Close

#3902, Hurbanovo námestie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (25 Jan 2018) (41/45)
Download item
Discussion post:
Location: Hurbanovo námestie
Date: 25.1.2018
Vehicle: SOR EBN 8 #3902
Gallery: Bratislava › SOR EBN 8
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 7384

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

30 Jan 2018
#21 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ámos #19:
Samozrejme, že tá stopa samostatnú prípojku nemá, preto je to také výhodné, že je to pripojené na napájaciu sieť električiek. Preto električky do kolísanía napätia VSTUPUJÚ ale meniču je to jedno a na baterky to preto nemá žíaden vplyv. Nemáš za čo.
Reply

Miro

30 Jan 2018
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #19:
V nejakom plátku som čítal, že tie viedenské elektrobusy sú vraj napájané práve energiou dodávanou z rekuperácie pri brzdení električiek. Z toho autor vyvodil, že jazdia vlastne "zadarmo" ?
Reply

Ámos

30 Jan 2018
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Tak ale ta stopa ma samostatnu pripojku na meniaren. Nie? Resp dokonca mozno na meniaren ani napojena nie je, ale cez samostatnu pripojku na siet.
Preto elektricky do kolisania napatia - dakujem- nevstupuju. Nie?
Reply

S499.1023

30 Jan 2018
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #17:
A na to si ako prišiel?
V Prahe aj vo Viedni samozrejme BEHÁ po okolí x spojov s rekuperáciou (vo Viedni všetko okrem E1, v Prahe všetko okrem posledných pár T6 a historických liniek) a baterky samozrejme nie sú pripojené priamo na trolej.
A nekolíš prúd, kolíše napätie ? .
Reply

Ámos

29 Jan 2018
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #16:
A nemoze byt dovod, ze ani v Prahe, ani vo Viedni, nebeha pookoli x-spojov s rekuperaciou, ktore sposobuju kolisanie prudu?
To jedine mi napadlo, ze by bateriam mohlo vadit.
Reply

S499.1023

29 Jan 2018
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #15:
Nuž to naozaj neviem - čudo je možno drahšie a dá sa na ňom lepšie napakovať.
Reply

Miro

29 Jan 2018
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #14:
Myslím, že sme to už všetci pochopili. Otázka je, prečo Bratislava nekúpila taký zberač ako majú vo Viedni, aby sa dalo nabíjať z obyčajného trolejbusového vedenia, ale takéto čudo, ku ktorému treba vybudovať nabíjaciu stanicu?
Tipujem, že tento systém asi dokáže preniesť väčší nabíjací prúd (lepší kontakt, než u dvojpólového zberača, ktorý sa priloží k trolejbusovému vedeniu), je aj iný dôvod?
Reply

S499.1023

29 Jan 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #6:
Aj pre TeBeCa a ďalších: Ten zberač vo Viedni aj v Prahe je dvojpólový a NEmôže sa nabíjať z električkového vedenia.
Reply

pharel

29 Jan 2018
#13 Rate positive Rate negative
OK, tak som to myslel tak, ze by tam teda boli 2 droty ako vo Viedni a mohol tam byt dvojpolovy zberac, tym padom by sa vedel nabijat na konecnej trolejbusov? 🙂
Elektrotechniku som nemal, tak ma mozete trosku zasvetit to problematiky 🙂
Reply

baran

26 Jan 2018
#12 Rate positive Rate negative
Možno blbá otázka, ale prečo tie elektrobusy nie sú nabíjané klasickými trolejbusovými zberačmi?
Reply

TeBeCe

26 Jan 2018
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: shaggy #9:
vo viedni maju elektricky dva droty?

https://imhd.sk/transport/galeria-media/2202/rampini-siemens-ale-el/102201/Jeden-elektrobus-sa-nabija-a-vodic-po-jazde-presada-do-druheho-uz-nabiteho
Reply

mrkvakj

26 Jan 2018
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: shaggy #9:
Elektricky funguju, kedze druhy pol mas v kolajnici. Rampini funguje zato, ze ten zberac ma dvojpolovy a ma vsade vyhradenu vlastnu trolej na nabijanie. Rovnaku ako maju trolejbusy.
Reply

shaggy

26 Jan 2018
#9 Rate positive Rate negative 1
Reply on: TeBeCe #7:
Už len vyriešiť záhadu, že tie električky fungujú... a vo Viedni to ide aj s e-busom.
Reply

Dispecer

26 Jan 2018
#8 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: pharel #6:
Ja som skôr čakal "verziu Praha" (viď červený pražský prototyp #5E9 3111: https://www.dopravacek.eu/resources/5E9%203111-SOR%20ENS%2012-10.10.2017-Palmovka-5.jpg ).
Reply

TeBeCe

26 Jan 2018
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #6:
Skus pripojit televizor do zastrcky iba jednym vodicom...bude fungovat?
Reply

pharel

26 Jan 2018
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: TeBeCe #5:
Ja som si myslel, ze to bude rovnaky zberac, ako ma ten elektrobus vo Viedni, co sa pripoji aj na trolejove vedenie elektriciek, napriklad by kludne mohol stat na konecnej elin alebo na Jesenskeho v jednom smere.
Reply

TeBeCe

26 Jan 2018
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #4:
Vyzera to takto
https://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie/189592/Nabijaci-zberac-a-klimatizacna-jednotka-na-streche-elektrobusu-SOR-EBN-8
Reply

Miro

26 Jan 2018
#4 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: TeBeCe #3:
Čiže sa dá nabíjať len na takýchto špeciálnych miestach? Myslel som, že to je polpantograf, cez ktorý sa dá nabíjať z bežného trolejového vedenia.
Reply

TeBeCe

26 Jan 2018
#3 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Andy #2:
https://www.youtube.com/watch?v=wFosi9fdM4c
Reply

Andy

26 Jan 2018
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #1:
Áno, na NS12 je viac skrytý.
Reply