Close

#5, TC-TLD, Letisko Bratislava

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (16 Jul 2018) (9/16)
Download item
Discussion post:
Location: Letisko Bratislava
Date: 10.7.2018
Vehicle: #5
#TC-TLD
Gallery: Bratislava › Airport Bratislava
Bratislava › Miscellaneous buses
Route:
Author: Sor23
Times viewed: 4427

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ufo

ufo

17 Jul 2018
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #16:
Kým sa niekto aj u AF dostane cez menšie A320 na A330, asi musí zažiť búrku...
Reply
Ike

Ike

17 Jul 2018
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: omg123 #15:
Oficiálna správa, ktorej nemám dôvod neveriť a ktorá vychádza z FDR aj CVR hovorí jednoznačne:
1. cpt geroj nariadil let cez kumulonimbus.
2. cpt geroj si zmyslel, že je čas ukončiť šichtu.
3. cpt geroj určil druhého dôstojníka pilotom a išiel spať (konšpiračné zdroje uvádzajú, že oprášiť letušku),
4. druhý dôstojník a teraz pilot ešte v živote nevidel búrku a bol vyklepaný ako nedeľný rezeň (ktovie, či vedel o tom, že na konci letu mal pristávať).
5. akcia vyvolala reakciu a podchladená voda v kovadline oblaku zamrzla a upchala pitotky.
6. Lietadlo stratilo údaje o výške a rýchlosti a teda vyplo A/P.
7. normálne by človek očakával, že zamestnanec AF letiaci na 4 ročnom zázraku bude vedieť, že nechá všetko tak a počká 90 sekúnd, kým sa pitotky rozmrazia. Za ten čas lietadlo zmení výšku a kurz minimálne.
8. Premotivovaný a zároveň vyplašený mlaďas si hneď nahmatal svoj joystick a ťahal k sebe.
9. S vertikálnou rýchlosťou ako raketoplán stratili rýchlosť a začali padať. Kapitána sa im dlho nepodarilo zobudiť (vyrušiť?)
10. Premotivovaný mlaďas odovzdal riadenie o čosi inteligentnejšiemu FO no tak veľmi chcel lietať, že stále ťahal páku k sebe. Takže chudák FO nechápal, prečo nos nemieri nadol, keď on tlačil páku vpred.
11. Kapitán nechápal tiež, ale keď signál straty vztlaku po 60 pokusoch prestal (lebo ani lietadlo nepočítalo s tým, že v kokpite bude raz Pat a Mat, hoci Airbus to pri pristávaní preventívne opakuje), boli v tom, že je všetko ok.
12. Zakrátko zistili, že naozaj padajú a keď sa druhý dôstojník priznal, že si ťahal joystick po celú cestu nadol, padlo v kokpite konečne riešenie problému. No lietadlo bolo sekundy pre čľuputím, po ktorom zomrelo vyše 200 ľudí, ktorí sa večer pred letom určite upokojovalo, že letia AF a moderným lietadlom, čo by sa mohlo stať?
?
Reply
omg123

omg123

17 Jul 2018
#15 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #13:
renovomovana? 😮
si si ale isty ze to bola iba chyba pilotov?
Reply
dupe

dupe

16 Jul 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #13:
Problemove aerolinky maju zakaz vstupu (letu) do europskych krajin. Takze to co tu lieta by malo byt naozaj bezpecne. Navyse ked je lietadlo stare, vacsinou je ekonomicky nevyhodne ho prevadzkovat a ide dalej do sveta.
Reply
Ike

Ike

16 Jul 2018
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #10:
Ale vravím. Air France let 447 - renovomovaná spoločnosť, štvorročný Airbus A330 a traja piloti: povieš si, že čo sa môže stať? No a bum, premotivovaný mladý pilot dostane lietajúci počítač do stavu straty vztlaku (to je niečo podobné, ako keď moja manželka na aute zaradila namiesto trojky pri rozbehu jednotku a ja som si nabil kečku o čelné sklo - tiež by som neveril, kebyže to neuvidím - lebo je to takmer nereálne) a následne trojčlenná posádka za opakovanej výstrahe straty vztlaku (ktorá zaznie takmer 60x) robí všetko možné len sa nesnaží z tohto stavu dostať.

Takže 22 ročný Boeing lietajúci pre Turkov nevnímam ako hrozbu.
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Jul 2018
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #10:
Keby sme išli do histórie, Comety padali ako muchy aj bez čo len priblíženia sa počtu cyklov.
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Jul 2018
#11 Rate positive Rate negative 1
Reply on: dupe #10:
Ale to bolo 1989, odvtedy sa pravidlá výrazne zmenili (aj kvôli tejto nehode).
Reply
dupe

dupe

16 Jul 2018
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #7:
Podla mna tato nehoda k tomu ma sakra blizko: https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

Vek lietadla sice len 19 rokov, ale 89680 cyklov pri planovanej zivotnosti vraj 75000 cyklov. Neviem si predstavit pri 19-rocnom lietadle investiciu do noveho oplastenia / mozno celeho trupu.
Reply
Ike

Ike

16 Jul 2018
#9 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #8:
Tiež mám ten pocit
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Jul 2018
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #7:
Ja si myslím, že ide len o tradičné omgovité hejtovanie.
Reply
Ike

Ike

16 Jul 2018
#7 Rate positive Rate negative 1
Reply on: omg123 #5:
Vek nie je až tak rozhodujúci. Nepamätám si nehodu, ktorej príčinou bol vek lietadla. Cubana de Aviacion, resp. Global Air rachol z iných dôvodov. A mali sme kopec nehôd mladých lietadiel a povedzme zvucnejsich aerolínií. 4 ročný airbus air France v 2009 alebo 3 airbus aeroflotu s deckom za kormidlom.

Co znamená divná spoločnosť?
Reply
omg123

omg123

16 Jul 2018
#6 Rate positive Rate negative 1
Reply on: dupe #3:
je to aircraft name. tak ako ma LH
pomenovane lietadla podla miest
https://www.planespotters.net/airline/Lufthansa
https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/737/TC-TLD-Tailwind-Airlines/opN7IEGW
Reply
omg123

omg123

16 Jul 2018
#5 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #2:
ale kombinacia divna spolocnost+ stare lietadlo uz moze byt problem. ja viem ze aj LH ma/mala aj 26 rocne 737 classic. ale oni maju otrsku lepsiu udrzbu ako nejaka spolocnost z azie.
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Jul 2018
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #2:
Pred pár rokmi som letel s Transaviou do Rotterdamu v 737-300 ešte s popolníkmi v lakťových opierkach a ako dobre sa letelo!
Reply
dupe

dupe

16 Jul 2018
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: omg123 #1:
Vedel som ze to niekto oceni 🙂

Otazka do plena: meno kapitana pod oknom pilotnej kabine je:
- informacia, ze tento samolet ma prideleny kapitan M. Akgun, podobne ako informcia o vaditelovi v ukrajinskych trolejbusoch
- prezyvka lietadla
??
Reply
Ike

Ike

16 Jul 2018
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: omg123 #1:
Starší, 22 ročný možno je, ale šrot to byť nemusí. Akurát je to starší model, takže menší komfort pre pilotov v porovnaní s NG alebo Max.

Ja som letel 21 ročným 738 OM-GTF a bolo to v pohode. Ta 732 co padla na Kube mala 40 rokov.
Reply
omg123

omg123

16 Jul 2018
#1 Rate positive Rate negative 1
ocenujem ze je tu info aj o lietadle 😉 dobre stary srot.
Reply