Zavrieť

"Cunader" #1392 ako posledný mohykán

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. To, čo zostalo z vyše 1000 glasgowských električiek (9.8.2012) (17/19)
Stiahnuť materiál
"Cunader" #1392 ako posledný mohykán. Dôvodov pre zánik električiek v Glasgowe bolo viacero. V roku 1955 bolo v prevádzke 1027 električiek na 28 linkách a 412 km tratí, čo po zlikvidovaní električiek v Londýne (1952) predstavovalo najväčšiu električkovú prevádzku vo Veľkej Británii. Avšak 75% vozidiel bolo starších ako 30 rokov, zostávali stáť v čoraz väčších dopravných zápchach, čo zvyšovalo náklady a tie zas dopravca riešil zvyšovaním cien cestovných lístkov. Čím drahšie boli električky, tým viac ľudí presadlo do áut, tým väčšie zápchy to spôsobilo a opäť stúpli náklady dopravcovi. Roztočila sa tak špirála, na konci ktorej padlo v roku 1955 rozhodnutie o úplnej likvidácii električkovej dopravy. Podarilo sa to už za 7 rokov, v roku 1962. Náhrada spočívala v autobusoch jazdiacich na vtedy lacnú naftu. S električkami sa prišlo v posledný deň premávky rozlúčiť niekoľko sto-tisíc obyvateľov.
Príspevok:
Lokalita: Riverside Museum
Dátum: 13.3.2012
Vozidlo: #1392
Galéria: Slovensko a svet › Glasgow
To, čo zostalo z vyše 1000 glasgowských električiek (9.8.2012)
Linka:
Autor: d3k0
Počet zobrazení: 985

Komentáre

Viac
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.