Zavrieť

Pomerne radikálny spôsob, ako odradiť chodcov od prístupu na nástupištia priamo z chodníka (zelená časť cesty)

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Slovensko a svet › Ázia › Japonsko › Regionálne dráhy a doprava › Enoden (4/4)
Stiahnuť materiál
Pomerne radikálny spôsob, ako odradiť chodcov od prístupu na nástupištia priamo z chodníka (zelená časť cesty).
Príspevok:
Lokalita: Hase
Dátum: 2.6.2023
Vozidlo:
Galéria: Slovensko a svet › Enoden
Zaujímavosti z japonskej dopravy (25.9.2025)
Linka:
Autor: d3k0
Počet zobrazení: 556

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

mi.v

5.10.2025
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Presne kvôli tvrdým predmetom v mieste dopadu hlavy sa na stavenisku nosí prilba. (Ak teraz neriešime iné scenáre nárazu do hlavy.) Prilba sa pri náraze rozletí, chlap prežije, či už v nemocnici, alebo sa len opráši a ide ďalej. Poznám konkrétne takýto prípad.
Takže toto je v Európe (Albánsko neriešim) neprijateľná forma na akomkoľvek mieste, ktoré nie je oplotené a zároveň nie je na neho zakázaný vstup verejnosti. Ak si na tom človek z verejnosti prerazí hlavu, začne sa vyšetrovať, kto to tam schválil. Potom nech niekto hovorí, že veď tam chodec nemal čo robiť... Ak si dáš do domu nástražný výbušný systém, po odpálení a zranení neriešia zlodeja za to, že tam nemal čo robiť, ale teba za to, že si tam mal také zariadenie.
Podľa logiky, že hrozba zranenia odradí snahu o prechod popri tých koľajách, nemuseli tam dávať tie drahé hroty. Stačila tam lacná tabuľka "ZAMÍNOVANÉ".
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

klobasa

5.10.2025
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #6:
Ale prepichnutu hlavu mať nebude. Tu je to ozaj hneď vedľa. Keby o meter ďalej, nepoviem nič.
Odpovedať

BA2301

28.9.2025
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Existujú aj menej drasticky vyzerajúce opatrenia - napríklad povrch z piesku alebo jemného štrku a zrejme najlepšia by bola polmetrová jama - tá by mohla byť aj medi koľajnicami v štýle montážmej / kontrolnej jamy. Videl som miesta, kde tak bránia prejazdu áut.
Odpovedať

mi.v

28.9.2025
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: S499.1023 #6:
Treba. Na všetky miesta so zvýšeným rizikom sa veruže aj projektuje a montuje. Akurát tá farba asi nebude vždy zhodná s vami vyjadreným očakávaním.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

S499.1023

27.9.2025
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #5:
Netreba mať (modré) zábradlie aj medzi chodníkom a vozovkou? Však aj pád z obrubníka môže mať letálne následky.
Odpovedať

mi.v

27.9.2025
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: S499.1023 #4:
Lenže nie je oddelený bariérou od verejného priestoru určeného pre chodcov. Preto to legislatíva európskych krajín nepustí. To je ako mať most bez zábradlia. Keď z neho niekto spadne, tak jednoducho povieme, že mimo pochôdzneho telesa mosta nemal chodec čo robiť, takže žiadny problém vlastne nie je. Ale v Západnom svete sa takto neprojektuje, ani sa to nedá schváliť pre užívanie.
Hráčovi Super Mario to divné nepríde a povie si, prečo by tam nemohli byť nahor smerujúce hroty. Pri ďalšom priecestí je ohnivá jama, pri ďalšom bezodná priepasť, pri ďalšom vaňa s kyselinou, pri ďalšom jama s hadmi. Prinajhoršom hráč stratí jeden život, opäť sa objaví v blízkosti prekážky a môže skúsiť znova.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

S499.1023

26.9.2025
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: mi.v #3:
Toto je priestor, kde nemá chodec čo robiť a preto tam tie hroty sú - ako prevencia proti úrazom.
Odpovedať

mi.v

26.9.2025
#3 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: S499.1023 #2:
Presný zákon, že nesmú byť žlté hroty? Taký asi neexistuje. Ale volá sa to "hostile architecture" a niektoré mestá (napr. Barcelona) majú funkciu "urban ombudsman" práve na prevenciu takýchto vecí na verejne prístupných priestranstvách. Veci potenciálne vedúce k úrazu sú v rozpore s "na ľudských právach založeným prístupom" k manažmentu priestranstiev.
Tiež sú aj ochranné direktívy ako je 2010/32/EU a "EU Occupational Safety and Health guidelines", ktoré prikazujú navrhovať priestory s ohľadom na prevenciu proti úrazom. A potom ešte miestne legislatívy jednotlivých krajín.
Odpovedať

S499.1023

26.9.2025
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #1:
Ktorá legislatíva tomu bráni?
Odpovedať

mi.v

26.9.2025
#1 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Toto by v našich krajinách asi legislatívne neprešlo.
Odpovedať