Close

Nábr. arm. gen. Ludvíka Svobodu

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (4 Aug 2020) (1/25)
Download item
Discussion post:
Location: Nábr. arm. gen. Ludvíka Svobodu
Date: 27.7.2020
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Tracks › Tramway track in Dúbravka and Karlova Ves
Route:
Author: Max
Times viewed: 3878

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

7 Aug 2020
#14 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Valec #12:
Čiste teoreticky - pri štíhlej výhybke môže byť uhol kríženia srdcovky taký malý, že bude môcť byť hlboká a potom by cez ňu 15 km/h nemuselo byť. Je iná vec, že predpis to nerozlišuje.
Reply
lostrail

lostrail

7 Aug 2020
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #12:
Dakujem za odpoved.
Reply
Valec

Valec

6 Aug 2020
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: lostrail #6:
Cez zbiehaciu je 30 km/h v priamom smere a 15 km/h z odbočky. V oblúkoch z/do tunela, pokiaľ si dobre pamätám, je tak či tak obmedzenie na 15 km/h, takže posun jazykov o niekoľko metrov ďalej nič nezrýchli.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

5 Aug 2020
#11 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #9:
Nevyzerajú ,,rýchlostné" výhybky skôr takto: https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/prasnymost/k-prasnymost-rychlostnivyhybka-031.jpg Toto je nejaký iný typ?
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Aug 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: svehlo1 #7:
Čo to trepeš?
Reply
Solider

Solider

5 Aug 2020
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: FFF13 #8:
Tie výhybky "rýchlostné" sú.
Reply
FFF13

FFF13

5 Aug 2020
#8 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: lostrail #2:
v pohode by mohla, len to by musel niekto tú výhybku dať rýchlostnú. V celej KV žiadna nebude ani po rekonštrukcii lebo však §cestujucbytonepochopili že ako tá električka môže ísť tak rýchlo a predsa keď električky jazdili v Bratislave dajme tomu 90/100/.. rokov pomaly, prečo by teraz mali chodť rýchlejšie, nie???
Reply
svehlo1

svehlo1

5 Aug 2020
#7 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: lostrail #6:
Rýchlosť neviem, ale pohyblivá časť (jazyk) tam určite je. U nás sa zásadne nepoužívajú výhybky s pevnými jazykmi, aby sa malo čo vykývať a aby bolo hluku na spojoch čo najviac 😃.
Reply
lostrail

lostrail

5 Aug 2020
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #4:
OK a aj cez tu zbiehaciu je obmedzenie na 15 km/h? Je tam vobec nejaka pohybliva cast?
Reply
Solider

Solider

5 Aug 2020
#5 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: svehlo1 #1:
Nemá to opodstatnenie, ale to nemá viacero vecí v tomto projekte.
Reply
Valec

Valec

5 Aug 2020
#4 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Dispecer #3:
Síce si odstránil výhybku (kde možno podľa predpisov ísť do odbočky 10 km/h), ale zároveň tam stále zostalo kríženie cez ktoré môžeš ísť rýchlosťou 15km/h, tak síce si zrýchlil prejazd o polovicu, ale v praxi až toľko času neušetril.

Navyše, z fotky neviem vylúšiť, aká je teraz vzdialenosť medzi výhybkou a miestom odbočenia, ale spomaliť na vjazde na výhybku sa musí o to skôr, teda celková rýchlosť prejazdu daným miestom sa zníži.

Tieto rozraďovacie výhybky majú zmysel len tam, kde je to vhodné z bezpečnostného hľadiska (Obchodná, SNP - kvôli obmedzeniu zastavovania v stúpaní) alebo kde by v prípade zastavenia pred výhybkou alebo v jej obvode električka blokovala dopravu (napr. Molecova smer KV alebo Blumentál smer Račko). Ešte by som si tu vedel predstaviť, že by boli jazyky už za zastávkou Kráľovské údolie, akurát či by to stálo tie desiatky metrov koľajníc navyše.

Prípadne ma niekto opravte/doplňte.
Reply
Dispecer

Dispecer

5 Aug 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #2:
Náhodou nemôže byť za tým snaha zrýchliť prejazd električky priestorom kríženia trate s cestou vďaka tomu, že dôvod spomaliť (výhybka) bude ďalej a teda nebude musieť vodič električky so spomalením začať ešte v čase, keď veľká časť jeho vozidla bude v priestore kríženia/ešte len príde do priestoru kríženia a tým pádom skrátiť časy v CSS a zlepšiť priepustnosť križovatky? 🤔

(Iba tipujem, nemám vôbec prehľad o dianí v BA do takej hĺbky, aby som poznal odpoveď. 🙂 )
Reply
lostrail

lostrail

5 Aug 2020
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: svehlo1 #1:
Tiez by som toto poprosil objasnit, aj ked osobne nevidim problem, preco by cez stihlu zbiehaciu vyhybku nemohla elektricka prejst rychlo.
Reply
svehlo1

svehlo1

4 Aug 2020
#1 Rate positive 7 Rate negative
Prosím, ak je tu niekto fundovaný, vysvetlite mi v čom je dobré, že zjazdová výhybka je 30 metrov od pripojenia? Rozumiem, že pri použití splietky sa menej namáhajú jazyky výhybky, ale takýto variant sa dal použiť už meter za pripojením. Nebude výsledkom tohoto riešenia iba celkové spomalenie trate, keďže sú kríženia a výhybky roztiahnuté po dĺžke asi 50 metrov namiesto 10? Neverím, že zjazdová výhybka tohoto typu má prejazdovú rýchlosť 50km/h, alebo?
Reply