Close

Tomášikova ul., zastávka Stn. Nové Mesto

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Stops › Information displays (78/205)
Download item
Discussion post:
Location: Tomášikova ul., zastávka Stn. Nové Mesto
Date: 16.6.2021
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Stop signs
Bratislava › Information displays
Route:
Author: Tragáčik
Times viewed: 3641

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Minko

Minko

21 Jun 2021
#18 Rate positive Rate negative 1
Reply on: N/A #16:
a čo takto tento stĺp spraviť v jednej línii so stĺpom VO, na ľavú stranu dať označník, na pravú displej. Alebo displej s integrovaným označníkom a zoznam liniek pod to... variácií je viac nemusíme v tomto meste vyberať vždy tu najneestetickejšiu.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

21 Jun 2021
#17 Rate positive Rate negative 2
Reply on: N/A #16:
Zrkadlovo k elektronickej tabuli, t.j. na pravú stranu antracitového stĺpu, by bola strašná rocket science?
Reply
N/A

N/A

21 Jun 2021
#16 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Minko #15:
TV
SVf

Čo musí na zastávke vždy byť? Označník. Čo bolo skôr? Tiež označník. Čiže označník tam musel byť ešte pred tým ako tam bol ten tabuľový stĺp, tak čo riešiš? Okrem toho to nemá na starosti a na zodpovednosť tá istá firma a umiestniť na tabuľu označník tak, aby nezavadzal pri údržbe tiež nemusí byť až tak jednoduché. Kam by si ho teda umiestnil? Pod tabuľu aby skončil rozlámaný, či potom nad tabuľu s objednaním dlhšieho stĺpu aby sa tiež zistilo, že to je ďaleko od cesty? A tak ho potom navŕtať do boku tabule?
Ono mnohé vyzerá jasne od klávesnice, ale dotiahnuť to do praxe môže znamenať viac komplikácií ako estetického úžitku.
Reply
Minko

Minko

21 Jun 2021
#15 Rate positive Rate negative 1
Reply on: N/A #14:
a ja som zase tvrdil, že označník mali dať na stĺp s tabuľou. síce by sme stále mali 2 stĺpy, ale esteticky by to vyzeralo miliókrát lepšie, ako to, že máme stĺp len kvôli tabuli, a práve kvôli nej musí byť poriadne hrubý a označník dáme na stĺp len o malinký kúsok (koľko to môže byť? 2 metre?) ďalej takto fušersky na FeZn pásky nahodený na stĺpe. No potom sa tu začalo operovať so ZDZ a tým že označník musí byť na stĺpe kvôli vymedzeniu priestoru kde majú vodiči BUS zastavovať. Inak pozrel som na google maps/streets, a ani ten stĺp nie je na hranici zastávky ako sa tu viedla diskusia (pred ním je minimálne ešte taký meter ak nie viac) značenia VDZ vymedzujúceho priestor zastávky 🙂
Reply
N/A

N/A

21 Jun 2021
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #13:
A ešte si teda v tom prípade prosím všimni, že vlákno začalo otázkou či by bolo moc obtiažne uchytiť tú tabuľu na rovnaký stĺp ako označník. Ak sa potom začneš naťahovať o označník, o ktorom nemusela a ani nebola reč, to už je vec druhá.
Reply Comment has been edited by the author.
Minko

Minko

21 Jun 2021
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #12:
čo pozinkovanou 😁 s titánovou istotou ti poviem, že nachýlnejší na vyvrátenie je ten stĺp, kde je označník teraz (samozrejme nie kvôli nemu ale kvôli konštrukcii stĺpu) 😉
Reply
N/A

N/A

20 Jun 2021
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #10:
Áno, len ak by to v roku 2028 spadlo, Minko by to všeobecné ohrozenie na súde určite nevysvetľoval, pretože by tvrdil, že to je nezmysel, pretože on s pozinkovanou istotou vie, že sa to nemohlo stať.
Reply
3pa3ck3

3pa3ck3

18 Jun 2021
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #9:
Nie je aj samotný stĺp súčasťou dizajnu označníka/tabule? Keďže nie sú vo výške očí, tak ľudia môžu podľa stĺpu zistiť, že je tam niečo, čo by ich mohlo zaujímať.
Reply
Minko

Minko

18 Jun 2021
#10 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: N/A #7:
Blbosť, ja požadujem aby to malo nejakú elementárnu logiku. a hovorím ti teda, že tento andracitový stĺp sa pri jeho priebere a "výške" až tak zásadne kývať nebude. Ibažeby nebol an neho použitý dostatočne hrubý profil. A tiež hovorím to, že tento označník by jeho vlastnosti vo vetre určite nezhoršil nie je to až taká záťaž ani plocha. Väčšiu páku niekoľkonásobne robí elektronická tabuľa.
Reply
Minko

Minko

18 Jun 2021
#9 Rate positive 2 Rate negative 3
Reply on: Vladimír #8:
moderné a progresívne riešenie, vďaka XY technickým predpisom, tu budeme mať zastávky s lesmi stĺpov fakt perfektné.

inak STN nie je všeobecne záväzný právny predpis. Napísal si zo zákona, v zákona (ani vo vyhláške ako všobecnom právnom predpise nižšej sily) nič také nie je 🙂
Reply
Vladimír

Vladimír

17 Jun 2021
#8 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Minko #6:
Umiestnenie označníka zastávky je definované v STN 73 6425. Nepriamo vyplýva aj zo zákona 8/2009, kde podľa §25 ods. 1 písm. f je zakázané zastaviť a stáť 30 m pred označníkom a 5 m za ním. Je preto logické, že je umiestnený na konci nástupišťa. Ak by bol umiestnený v jeho strede alebo na začiatku, v prípade zastávky bez VDZ by bolo legálne zastavovať a stáť v zastávkovom pruhu. V neposlednom rade umiestnenie označníka v zmysle interných predpisov dopravcov určuje pre vodičov miesto, kde majú zastaviť čelom vozidla. Ak by bol označník umiestnený inde ako na konci nástupišťa, umelo by sa tým znižovala kapacita nástupišťa (z hľadiska počtu zastavujúcich vozidiel).
Reply
N/A

N/A

17 Jun 2021
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: Minko #4:
Ten, kto tu vyžaduje riešenia v štýle dakde to tam nahoďte si ty.
E: si odpozoruj niekedy najlepšie z výšky ako sa kýmácajú aj hrubšie stĺpy v silnom vetre.
Reply Comment has been edited by the author.
Minko

Minko

17 Jun 2021
#6 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Vladimír #5:
kde si to našiel že táto značka musí byť presne na konci nástupišťa? lebo som prešiel tak zákon 8/2009 ako aj vyhlášku 30/2020 ale nič také som tam nenašiel
Reply
Vladimír

Vladimír

17 Jun 2021
#5 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: Minko #4:
Aké dakde? Označník zo zákona označuje koniec nástupišťa a jeho poloha je daná stavebným riešením zastávkového pruhu. Zastávková tabuľa má umiestnenie trochu voľnejšie, viditeľná je snaha zarovnávať ju k stredu dĺžky nástupišťa tak, aby ju videl prichádzajúci chodec z oboch strán.

Ak by sme chceli spoločný stožiar pre označník aj tabuľu, bolo možné tabuľu posunúť dopredu na koniec nástupišťa, orientovať ju zo stĺpa napravo a na ľavú stranu osadiť označník (pokiaľ nosnosť stožiara v projekte skutočne zohľadňuje záťaž aj ďalších zariadení). Samozrejme, počet stĺpov by ostal rovnaký, pretože VO by zrejme na tabuľu nepreložili. Plus samozrejme, v takom prípade by sme tu ešte čítali príspevky o tom, ako je tabuľa neprirodzene vpredu a ako je to zase na...
Reply Comment has been edited by the author.
Minko

Minko

17 Jun 2021
#4 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: N/A #3:
tomu že by ten označník prispel lomcovaniu s tým hrubým stĺpom neuverím nikdy. na to je ten stĺp až príliš hrubý. Proste toto je len prípklad ďalšej odfušovanej roboty v štýle dakde to tam nahoďte, hlavne nech to tam niekde na zastávke je. Proste fušerizmus DPB neopúšťa a asi ani tak skoro neopustí 🙂
Reply
N/A

N/A

17 Jun 2021
#3 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: FFF13 #1:
Uchytiť by sa to tiež dalo rovnakými svorkami či rovno vyvŕtať durch diery a keďže to má len o 90 kíl viac a plochu čo by spolu s vetrom tým stĺpom vedela slušne lomcovať, javí sa to ako ideálne estetické riešenie.
Bratislava má nové tabule a s nimi sa vyrojilo teoretikov a absolventov tabulológie v najväčšej koncentrácii široko ďaleko.
Reply Comment has been edited by the author.
si

si

17 Jun 2021
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: FFF13 #1:
ten stlp ktory drzi oznacnik nema potrebnu hrubku 😃
Reply
FFF13

FFF13

17 Jun 2021
#1 Rate positive 2 Rate negative
Bolo moc obtiažne uchytiť tú tabuľu na rovnaký stĺp ako označnik??
Reply