Close

(Media without description)

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Pictures › Tickets › Integrated Transport from 1 Nov 2015 (4/12)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: 15.4.2017
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Tickets › Integrated Transport from 1 Nov 2015
Route:
Author: insider
Times viewed: 5401

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

17 Oct 2017
#29 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #27:
No, českú diaľničnú známku v pohode vyjazdím, slovenská je už len taký príspevok do SK rozpočtu pri mojich dvoch cestách ročne do BA a troch cestách ročne na východ autovlakom. Ale teraz pri druhom aute už uvažujem, že ročné známky nekúpim, keď ho mám len na víkendové hranie.
Reply
Ike

Ike

17 Oct 2017
#28 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Miro #27:
to si potom celkom rarita ? lebo rozdiel medzi týždňovou a ročnou je, vzhľadom na "slobodu", ktorú ti to dáva, zanedbateľný
Reply
Miro

Miro

17 Oct 2017
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #26:
Keď sa už toľko chválime, nedá mi... nie je to síce o VHD, ale ja si roky rokúce kupujem ročnú diaľničnú známku českú aj slovenskú, aj keď väčšinou by bolo výhodnejšie kupovať desaťdňové ?
Reply
S499.1023

S499.1023

17 Oct 2017
#26 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Vladimír #25:
Roky rokúce si kupujem v Prahe ročnú električenku, pričom až po populistickom zlacnení na 3.650,- to mám tak nejako šul-nul, dovtedy to bol pre mňa stratový podnik. A In-Business na vlak sa mi nezaplatí prakticky nikdy.
Reply
Vladimír

Vladimír

17 Oct 2017
#25 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: lostrail #24:
Ja by som to buržujstvom nenazýval. Ľudia si postupne uvedomujú aj nepeňažné benefity a bezstarostnosť je jedným z nich.

Ako dlhoročný zamestnanec v doprave som sa tiež stretol s cestujúcimi, ktorí si pravidelne kupujú mesačný lístok napriek tomu, že ho často "nevyjazdia". A prečo? Pre pocit slobody, že nemusia nič riešiť a MHD použijú kedykoľvek potrebujú.
Reply
lostrail

lostrail

17 Oct 2017
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: trolejbus6207 #23:
Tak to uz trocha hranici s burzujstvom, ale zas ako fanusik MHD tvrdim, ze ju treba podporovat aj ked nou nejazdi, cize spravne!
Mozno ju teraz zachrani a potom, ked bude mat auto, nebude mat tak casto cestu plnu dalsich aut ;-P.

Este k #13:
V podmienkach nasich statnych firiem typu ZSSK alebo DPB dosiahnut, aby tam bola nejaka normalna vnutrofiremna komunikacia a pracovnici kontaktu so zakaznikmi sami iniciativne nieco ponukali (lebo napr. by boli dobre zaplateni), to je ciste sci-fi. Ale zas mozno do 20 rokov ich nahradia roboty a aspon 3 z 10 to budu mat doprogramovane (ostatni budu mat napr. nekontrolovatelne krutenie hlavy, ci nebudu dokoncovat slova a podobne...)
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

17 Oct 2017
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #22:
ročná študentská električenka je zaujímavá len pre Bratislavčanov, môj syn si ju nevie vynachváliť, lebo nemusí na jej platnosť myslieť celý rok, aj keď ju asi "nevyjazdí", lebo časť prázdnin tu nie je, teraz chodí do školy na bicykli a pod.
Reply
Valec

Valec

17 Oct 2017
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #21:
1. Začiatok výučby na troch najväčších univerzitách začína spravidla v pondelok po 15.9. Tento rok mala akurát UK výnimku a začínali až 25.9.
Tzn., každý zo študentov má takmer 2 týždne chodenia do školy čas, aby si zvážil a kúpil ročný PCL ak o to má záujem.

2. Letné skúškové končí tento rok najneskôr na EUBA, a to 6.7.2018. Tzn. gro študentov je v BA 9 mesiacov.
Ak si prepočítaš cenu ročného PCL na 9 mesiacov, výhodnejšia je kúpa 30-dňového. (a to nezohľadňujem, že počas skúškového sa necestuje každý deň).

3. Aké % študentov bude ochotných/schopných dať na začiatku roka naraz 132 € za cestovné?
Obzvlášť, ak bežný študent kalkuluje na obdobie do najbližšieho návratu domov (teda do piatku) a niektorí ani toľko nie. A to vôbec nezohľadňujem fakt, že v letnom semestri ti môže vyjsť rozvrh tak dobre, že do školy pôjdeš 2x do týždňa a zvyšných 5 dní možno ani nebudeš v BA.

Keď si prečítaš čo píšu chalani nižšie, tak sa dopracuješ k tomu, že tebou navrhované riešenia je pre jednotky, max. desiatky z masy desaťtisícov študentov.
Reply
810zssk

810zssk

16 Oct 2017
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: perets #20:
Ono by to asi chcelo uplne separatny produkt pre studentov (nieco ako Top-Jugendticket vo VOR, aj ked nie tak superlacne), alebo aspon umoznit zakupovanie toho rocneho PCL.
Reply
perets

perets

16 Oct 2017
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #19:
Samozrejme ale frekvencia ich výskytu sa dá prirovnať, napr. k Perzeidom ?
Ja by som ako vhodnú metódu navrhol aby sa tam točili tak prvé dva týždne na úseku Lafranconi-CSU tým by pokryli väčšinu cestujúcich ktorí by sa možno preľakli a nakúpili si električenky a zároveň možno odradili od jazdy na čierno tých čo čo sa zvezú k ZOO ? .

Presne tak odkedy bývam v centre skoro všade chodím na bicykli alebo peši a na tých pár jázd eJCL
Jazdil by som aj z mlynskej ale nedá sa normálne dostať z nábrežia ku STU.

Gro jázd tvoria cesty z/do školy, presne ako si povedal, tieto aktivity sú najmä v blízko bývania alebo škol.



Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

16 Oct 2017
#19 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: perets #18:
Čo som počul, vraj sa tam už občas zjavia.

Keď si rozšíriš model o ľudí nemajúcich výučbu všetkých 5dní, obyvateľov Bernoláka/Belojanisu, ktorí to na "mestské" fakulty STU majú na pešo a koniec koncov na Hlavnú stanicu zo školy tiež, tak sa povážlivo zúžil okruh ľudí, pre ktorých má električenka zmysel.

Jasné, môžeme sa baviť o tom, či študent jazdí iba do a zo školy, ale keď sa mu bežné dochádzanie prudko neoplatí, aj voľnočasové cesty sa posnaží riešiť inak.
Reply
perets

perets

16 Oct 2017
#18 Rate positive Rate negative
študent bývajúci aj študujúci v mlynskej doline (PrifUK, FMFI, FEI, FIIT)
dĺžka semestra 13 týždňov chodí každý víkend domov (však vlaky "zadarmo") potrebuje(26*0,45€)= 11,7€ na cestu Hl.St. - CSU, ostáva mu 67ciest do 15 min. (centrum) alebo 52 ciest do 30 (skoro všade v meste) tzn, v 13-tich týždňoch ešte 4 jazdy týždenne, a až vtedy sa mu oplatí kúpiť si električenku na 90 dní.

minimálny počet jázd za týždeň na efektívnu kúpu 90dňovej električenky:
36,15€/0,35€=103,3 jázd/12,86 týždňa=8,03 jázd/týždeň
36,15€/0,45€=80,3 jázd/12,86 týždňa=6,25 jázd/týždeň

študentom VŠ sa neoplatí kúpiť si ročný PCL, ak bývajú v mlynskej a študujú v centre tak 90 dní na semester, a cez skúškové JCL/eJCL na tých pár jázd.
a hlavne rok som tam býval a revízora som na trase CSU-Nám. 1.mája nestretol ani raz
Reply
810zssk

810zssk

16 Oct 2017
#17 Rate positive Rate negative
Paradoxom je, ze pred zavedenim IDS BK poskytoval DPB studentsku zlavu az do 15.10., ale zas v tom case studentom nebolo umoznene si rocne listky kupovat (jednoducho pre danu kategoriu cestujucich neboli v ponuke).
Reply
810zssk

810zssk

16 Oct 2017
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #15:
Problem je, ze rocny listok je v podmienkach IDS BK studentovi velmi problematicke vydat - musel by si ho zakupit medzi 1.9. a 30.9. prislusneho roka. Zial to ocividne nikoho netankuje natolko aby sa tento administrativny problem konecne vyriesil (napr. umoznenim predaja rocneho listka aj neskor, hoci by to aj bolo so skratenou platnostou do 30.9.).

Nanajvys je mozny predaj 90-dnovych listkov ktore su o cosi nevyhodne a u mnohych studentov (najma tych co sa kazdy vikend stahuju cez pol krajiny) uz na hrane vyhodnosti.
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Oct 2017
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #12:
Mňa teda skôr prekvapuje, že tí študenti nemajú ročné lístky. Ale vlastne neprekvapuje, len napĺňa smútkom.
Reply
Valec

Valec

16 Oct 2017
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Vladimír #11:
Svojho času (neviem či to ešte platí) mala ZSSK ako druhý tarifný bod s najviac predanými električenkami Nové Zámky.
Reply
810zssk

810zssk

16 Oct 2017
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #12:
Ono by bolo este lepsie keby im to dopravcovia povedali, nez aby na to museli prichadzat sami 🙂 Idealne by bolo napr. instruovat pokladnikov ZSSK aby sa pri vydaji listka do BA pytali cestujuceho ci ma zaujem aj o listok na MHD (aspon po urcitu dobu).

Je skoda ze u nas dopravcovia pramalo komunikuju veci co zavadzaju, lebo casto potom ludia nevedia o veciach, ktore funguju dobre.
Reply
Mike

Mike

16 Oct 2017
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Vladimír #11:
Raz na to prídu aj tí študenti, že tak ako v nedeľu na obed/poobede nastupujú do R /IC v KE a PO kraji a potom večer vystúpia v Ba a húfne obkolesia tie žlté automaty a kupujú si lístky, že tie lístky si môžu kúpiť už na svojej ŽST pred nástupom do vlaku počas čakania v stanici ....
Reply
Vladimír

Vladimír

16 Oct 2017
#11 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Valec #9:
Na západnom Slovensku, v nejakej rozumnej vzdialenosti denného dochádzania do BA to naozaj je (napríklad aj v Nitre sú zverejnené info o IDS BK). Chápem, že baba v Žiline z toho bola trochu vykoľajená, ale podstatné je, že o tom vedela a vydala to. Ja som minule kupoval presne takýto lístok ako je na obrázku na železničnej stanici v Šali a pani za okienkom ani na sekundu nezaváhala (holt, počet denne do BA vlakom dochádzajúcich zo Šale je iný ako v Žiline).
Reply
Miro

Miro

16 Oct 2017
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Valec #9:
Možno majú, ale kto si to medzi tým množstvom oznamov všimne? Naozaj neviem, či to aspoň v tom infocentre majú napísané.
Reply