Tatranské električky by mala zmodernizovať spoločnosť ŽOS Vrútky

Modernizácia električiek bude prebiehať počas najbližších dvoch rokov.

Železničná spoločnosť Slovensko zverejnila výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na modernizáciu tatranských električiek Stadler GTW 2/6 radu 425.95. Podľa oznámenia sa úspešným uchádzačom stala spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., ktorá by v prípade uzavretia zmluvy mala električky zmodernizovať do jesene roku 2023. Prípadní ďalší uchádzači sa v oznámení neuvádzajú. Spoločnosť ŽOS Vrútky sa v minulosti podieľala aj na kompletizácii týchto električiek.

Modernizáciou sa súčasné tatranské električky priblížia komfortom pre cestujúcich novododávaným "zubačko-električkám" Stadler. Vynovené električky budú mať kompletne modernizovaný interiér, nová bude aj elektrická výzbroj a opravená bude tiež vozidlová skriňa. V rámci modernizácie bude do vozidiel nainštalovaná aj celovozidlová klimatizácia. Pre cestujúcich pribudnú v interiéri elektrické zásuvky 230 V a USB zásuvky umožňujúce nabíjanie mobilných zariadení. Počas cestovania budú môcť cestujúci využívať Wi-Fi pripojenie k internetu.

Modernizácia tatranských električiek bude z väčšej časti financovaná z eurofondov. V marci 2021 získala Železničná spoločnosť Slovensko nenávratný finančný príspevok z OPII vo výške max. 30 132 900 €, t.j. 95,66 % z celkových oprávnených výdavkov na projekt modernizácie električiek.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Celkom by ma zaujímalo, či budú po modernizácii vedieť jazdiť v mnohočlene s novými zuboelektričkami a či sa to bude prípadne aj využívať, keďže narvatosť "električiek" v sezóne ide cez všetky limity.