Zavrieť

Novododané trolejbusy Škoda 15 Tr, pre ktoré sa pôvodne uvažovalo s číslovaním od 6521 vyššie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. 75 rokov moderných trolejbusov v Bratislave (31.7.2016) (12/24)
Stiahnuť materiál
Novododané trolejbusy Škoda 15 Tr, pre ktoré sa pôvodne uvažovalo s číslovaním 6521+. Nakoniec sa uplatnilo číslovanie v rade 6601+ a trolejbus #6521 dostal číslo 6607.
Príspevok:
Lokalita: Vozovňa Hroboňova
Dátum: 11.4.1990
Vozidlo: Škoda 15 Tr #6521
Galéria: Bratislava › Škoda 15 Tr
75 rokov moderných trolejbusov v Bratislave (31.7.2016)
Linka:
Autor: Ivan Jaborník
Počet zobrazení: 4919

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Rába

7.9.2025
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Andrej #5:
Áno, takáto šanca reálne existuje. Tá korózia sa z najväčšej časti týka len oplechovania karosérie. Samotná karoséria nebola tak veľmi namáhaná premávkou a istú dobu bolo vozidlo garážované v Krasňanoch ako bonus. Asi 8 rokov dozadu som v nej bol a nemala ani vyduté stĺpiky okien, po odokrytí deklov nebolo vidieť príliš veľa hrdze, čo som bol milo prekvapený.

Samozrejme odvtedy sa niečo zmeniť mohlo, nepopieram, ale šanca moc vysoká nie je.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Andrej

7.9.2025
#5 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne
Vazne je sanca ze 8142 je v lepstom stave nez 6207? 8142 je totalne skorodovana, by som sa bal na nu vobec dychnut.
Odpovedať

E479_1001

7.9.2025
#4 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Niesom nositeľom konšpiračných teórií ale žiaľ, všetko so všetkým súvisí - prepad podlahy je prvým kameňom úrazu a keďže som sa dočítal, že stála 2 roky pod holým nebom, to bola v mojom pohľade finálna rana.

Vnímam v tomto prípade 6207 citlivo vzhľadom na jej unikátnu modernizáciu, ktorá inde nebola. Opavskú 14 Tr 01 #50 s novým čelom nerátam, aj keď šlo o podstatne vyšší stupeň modernizácie a preznačenie na 14 TrR. Dojazdila rok po 6207.

Zaujímavá je aj #52 čo bola 14 Tr 05, stále z rovnakého mesta, ktorá jazdila až do roku 2014.

Moja pointa však leží v tom, že 6207 neprešla žiadnou podstatnou veľkou opravou rozsahu akú spomínam vyššie, rešpektovala sa jej pôvodnost so zachovaním pôvodných pohonov a výzbroje s regulačnými doskami v počte 6 kusov, ktoré ucelene vytvaráli onen pre niektorých legendárny zvuk. Len sa doplnili transparenty a veľká kabína.
Odpovedať

Rába

7.9.2025
#3 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: E479_1001 #2:
To s tou 6208 ak by muselo nevyhnutne nastať, tak by to bola katastrofa. Síce áno, je druhá najstaršia na svete, ale máme 6207, ktorá je 6. vyrobený kus vs. 6208 ako dokonalý zdroj dielov a v poradí 16. vyrobená.

Ak však niekto dohnal naozaj 6207 do stavu, že bude potrebná alternatíva, nedajbože sa všetky 14 Tr 01 zamietnu pod koberec a ostane nám tu len 6309, tak je to hodné amputácie horných končatín, lebo v nich práve bol (a hádam aj je a bude) navždy osud tejto perličky 🙂
Odpovedať

E479_1001

7.9.2025
#2 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne 3
Dovolím si začať doplnením dvojičiek - 6607+6266 ale tie však spolu absolvovali veľké prehliadky.

Úplne súhlasím s poslaním obidvoch vozov naraz lebo úplne úprimne, obidvom nezostáva moc času a osobne si začínam myslieť že u 6207 bolo už neskoro, ako som si mohol všimnúť z dávnej debaty pod jej kartou.

To však samozrejme, nepôjde bez financií, ochoty ľudí, ktorých je aj tak málo a majú plné ruky práce. Pri externom riešení opravy bude treba rátať s dosť vysokou sumou peňazí - a hlavne vybrať kvalitného dodávateľa lebo pri mojom skromnom názore poslať vozy do Zlinera je odpis do šrotu.

Oerlikon bude husársky kúsok spojazdniť, je to dosť veľká výzva aj z dôvodov vyššie, avšak mali by sme tým pádom druhý najstarší pojazdný trolejbus z obdobia tesne po vojne na území bývalého Československa - prvá je Praha s ich Pragou TOT ktorá zažila aj samotnú vojnu.

6635 musím dodať, že vyzerá naozaj krásne s novým lakom a poťahmi, ale tá bude potrebovať opravy hlavne technického rázu. Primárne silentbloky v zadnom článku ktorý je syndróm vibrácií snáď ešte z obdobia bežnej premávky. Určite bude treba GO náprav pretože vieme ako mimoriadne náchylné sú tie ozubenia vrátane diferenciálov. Do tretice repas aj samotnej výzbroje.

Posledný odsek sa mi píše ťažko ale myslím si že keď dôjde na okamih pravdy pri defektoskopii rámov 6207/6208, bude sa musieť vybrať tá, ktorá je v lepšom stave. Je reálne hrozba, že vzhľadom na fakty u 6207 môže byť napokon 6208 v lepšom stave, čo však bude mimoriadne náročné rozhodovanie, ktorá sa nakoniec vráti z opravy.

Nerozumiem potrebe mínuskovať komentár od kolegu podomnou, ktorý v mojom pohľade píše len objektívnu pravdu.
Odpovedať

Rába

7.9.2025
#1 Ohodnotiť kladne 8 Ohodnotiť záporne 4
Verím, že ak sa dokončia všetky detaily na 6309 a podarí sa spojazdniť Oerlikon (ak existuje aspoň niečo naň, myslím, že okolo 2023 sa z Luzernu nakupovali prvky výzbroje) v dohľadnej dobe, bolo by možno dobré poslať na GO 6607 a 6207 naraz. V minulosti sa bežne robili GO ako dvojičky. Napríklad 6605+6255, 6602+6289...

Samozrejme všetko za prítomnosti dostatku financií.

Ak niekto ešte bude chciet a miesto bude, tak v podobe zlineráckej opravy pokojne môže ostat 6635, ale musí sa riadne ísť na vec.

Ako sme včera mali kopčeky hrdze pri síce peknej #6309, vidno, že bez ošetrenia rámu sa oprava naozaj nevypláca.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.