Zavrieť

"Pán vodič, kam to vlastne idete?"

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Prvý deň odklonov MHD počas návštevy pápeža na Slovensku (12.9.2021) (7/16)
Stiahnuť materiál
#2005 na linke 30 so zlým cieľom na transparentoch, na obchádzkovej trase zastavil na zastávke Nemocnica Kramáre.
Príspevok:
Lokalita: Limbová ul., zastávka Nemocnica Kramáre
Dátum: 12.9.2021
Vozidlo: Solaris Urbino 10 #2005
Galéria: Bratislava › Solaris Urbino 10
Bratislava › Návšteva pápeža Františka v Bratislave (12. - 15.9.2021)
Prvý deň odklonov MHD počas návštevy pápeža na Slovensku (12.9.2021)
Linka: 30
Autor: mirec240
Počet zobrazení: 2704

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

13.9.2021
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #11:
Tiež mi napadlo, že by bolo najlepšie rozosielať trasy z dispečinku, ale keďže v súčasnosti sa nedá zaslať ani len správa z dispečinku, tak to asi tak skoro nebude. Čo sa tých mapiek týka, tak nemá ich už aj SL na najnovších palubákoch?
Odpovedať
810zssk

810zssk

13.9.2021
#11 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
To žiaľ nedokáže a súhlasím že by to bolo najvhodnejšie riešenie.

S dnešnou technikou by sa dalo robiť veľa cool vecí keby bola ochota do infosystému zainvestovať (napr. si viem predstaviť aj pri operatívnom odklone na dispečingu naklikať obchádzkovú trasu, online to odoslať do vozidiel a tabule vo voze aj na zastávkach by zobrazovali by sa kade to naozaj ide :)). Šlo by to prepojiť aj s nejakým mapovým podkladom aby vodič bez problémov trafil ak má neplánovane ísť niekde kde to nepozná.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

13.9.2021
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #8:
BUSE asi nedokáže niečo také, že si vodič navolí trasu a ručne zvolí čas odchodu z konečnej, podľa ktorého mu potom palubák vypočíta odchody z ďalších zastávok a tiež zobrazí daný spoj na tabuliach? Takéto riešenie by asi bolo pre prípady MU najprehľadnejšie.

#9
Tak, aspoň cez Vianoce sa už robia špeciálne služby, ale inak je to stále ďaleko od ideálneho stavu. Najsmutnejšie na tom je, že sa stále nevyužíva potenciál informačných tabúľ. Pri menších výlukách je tá informovanosť ešte celkom dobrá, ale pri takýchto väčších výlukách je to stále dosť slabé. To, že sa v spodnom riadku zobrazí informácia "Linky xy idú odklonom, viac informácií na www.dpb.sk." človeku veľmi pri takomto veľkom odklone nepomôže...
Odpovedať
Cancer

Cancer

13.9.2021
#9 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Zacitoval by som Jadrana z roku 2015:
„Zastávky to nezobrazuje preto, lebo sa dnes nejazdí podľa regulárnych služieb a zároveň všetci majú tradične v p... nejaké listovanie zastávok, a naťukajú si len číslo linky + kód konečnej do palubného počítača (miesto toho aby zadali linku + vybrali si z jednotlivých trás, vtedy by to aj zastávky ukazovalo).“

To sme sa ale za tých päť či šesť rokov posunuli dopredu, čo? Najlepšie vedenie v histórii. 😉

Ako to bol ten hashtag? #rozsahdopravnychinformaciinebolnikdytakobsirnyakojeteraz?

https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Všeobecná-diskusia?dfpi=211703#211703
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
810zssk

810zssk

13.9.2021
#8 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Tie posunuté časy odklonov sa z hľadiska infosystému dajú riešiť tak že máš dva sety služieb (normálnu a výlukovú) medzi ktorými sa vodič prehodí na začiatku a konci odklonu. Napr. ak 30/1 je bežná služba, tak v PP by bola 30/21 ako výluková služba pre 30/1 a podobne.

Druhá možnosť je nenahrávať výlukové služby ale len trasy. V PP si vodič vie nastaviť mimo služby hocijaký variant trasy ktorý je vytvorený (napr. L9 do Jurajovho dvora). V takomto prípade ale nebude mať vodič CP a asi sa to ani nebude zobrazovať na zastávkových tabuliach.
Odpovedať
mirec240

mirec240

13.9.2021
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Včera by nepomohlo ani keby boli nahraté, keďže sa presne nevedelo v akom rozsahu bude odklon (ani odkedy dokedy, ako si spomenul v #4), 204 mala chodiť na Červený most a nakoniec chodila k Núsch (spolu s 212). Pri X sa dpb vedel zariadiť, lebo celá výluka a jej plánovanie bolo v réžii dopravného podniku.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

13.9.2021
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mirec240 #5:
Tie skrátené spoje, ale aj výlukové X-ko minulý týždeň v Rači sa zobrazovali práve kvôli tomu, že mali nahraté služby.

Na tej 204 asi vodič len zmenil cieľ a nezapol "odklon" (vtedy je vnútorná obrazovka prázdna) a to hlásenie (aj anglické) je priradené k cieľu. Bohužiaľ, pri takýchto výlukách dosť závisí nastavenie cieľa a pod. od zručnosti vodiča.
Odpovedať
mirec240

mirec240

12.9.2021
#5 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Správne listovanie cieľov na zastávkach na odklonovej trase som veru nevidel, ani sa nezobrazovali tieto spoje na zastávkových tabuliach (robí sa to ale pri dlhodobejších odklonoch (napr. linka 3 skrátená po Blumentál)).

Čo som si však všimol, linka 204 počas odklonu jazdila s cieľom NÚSCH, aj keď zastávky na vnútornej obrazovke ukazovalo po Valašskú (ale aj tam bol ako cieľ uvedený NÚSCH). A príjemne ma prekvapilo, že po každej zastávke zahlásilo "spoj ide na konečnú Národný ústav srdcových a cievnych chorôb" a to isté aj v angličtine. Naopak, 212-tky čo som videl tak mali všetky zlé ciele.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

12.9.2021
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Cancer #2:
Má BUSE niečo ako sieťový režim, v ktorom sa dajú ručne nahadzovať zastávky, pretože doteraz som pri odklonoch nikdy nevidel listovanie zastávok?

Tie služby ale možno neboli nahraté preto, lebo aj napriek tomu, že boli časy uzáver dopredu plánované, jazdili dnes niektoré linky odklonom až o necelú hodinu neskôr, ako sa predpokladalo, vďaka čomu by tie služby nesedeli (aj keď si myslím, že keď má byť raz odklon v nejakom čase, tak by v ňom mal byť, aby sa dali zmeny zapracovať napr. do plánovača ciest a pod. a nie, že čas začiatku a ukončenia je len orientačný).
Odpovedať
Trammat

Trammat

12.9.2021
#3 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Cancer #2:
Dúfam, že na tie najviac postihnuté linky aspoň dajú vodičov, ktorí poznajú Bratislavu.
Odpovedať
Cancer

Cancer

12.9.2021
#2 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Pracovný popis "Pán vodič, kam to vlastne idete?" sa mi páči. 😁

Dúfam, že už teraz tlačia na výpravniach jednoduché návody pre blbcov (guide for dummies) ako správne nastaviť ručne linku, ciel a najlepšie aj listovanie zastávok na výlukovej trase, ktorý nafasuje každý vodič pri nástupe do služby keď sa kvôli tomu zajtrajšku nechcelo nikomu je-babrať s vytváraním a nahrávaním služieb.

Ale asi všetci tušíme ako to bude vyzerať zajtra... 💀
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
RI99

RI99

12.9.2021
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Zdravím! Pri prezeraní albumu som si všimol chybu v príspevku v slove transpatetoch > transparentoch.
Odpovedať