imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Prepravný poriadok IDS Východ
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Takmer jasno
-2 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Portugalsko
›
Regionálne dráhy a doprava
› Caminho de Ferro do Monte
Ozubnicová železnica začala premávať v roku 1893 a predĺžená bola v rokoch 1894 a 1912
Ozubnicová železnica na Monte bola najvýznamnejšou zo železníc na Madeire
Zániku železnice napomohli aj nehody
Pôvodný viadukt ozubnicovej želznice dnes slúži ako cesta
Zrekonštruovaná stanica Monte ozubnicovej železnice Caminho de Ferro do Monte
Pohľad na bývalý spodný úsek ozubnicovej železnice, kde dnes dopravu zabezpečujú autobusy
Opustená spodná stanica bývalej ozubnicovej železnice Caminho de Ferro do Monte
Bývalá trať ozubnicovej železnice ponúka viacero zaujímavostí
Pohľad na most zubačky a historickú stanicu (vpravo) na vrchu Monte
Horná časť bývalej ozubnicovej železnice
Zárez v hornej časti bývalej ozubnicovej železnice smerom k Terreiro da Luta
"Železničná cesta" alebo jednoducho "Železnica" (Caminho de Ferro) a "Vlaková ulica" (Rua do Comboio) viedli v roku 2022 v dĺžke 3,0 km po pôvodnej trase ozubnicovej železnice
Historická stanica ozubnicovej želznice bola v roku 2020 odkúpená mestom a do roku 2022 zrekonštruovaná
Dôvod na výstavbu ozubnicovej železnice bol turistický, na vrchu Monte sa nachádza palác so záhradou a kostol Nanebovzatia Panny Márie (Igreja de Nossa Senhora do Monte)
Zárez ozubnicovej železnice na ulici, ktorá nesie názov Železnica resp. Železničná cesta
Konečná autobusovej linky 27 približne v tretine trasy bývalej zubačky
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie