Close

#4270, route X33, Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (4 Aug 2020) (11/25)
Download item
Discussion post:
Location: Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu
Date: 30.7.2020
Vehicle: SOR NB 18 City #4270
Gallery: Bratislava › SOR NB 18 City
Bratislava › 4th phase
Route: X33
Author: W.I.
Times viewed: 3927

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Minko

10 Aug 2020
#26 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: anbis #24:
nemám pocit, žeby za Valla nastal nejaký významnejší posun v myslení a procesoch.
Reply

lostrail

7 Aug 2020
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #21:
No ano, ale ked som pisal o posunuti semaforu, nemyslel som to tak, ze robotnici by ho teraz samovolne posunuli - logicky som myslel cely proces. Tak potom co si z tych tvojich prispevkov mam vybrat?
Reply

anbis

7 Aug 2020
#24 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: Minko #22:
Možno je to aj o tom, že projektant potrebuje mať na strane investora partnera - odborníka, ktorý sa do veci rozumie a neprijme sfušované riešenie, lebo ho to nezaujíma a ani o tom nič nevie. Chorý je aj systém verejného obstarávania pre stavebníctvo, kde verejné zákazky už profesionálne a naozaj kvalitné firmy ani nesúťažia, lebo vidia, že to nemá zmysel. Ja to hovorím dlho a stále som o tom presvedčený, že bez profesionálnejšej verejnej správy (tým myslím jej zamestnancov) sa nepohneme z miesta. A kto má zabezpečiť profesionálnych zamestnancov snáď vysvetľovať netreba. Mnohí aj tu na fóre kritizujú Valla negativisticky od rána do večera, OK - svätý nie je, ale rozbehol zmeny v myslení a v procesoch. Čo robili tí predtým, tých tridsať rokov? Mne sa ozaj nezdá, že by ich vtedy reálne trápili problémy Bratislavy... okrem posledného roku pred voľbami...
Reply

Kotlár

5 Aug 2020
#23 Rate positive 4 Rate negative
Potom by ma zaujímalo čo na to EÚ ktorá to z 85% financuje keď sa spraví takýto vyslovene nepriateľský projekt proti chodcom, oni tiež nemajú slovo proti status quo "takto bol spravený projekt"? Najsmutnejšie na to celom je že to takto zostane najbližšiu dekádu, dve lebo u nás to je všetko komplikované ako vlastný vesmírny program vyvíjaný mestom.
Reply

Minko

5 Aug 2020
#22 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Valec #21:
ale sám si práve napísal, že riešenie to má, len to potrebuje projektant väčší rozhľad a skúsenosti než len nekonečné projektovanie na malom Slovensku, kde sme s modernizovaním a skultúrňovaním verejného priestoru v porovnaní s inými EÚ krajinami (vrátane niektorých krajín V4) za opicami. Ale nie, my tu radšej urobíme veci v rozpore nielen s kultúrou verejného priestoru ale ešte aj v rozpore s STN a ideme sa tváriť že "inak sa to nedalo" 🤪
Reply

Valec

5 Aug 2020
#21 Rate positive Rate negative 2
Reply on: lostrail #20:
Však si aj sám odpovedáš, čo všetko mohli navrhnúť inak. Prečo to tak nepravili neviem, ja len hovorím, že mať všetko na jednom prijateľne vyzerajúcom stožiari proste nejde.
Reply

lostrail

5 Aug 2020
#20 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Valec #19:
Len ked pises, ze z hladiska predpisov to ma byt presne takto a nijako inak, potom by to tak muselo byt asi aj inde, ibaze inde toto nevidiet, preto ma to zaujima. Tim projektantov mohol nakreslit semafor o tych par metrov skor a prepocitat to. Mohol navrhnut iny typ vyloznika, napr. kolmy a nie sikmy. Mohlo to cele stat na dvoch stlpoch (druhy pri trati) a zaves troleja ist az od toho druheho stlpa...
Skratka musi existovat sposob, akym sa to da esteticky vyriesit a splnit poziadavky noriem a legislativy.
Reply Comment has been edited by the author.

Valec

5 Aug 2020
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #16:
Na to sa musíš pýtať tímu projektantov.
Reply

shaggy

5 Aug 2020
#18 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: TNM1 #12:
Takže za to môže minulé vedenie, ale to súčasné by to urobilo rovnako (lebo okolnosti).
Reply

Jajboli

5 Aug 2020
#17 Rate positive 2 Rate negative
prebehol tam Štátny stavebný dohľad, neviem či v tejto lokalite presne ale stĺpy sú problém. https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/92645/umiestnenie-novych-stoziarov-na-botanickej?ref=288679526515965663718871GzY4XAx308OB8f1bKrP9k0UJo6DFi0
Reply

lostrail

5 Aug 2020
#16 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Valec #9:
Dobre, tak na to teda podme inak. Ako je mozne, ze v normalnych krajinach nezvnikaju taketo Balkanske patvary a funguju? To akoze v tej otrasnej Viedni nikde nemuseli riesit problem, ze by to vychadzalo takto blizko? Ale nevidime to tam, takze kde urobili soudruzi chybu?
Reply

Jak44

4 Aug 2020
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #13:
Pokiaľ si dobre spomínam, tak nedalo, lebo tam vedú inžinierske siete. Ale na FB Vallovci prisľúbili, že sa skúsia vykúpiť pozemok vedľa a ak sa bude dať tak dodatočne chodník rozšíria. 🙂
Reply

Dispecer

4 Aug 2020
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #13:
Dalo, za cenu komplet prerábky riešenia VO, CSS a podobných vecí, t. j. celého projektu a neviem či by sa Bratislavčanom chcelo na to ešte viac čakať a za to si samozrejme aj priplatiť... 🙂
Reply

Urbanway 2423

4 Aug 2020
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: TNM1 #12:
A aspoň na kraj chodníka (naľavo) ich dať nemohli?
Reply

TNM1

4 Aug 2020
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Kotlár #11:
Primator Vallo sa uz k stlpom v strede vyjadroval v tom zmysle, ze takto "fasa" bol spraveny projekt za byvaleho vedenia, v ktorom su stlpy v strede chodnika. Blizsie k ceste ist nemozu, lebo nejaky predpis a dalej nemozu, lebo pozemok uz nepatri mestu.
Reply

Kotlár

4 Aug 2020
#11 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Valec #9:
Škoda že sa zas neriadili inou normou, resp. kokosákom na krku keď takmer všade sú umiestnené stĺpy v strede chodníka, aj tam kde dosiaľ boli mimo neho..
Reply

hanzija

4 Aug 2020
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Valec #9:
Dakujem za odpoved.
Reply

Valec

4 Aug 2020
#9 Rate positive 6 Rate negative 1
Tak skúsim po jednom.
1. Ak by mal stĺp niesť aj výložník aj trolejové vedenie, musel by byť inak dimenzovaný svojou hrúbkou a pevnosťou. Či taký stĺp vôbec existuje netuším (možno ešte taký diaľničný typ, ako no Mlynských nivách) a vyrobiť 1 ks by asi nebolo veľmi ekonomické.
2. Nie som si istý, či z pohľadu noriem a bezpečnosti môže byť, a je vhodné mať v jednej línii osvetlenie, signalizáciu a trolejové vedenie. Už len z fotky mi vyjde, že minimálne ten výložník by musel byť o kus vyššie, aby nedošlo ku kontaktu návestidiel a nosného kábla trolejového vedenia.
3. Na to, koľko má byť signalizácia pred stop čiarou existuje norma. Rovnako sa podľa nejakého predpisu vypočítava, kde musí byť stĺp pre preves trolejového vedenia. Posúvať ich znamená, že niečo sa musí zhoršiť (posun signalizácie "par metrov naspat" napríklad znamená zníženie priepustnosti križovatky), alebo spraviť úplne inak.
4. To, že niečo majú vo Viedni neznamená, že to vyhovuje aj našim predpisom.
Reply

Maremi

4 Aug 2020
#8 Rate positive 4 Rate negative
Ten chodník je šírkou fakt výsmech 😃
Reply

Maxi King

4 Aug 2020
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: IBBI #4:
Myslím že sa to spomínalo niekde na fb - a zdá sa mi že to nejde lebo KDI alebo tak nejak znela tá nadávka 😃 .
Reply