negative
Hodnota za peniaze. Celá tá trasa Nový Ružinov - Dolné Hony ide momentálne málo/nezastavaním územím a bohvie kedy sa to tam zmení na hustú zástavbu. Ak vezmeme do úvahy že úsek Nový Ružinov - Dolné Hony stačí dnes obsluhovať krátkym autobusom v intervale 15 min (87), 7,5min v preklade s 70 po Slovnaftskú, tak z čoho všetkého musí stiahnuť električka cestujúcich aby sa oplatila potiahnuť až na Čiližskú? Aj keby stiahla celú 72 (čo nestiahne) stále je to málo ak chceme atraktívny interval a neplytvať kapacitou. Výhľadovo OK, ale stavať sa oplatí max. po Nový Ružinov.
A vo fantáziách spraviť niekde pri Novom Ružinove terminál vlak + električka + regio + P+R (pre R7) s nejakými tými základnými službami (jedlo, WC)
Reply

david11

7 Nov 2023
#9 Rate positive Rate negative 2
Reply on: si #8:
30 min.int. v špičke podobne ako na 120 či 130. Mimo výluk to ide aj na hl.st. predsa.
Reply