Zavrieť

#2709 na skrátenej 92

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Prvý deň po zmene linkového vedenia v Petržalke (6.9.2005) (4/13)
Stiahnuť materiál
#2709 na skrátenej verzii linky 92 pri Vojenskej nemocnici.
Príspevok:
Lokalita: Vojenská nemocnica
Dátum: 5.9.2005
Vozidlo: Karosa B 731 & Karosa B 732 #2709
Galéria: Bratislava › Karosa B 731 & Karosa B 732
Prvý deň po zmene linkového vedenia v Petržalke (6.9.2005)
Linka: 92
Autor: insider
Počet zobrazení: 1507

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

sveto

5.9.2015
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Objavili s v r. 1990 na prvých mestských Karosách TURBO s manuálnou prevodovkou. Boli naftové s turbodúchadlom, vďaka čomu sa stali veľmi obratnými šporťákmi. Dnes si väčšinou každý spomína na staré rozpadnuté Vrakosy, ktoré donedávna jazdili, ale málokto si pamätá, že v čase svojho mládí boli šarkanmi a vodiči s nimi jazdili ako na formulách. Pre mesto trochu nebezpečné. Boli to však busy, kde sa dala pekne otestovať šikovnosť vodiča, pretože sa bolo potrebné s nimi zžiť a obratne vedeli na nich jazdiť iba šikovní vodiči. Spomínam si napríklad na 3136 so šachovnicovým spätným zrkadlom na L37 s vodičom Máriom či 3147 s reklamou na auto alebo 3130 na L57 s fúzatým vodičom, ktorý sa už zo zastávky rozbiehal pri polozatvorených dverách, aby stihol zelenú na križovatke krížna-karadžičova. Na druhom stupni sa bežne dalo vytúrovať 35 km/h, vďaka čomu často pri rozbiehaní predchádzali na križovatkách staršie ťažkopádne automaty. Ani najnovšie Citelisy by sa dnes nevyrovnali novo vyladenej B732 turbo a to nielen v rýchlosti. Perfektné perovanie. Ak by boli nové a v pôvodnom stave, verím, že nejeden zručný vodič by sa k nim s radosťou vrátil. (nedávne prevádzkovanie krátkych polorozpadnutých Karos ich pôvodnej prestíži kvôli slabej udržbe a presluhovaniu veľmi uškodilo a ich pôvodnú slávu celkom zatienilo) Škoda, že sa nezachoval aspoň jeden pôvodny kus. Mame síce ešte B741, ale tie sa tiež už s nimi nemôžu porovnávať.
Veru, chytila ma taká nostalgia, keď som tento príspevok našiel
Hádam zavesí niekto nejaké foto z 90. rokov...
Odpovedať

Dispecer

5.9.2015
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: AAA #5:
Tých krajín, kde sa exportovali Karosy s veľkými vetračkami bolo viacero, takže možno máte pravdu obaja. ?
Odpovedať

AAA

4.9.2015
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #4:
Nemal to byť Teherán?
Odpovedať

TeBeCe

4.9.2015
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #3:
traduje sa, ze Vietnam ?
Odpovedať

Dispecer

3.9.2015
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Gryzly65 #1:
Všetky vozy, čo mali pôvodne namierené na export - akurát si nespomeniem, či do Južnej Ameriky, alebo do Ázie.
Odpovedať

Jano3224

3.9.2015
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Gryzly65 #1:
Viac ich bolo, napr. 2712, 2713, 3640, 3641... alebo napr. aj hlohovecká TT-945BX http://imhd.sk/hc/vozidlo/7955/Karosa-B-732-TT-945BX-TTA2146-TT945BX-od2004.html
Odpovedať

Gryzly65

3.9.2015
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Wau. I napriek tomu, ze si pamatam na tieto plynove nezmary, tie velke vetracky mi vyrazili dych - totiz, nespominam si na ne. Mal ich len tento jeden voz, alebo cela seria? 🙂
Odpovedať