Zavrieť

Voľno pre neviditeľnú električku

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Imidž je nanič, alebo bratislavská realita (30.10.2007) (6/10)
Stiahnuť materiál
Bratislavská preferencia MHD: Voľno pre neviditeľnú električku, keď však príde reálna, často dostane povel STOJ!
Príspevok:
Lokalita: Račianska ul.
Dátum: 10.10.2007
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Ostatné dopravné fotografie
Imidž je nanič, alebo bratislavská realita (30.10.2007)
Linka:
Autor: insider
Počet zobrazení: 3785

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Solider

Solider

23.12.2021
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pressburger #17:
Problém tam je, že keď chodec stlačí dopyt na priechode, tak to električku akoby odignoruje a nepodrží jej svetlá a potom treba počkať kým električka sa znova prihlási na rad, hoci žiadne autá vtedy nejdú.
Odpovedať
pressburger

pressburger

23.12.2021
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Mne to skôr príde tak, že ak niekto stlačí dopyt na priľahlom priechode pre chodcov, dostane automaticky voľno aj električka. Lebo ináč tam viac-menej funguje preferencia dobre. Jedine ak idú tesne po sebe protiidúce električky, tak tá, čo príde o pár sekúnd neskôr, musí cca 30 sekúnd čakať.
Odpovedať
Ike

Ike

23.12.2021
#16 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #14:
Ono, vtedy keď som to riešil tak to nefungovalo zámerne. Vypnutá preferencia bola totiž pre celkovú dopravnú situáciu najlepším možným riešením. Akokoľvek inak sa to nastavovalo, tak to robilo haluze (bus z jedného smeru pustil zelenú opačnému smeru, kde bus nebol a čakalo sa na timeout) a pozerám, že za pol roka sa to stále nevyriešilo. Mne sa o tej križovatke parkrát aj snívalo 😅
Odpovedať
Foltest

Foltest

23.12.2021
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #13:
Vždy keď tam stojím na červenej, tak v momente keď sa priblíži električka, tak skáče zelená a električka plynulo prechádza križovatkou. Nechce sa mi veriť, že by to bola náhoda. A to tadiaľ jazdím fakt často x krát za deň.
Odpovedať
TeBeCe

TeBeCe

23.12.2021
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Valec #13:
V tychto dnoch sa mala obnovit po dlhych mesiacoch preferencia na Repasskeho (okrem elektriciek aj pre 83) a sfunkcnit na krizovatke Sch.Trnavskeho - Harmincova (elektricky + 20, 83, 84, 35). Ale dnes to vraj uz nefungovalo.
Odpovedať
Valec

Valec

23.12.2021
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Foltest #12:
"električka, ktorá si vypýta preferenciu"
Električka si síce vypýta, ale tiež ju nedostane. Po reko DKR funguje preferencia už len na Alexyho (a ďalšia až pod Mostom Lanfranconi).
Odpovedať
Foltest

Foltest

23.12.2021
#12 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #11:
Je to stále bezo zmeny, bus sa ti neprihlási, ak ti nejde električka, ktorá si vypýta preferenciu tak si tam postojíš pekne dlho. Saratovská-Repašského sa tvári, že funguje.

Ďakujem za erudovanú odpoveď 😉
Odpovedať
Ike

Ike

23.12.2021
#11 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Foltest #10:
Projektant svetelnej signalizácie po konzultácii s DPB určí tzv. kontrolné body, ktoré potom DPB zapracuje do palubných počítačov. Kontrolný bod môže byť GPS súradnica alebo aj udalosť. Aby sa vozidlo prihlásilo do radiča, musí prejsť viacerými bodmi a po prejazde križovatkou sa odhlasuje.

Saratovska-Alexyho bola nočná mora. Križovatka sa upravovala kvôli výlukám na DKR a po obnovení dopravy sa to nepodarilo spojazdniť. Komunikovalo sa s dodávateľom, kontrolovali sa GPS body, kontrolovali palubáky, robilo sa niekoľko testovacích jázd a napokon sa vypla, lebo spôsobovala dopravné problémy (vozidlá sa okrem iného nevedeli odhlásiť a tak križovatka držala zelenú do time-outu). Ladenie križovatky sa ale dá robiť aj off-line (teda preferencia je vypnutá a dá sa nasimulovať, ako by fungovala, ak by bola zapnutá). Kým som bol v DPB, nepodarilo sa to rozbehať. Neviem ako je to teraz, nechodím tadiaľ.

Začínal som mať pocit, že tam musí byť HW problém mimo DPB (skúšalo sa viacero vozidiel, takže palubákom to byť nemohlo). Inak podobná bola aj Saratovská-Repašského.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Foltest

Foltest

23.12.2021
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #4:
Ako je to v prípade preferencií pre busy, kto má vlastne nastarosť ich použitie v križovatkách kde už sú nainštalované? Magistrát, či DPB? Napríklad do križovatky Saratovská-Alexyho sa nám pred rekonštrukciou DKR prihlasovali vozy, počas reko bola preferencia vypnutá a už to nikdy nikto nezapol.
Odpovedať
Ike

Ike

23.12.2021
#9 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: 810zssk #6:
Len ma fascinuje, že človek si niekedy rypne a mínusku nedostane a keď opíše faktuálny stav, keďže som s tým pracoval, tak mínusky 🙂 To rovno dávajme mínusky aj k príspevkom typu 1+1=2. 😃
Odpovedať
Solider

Solider

23.12.2021
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TeBeCe #1:
V oboch prípadoch bude asi spoločný menovateľ ALAM.
Odpovedať
martinah

martinah

23.12.2021
#7 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ike #5:
tu sa minuskuje za osobne antipatie, ber to ako kompliment, ze stale niekoho dokazes popchnut, aby sa unuval tu minusku dat 🙂
Odpovedať
810zssk

810zssk

23.12.2021
#6 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ike #5:
Ale no. Jasné že väčšinu ľudí to nezaujíma, nenechaj sa rozhodiť jedným podivínom 🙂
Odpovedať
Ike

Ike

23.12.2021
#5 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ike #4:
Inak diki za minusku. Nabudúce k tomu nemusím napísať nič, keď vás to nezaujíma.
Odpovedať
Ike

Ike

23.12.2021
#4 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 4
Reakcia na: TeBeCe #1:
Toto skôr vyzerá na vypnutú preferenciu.

Pri spackanej preferencii je bežné že električka dostane stoj, keď prichádza ku križovatke, nie opačne. Tu preferenciu musí niečo vyvolať.

V minulosti sa síce stalo, že sa doplietli súradnice, ale to je skôr ojedinele a na dráhe sa to neostávalo.
Odpovedať
Oliver91

Oliver91

23.12.2021
#3 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Hlavne ze je tretia kolaj.
Odpovedať
IBBI

IBBI

23.12.2021
#2 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Preferencia na bratislavsky sposob.
Odpovedať
TeBeCe

TeBeCe

23.12.2021
#1 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Jeden by povedal, ze za 14 rokov technika pokroci natolko, ze to bude fungovat, ale v Bratislave asi nieco nemozne. Dnes elektricka dostala volno uz na zastavke Jurajov dvor a ked prisla k prejazdu, tak v tom momente dostali auta zelenu.
Odpovedať