Zavrieť

Rozostavaná zastávka Gessayova

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Rôzne dopravné fotografie › Koľajové trate › Výstavba električkovej trate Jungmannova - Janíkov dvor (2021 - 2023) › Úsek Bosákova - Romanova (92/242)
Stiahnuť materiál
Rozostavaná zastávka Gessayova.
Príspevok:
Lokalita: úsek Rusovská cesta - Romanova ul., zastávka Gessayova
Dátum: 25.10.2024
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úsek Bosákova - Romanova
Ďalšia nádielka fotografií z Petržalky (8.11.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 2854

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
bobitwo

bobitwo

13.11.2024
#35 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: tr3mp #33:
Ja tiež nemám čas počúvať 20 hodín rozhovorov a platiť si teraz v 7 novinách členstvo, aby som to našiel.

Diskusia, ktorá zmizla už z FB Cyklokoalície, tak pán Kollár najprv tvrdil, že projekt cyklotrasy na Vajanského sa pripravoval rok. Potom ako došli tie prúsery, už tvrdil že projekt pripravili za 3 mesiace. Teraz odmieta akokoľvek odpovedať na túto tému. Ľudia tam na FB Cyklokoalície vtedy dávali aj screenshoty tej konverzácie, kde sa k tomu vyjadroval a zázračne mizli a užívatelia dostávali ban. Takže asi toľko, koľko verím jeho tvrdeniam.
Odpovedať
guest

guest

13.11.2024
#34 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: tr3mp #33:
Na nábreží jasne ukázali, že im ide o podporu VHD!
Odpovedať
tr3mp

tr3mp

13.11.2024
#33 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #32:
Aby sme túto tému dotiahli k nejakému rozumnému záveru. Žiaľ nemám chuť stráviť kopu času pozeraním x videí, y postov na FB a z rozhovorov, v ktorých podľa mňa vysoko pravdepodobne ani nie je informácia, ktorú uvádzaš.

Keďže nevieš dokladovať svoje tvrdenie, spravil som preto inú vec a spýtal som sa priamo Dana Kollára. Na moju otázku odpovedal, že si nemyslí, že by niečo také ako "vytlačiť motorové vozidlá (a aj autobusy) z územia Starého mesta ") niekedy povedal.

Že čo sa mohol verejne komunikovať ako cieľ pre Bratislavu, tak je to cieľ zníženia modal sharu IAD z 39 na 30%, ako to stanovuje Plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja. Čo teda rozhodne nie je vytlačenie motorových vozidiel. S tým, že tento cieľ (zníženie modal sharu) nie je cieľom samým pre seba, ale prostriedkom na dosiahnutie iných cieľov (napr. v plynulosti dopravy, kvalite ovzdušia, zníženiu hlučnosti, ...). Možno toto niekto pochopil zle?

Podarilo sa mi však nájsť dokument s pripomienkami k výstavbe autobusovej stanice (https://cyklokoalicia.sk/wp-content/uploads/2014/11/eia-autobusova-stanica.pdf). V ňom sa okrem iného píše:
"Vyhradiť vonkajšie (pravé) jazdné pruhy na Mlynských nivách ako bus pruhy a vytvoriť rezervu na vedenie električkovej trate (ako rezerva môže slúžiť priestor bus pruhov)."

Cyklokoalícia teda žiadala preferenciu (aj) autobusov v Starom Meste. V prvotnom návrhu na Mlynských nivách žiadne bus pruhy neboli. Toto je podľa teba pripomienka, ktorá svedčí o tom, že je cieľom Cyklokoalície vytlačiť autobusy zo Starého Mesta? Autobusy sa vytláčajú zriaďovaním bus pruhov?
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

11.11.2024
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: tr3mp #31:
A ja som ti 2x odpovedal, že si máš pozrieť/vypočuť rozhovor Dana Kollára, je ich asi 8 na YouTube, tak isto to bolo prezentované na ich FB, ak to nezmazali, tak isto s ním bol rozhovor na HNonline, sme.sk, pravda a neviem ktoré noviny ešte. Tam to bolo spomínané.

Bolo to prezentované aj na jednej diskusii s nimi, žiaľ nenapadlo ma to natáčať, aby som mal dôkaz.

Nevediem si evidenciu článkov a rozhovorov, čo kto a kedy z Cyklokoalície povedal.

Ak sa ti to nepáči, prosím.
Odpovedať
tr3mp

tr3mp

11.11.2024
#31 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #30:
Škoda, skúsil som dvakrát, dvakrát si mi odpovedal na niečo iné, než som sa pýtal.

Pýtal som sa na zdroj tvojho tvrdenia, lebo sa mi nezdá, že by predstaviteľ Cyklokoalície vravel, že je ich cieľom vytlačenie autobusov zo Starého Mesta. Ty si to tvrdil, ty by si to mal vedieť odzdrojovať. Rada, že mám hľadať, je mi úplne nanič. Ak by tvoje tvrdenie bolo nesprávne, mohol by som hľadať celú večnosť. 🙂

Ak teda ani do tretice nevieš zdokladovať tvoje tvrdenie, budem predpokladať, že si len zle pochopil nejaké vyjadrenie 🙂
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

10.11.2024
#30 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: tr3mp #27:
https://www.minv.sk/?statisticke-ukazovatele-sluzby-dopravnej-policie
Nech sa páči, môžeš si pozrieť nehodovosť, keďže moja chyba a lokálny disk

Čo sa týka toho druhého, prosím hľadaj. Na YouTube bolo tak zo 8 rozhovorov z pánom Kollárom, v minimálne 1 z nich to bolo spomínané, mal to aj nejaký denník, SME, Hospodárske noviny, či také, už si tie noviny neplatím. Tak isto si pozri aj články na FB Cyklokoalície, aj tam bol o tom článok, ak nezmazali. Ja sa tam dostať neviem, lebo mám ban, keďže som si dovolil napísať, že cyklista má tiež dodržiavať predpisy. Určite to nebude problém nájsť.

#28
Len problém je ten, že nemôžeš robiť opatrenia pre bezmozgov a ignorantov. Tak 2 roky dozadu bola nehoda niekde na Záhorí na železničnej stanici. Chodca zrazil vlak. Všetci plakali, že chudák chlapec a zlé železnice. Železnice argumentovali, že chodec išiel na červenú, majú tam svetelné a zvukové signály, aj závory (dokonca aj pre chodcov). Dodali aj záznam, že daný chodec si to dal na červenú a s ním aj ďalších 5-6 ľudí, len tí si vlak všimli/mali šťastie a šli skôr. Dokonca, aj keď tam istá televízia asi hodinu točila reportáž, tak tam natočila asi 60 chodcov, či si to dali na červenú. Čo viac tam akože mali železnice spraviť, aby im tam nechodili ľudia na červenú? A to bolo ani nie 24 hodín po nehode na tom mieste. Opatrenia áno, ale nemôžeme sa tváriť, že chodec či cyklista môže mať na háku akékoľvek pravidlá a my mu ideme ustupovať a motorista nemá žiadne práva a má len povinnosti. Ak vieš anglicky https://www.youtube.com/watch?v=5NS8wwf6WLg&ab_channel=WION alebo tu si to vieš pozrieť prečítať, cez google translator https://www.inclusivecitymaker.com/smombies-new-safety-challenge-cities/ alebo to môžeš hodiť alibisticky ako tu nejak od 7:30, kde sa tvárime, že neosvetlený cyklista tak nejak asi možno problém nie je a nejak nemáme dáta (Polícia SR má dáta, že koľko cyklistov pri dopravnej nehode nemalo predpísaný výbavu, tak prečo klameme?) a kto z normálnym zmýšľaním môže pochybovať o tom, neosvetlený cyklista, či chodec bez reflexných prvkoch nie je problém? A navrhované riešenie? Spravíme osvetu? To je alibizmus. Teta má už cez 70 rokov a za posledných 6 rokov čo Polícia SR robí osvetu má doma 11 reflexných prvkov s logom Polície SR, napriek tomu bežne stále jazdí za tmy do susednej dediny bikom bez svetiel a reflexných prvkov a za život nikdy nedostala pokutu, ani ako cyklista nefúkala. Pritom polícia je tam pečená varená. Otec má odtiaľ 2 pokuty, lebo v jednom prípade mu odišlo zadné stredné brzdové svetlo (nevedel o tom) a v druhom prípade mu nesvietilo predné obrysové svetlo, ale stretávačka svietila (vypálila sa žiarovka a ak chcel meniť žiarovku, musel vybrať svetlomet z auta, inak šanca nebola). Nezáujem, ale cyklisti odchádzajúci s krčmy celý v čiernom, na tých sa ani nepozreli. Žiaľ je to o prístupe. Nerobím to, ale keby som chcel, ako chodec či cyklista si kľudne pôjdem na červenú, ako cyklista nebudem mať svetlá v noci a viem, že Polícia SR ak ma 100x stretne, 99x ma bude ignorovať. Aj v tom jednom raze mi dá možno tak 20€ pokuty a zjednám to na 10€.

Ako povedal jeden dánsky dopravný psychológ. "Dostávame sa s dopravou do stavu, kde tvrdíme, že ak ja doma rozbijem tanier a ostane na zemi a utekám do roboty a medzitým ma príde vykradnúť zlodej a ten sa na tom poreže, tak ma môže žalovať, že sa porezal pri vykrádaní môjho bytu a vyhraje." Mimochodom, ten prípad s tým zlodejom sa stal v USA a zlodej vysúdil odškodné a nebol len jeden.
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

10.11.2024
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #16:
Podľa slovenskej legislatívy je jediný efekt bieleho svetla zvýšenie maximálnej povolenej rýchlosti pri prejazde priecestím (aj to len kvôli tomu, že kvôli protestom ŽSR nebolo zrušené paušálne obmedzenie rýchlosti na priecestiach). Inak platia pre vodiča rovnaké povinnosti bez ohľadu na to, či tam biele svetlo je, alebo nie.

Zároveň je dôvodom na vypustenie bieleho svetla to, že výstražníky sa nahradia návestidlami s červeným a žltým svetlom (prečo sa tak (hádam raz) bude diať, je vysvetlené v tomto článku: https://ocestnejpremavke.sk/zeleznicne-priecestia-v-bezpecnost/ )
Odpovedať
Ike

Ike

10.11.2024
#28 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: tr3mp #27:
"Pozrel som si linkované video v čase 38+ a k Zochovej hovorí "my by sme mali chcieť zabrániť tým smrtiam, bez ohľadu na to, či sú ľudia hlúpi, alebo nie sú". To je filozofia, ktorá sa aj tak bežne uplatňuje v doprave. Hovorí sa, že dobrý návrh dopravnej stavby by mal minimalizovať riziko vzniku dopravnej nehody a keď už sa stane, tak by mal minimalizovať jej následky. A v tomto kontexte chápem aj odkazovanú časť videa."

Je to správny prístup. Ak chceme mať rozumných ľudí, musia byť včas samostatní a aby boli samostatní, musíme s tým začať už v detskom veku. No existujú dôvody prečo deti nemajú volebné právo, trestno-právnu zodpovednosť a pod. Pretože, inak povedané, relatívne k dospelému jedincovi, sú hlúpe a hlúpe sú nie preto, lebo sa niečo zanedbalo, ale preto, lebo je to tak dané fyziologicky.

Ja by som napríklad rád poslal svoje deti, keď budú mať 8 rokov, samé do školy. A napriek tomu, že sa ich snažím vychovávať ako sa len dá, tak neviem garantovať, vzhľadom na vyššie uvedené dôvody, že neurobia nejakú blbosť (čo je dané tým, že sú deti). A budem motivovaný ich poslať samých vtedy, ak budem mať garanciu, že dopravné riešenie s touto hlúposťou detí preventívne počíta. Lebo opačným riešením je mať 35 ročných v hoteli mama, ktorí sa nevedia objednať k zubárovi. V tomto sme štatisticky v EÚ experti.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
tr3mp

tr3mp

10.11.2024
#27 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #26:
Ďakujem za dlhočizný príspevok, ale obávam sa, že si si v mojom krátkom vôbec neprečítal, na čo som sa pýtal 😃

Pýtal som sa na zdroj tvrdenia:
"V jednom rozhovore povedal predstaviteľ Cyklokoalície, je ich snahou je vytlačiť motorové vozidlá (a aj autobusy) z územia Starého mesta (pozri si mapu), lebo však bicykel rieši všetko."

Pozrel som si linkované video v čase 38+ a k Zochovej hovorí "my by sme mali chcieť zabrániť tým smrtiam, bez ohľadu na to, či sú ľudia hlúpi, alebo nie sú". To je filozofia, ktorá sa aj tak bežne uplatňuje v doprave. Hovorí sa, že dobrý návrh dopravnej stavby by mal minimalizovať riziko vzniku dopravnej nehody a keď už sa stane, tak by mal minimalizovať jej následky. A v tomto kontexte chápem aj odkazovanú časť videa.

Druhý odkaz je na tvoj lokálny disk, tam žiaľ nemám prístup 😃

"Takže mi vysvetli veľmi jednoducho, prečo Polícia SR nemá riešiť cyklistov a chodcov ale len motoristov."
Nevysvetlím. 😉 Podľa mňa má riešiť (a aj rieši) všetkých.

Ten citát k vytlačeniu autobusov zo Starého Mesta by si teda vedel dať?
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

10.11.2024
#26 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: tr3mp #25:
Ak otvoríš YouTube, tak tam to nájdeš v niektorom z rozhovorov, čo dával pán Dan Kollár.

Len aby si nebol prekvapený pri hľadaní, že nájdeš chuťovky typu Polícia SR nemá riešiť cyklistov a ich agresívnu jazdu po chodníkoch (na čo sa právom sťažuje veľká časť chodcov), lebo cyklisti nezabíjajú nezabíjajú chodcov, tak je v poriadku ich zrážať a ohrozovať. Alebo rozhovore pre DenníkN je podľa neho na Zochovej problém, že nám tam v 2015 a 2022 umreli 2 chodci, kde 1 preliezal ten plot v strede a druhý to v noci za dažďa dával okolo plota, keby tam bol prechod, tak sa to nestane (čo na tom, že tam je podchod, alebo aj iné možnosti ako prejsť bezpečne na druhú stranu), Keď zrazilo chodca pri Ekonomickej, tiež to je problém áut, nie to, že chodec prebiehal cez tú 4 prúdovku medzi zastávkami a preliezol plot. V oboch prípadoch bol argument, že síce riešenie tam bolo bezpečné a že tí ľudia tam nemali čo robiť, ale spraviť opatrenie, kde aj bezmozgový chodec má byť bezpečný, čo tam potom https://www.youtube.com/watch?v=4uW1Snt84SQ&t=7s čas od 38:00 napríklad, inak ak budeš počúvať ďalej, tak tam bude aj k tomu že je v poriadku zrážať chodcov, lebo nám tak nejak neumierajú.

Možno to nájdeš aj na FB Cyklokoalície, ak to nezmazali (čo radi robia), možno tam ešte stále nájdeš radu, ako jazdiť po chodníku ako cyklista a skúsiť sa vyhovoriť, aby si nedostal pokutu, keď hneď vedľa je cyklotrasa. Alebo články dokedy budeme trpieť, že nám umierajú chodci (chvíľu mali takú mániu, že pri každom zrazenom chodcovi, či cyklistovi to vypisovali, a bolo jedno, že vinníkom je chodec/cyklista, podľa tých článkov je zakaždým vinný šofér motorového vozidla, lebo mal predvídať a samozrejme infraštruktúra. Lebo ak si mentálny atlét ideš na červenú, alebo v noci po okreske medzi dedinami bez svetiel a reflexných prvkov a podobné chuťovky), možno tam nájdeš aj oslavný článok, keď sa zrušila povinnosť nosiť prilbu na bicykli, lebo ak cyklisti to budú mať ako povinnosť, tak stratia záujem o bicyklovanie a nikde vo svete taká povinnosť nie je pre dospelých (samozrejme, také krajiny sú). Zakaždým keď Polícia SR mala na FB príspevok, že odporúča všetkým cyklistom bez rozdielu veku používať prilby, tak útočila na Políciu SR, že prilby sú povinné len pre osoby do 15 rokov Polícia SR a nemá čo vydávať podobné statusy na FB, kde niečo odporúča. Pritom sama Cyklokoalícia prezentovala, že nosenie prilby zvyšuje šancu na prežitie cyklistu o 72%.

Tak ja neviem teraz, Cyklokoalícia vlastne tvrdí, že chodec/cyklista je bezmozog (v rámci kontextu ako máme podľa nich navrhovať) a máme navrhovať riešenia, aby nám bezmozog neumieral, ale zrušíme prilby napríklad a tvrdíme, že Polícia SR má ignorovať správanie sa chodcov a cyklistov a má riešiť len vodičov motorových vozidiel. Potom tu máme napríklad štatistku Ministerstva vnútra (posledná kompletná za 2022, 2023 ešte nie je kompletná) file:///D:/Download/Vyhodnotenie%20DBS%20za%20rok%202022,%20definitivne%20udaje.pdf kde sa dozvieme, že napríklad cyklisti zavinili 457 dopravných nehôd, pri ktorých umrelo 11 cyklistov (z celkového počtu 22 cyklistov, čo v danom čase umrelo), 127 nehôd bolo pod vplyvom alkoholu zo strany cyklistov, za 2022 nafúkalo 7780 cyklistov, pre porovnanie vodičov motorových vozidiel 10 078 kusov (asi sa zhodneme, že tých áut na ceste jazdí viac ako cyklistov, takže 7780 kusov opitých cyklistov je dosť výrazné množstvo). Podľa Ministerstva vnútra
cyklisti skáču dlhodobo ako vinníci v prípade dopravných nehôd v 52-60% prípadov pri strete s motoristom. Máš tam aj štatistiku pre chodcov. Takže mi vysvetli veľmi jednoducho, prečo Polícia SR nemá riešiť cyklistov a chodcov ale len motoristov. A nie, argument že koľko cyklistov zabilo vodičov áut neberiem. Hlavne ak tvrdím, že mi zomrelo 22 cyklistov, že čo s tým budeme robiť a v 11 prípadoch za to môže cyklista.
Odpovedať
tr3mp

tr3mp

10.11.2024
#25 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: bobitwo #15:
Keďže je to podľa teba v rozhovore, vedel by si odcitovať nasledovné?
"V jednom rozhovore povedal predstaviteľ Cyklokoalície, je ich snahou je vytlačiť motorové vozidlá (a aj autobusy) z územia Starého mesta (pozri si mapu), lebo však bicykel rieši všetko. "
Najmä ma zaujíma to vytlačenie autobusov z celého Starého Mesta a to, že bicykel rieši všetko 🙂
Odpovedať
andy27

andy27

9.11.2024
#24 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: guest #23:
Presne toto, a ešte im platíme vyhradené parkovacie miesta v podzemnej garáži. Červená šľachta.
Odpovedať
guest

guest

9.11.2024
#23 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: S499.1023 #22:
Ak by to do bodky denne robil celý magistrát, všetci poslanci aj primátor tak určite by sa k nim rád pridal. Jaj, oni budú len vodu kázať...
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

9.11.2024
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: andy27 #20:
Ja by som pokračoval zákazom andy27.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

9.11.2024
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #16:
Že to v takom Nemecku, Rakúsku, Holandsku mohli bez pozitívky prežiť? Skús si prečítať nemecký pozkom.
Odpovedať
andy27

andy27

9.11.2024
#20 Ohodnotiť kladne 11 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #19:
Ja by som začal zákazom používania áut pre všetkých zamestnancov Magistrátu, poslancov a primátora vratane ich rodinných príslušníkov. To by sa hneď dobicykloVallo.
Odpovedať
bobitwo

bobitwo

9.11.2024
#19 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 5
Reakcia na: Oliver91 #18:
Toto sú také smiešne výhovorky... Sám jazdím viac bikom po BA už roky ako MHD a za 10 nejak 10 rokov čo to praktikujem mi ešte bike neukradli, keď som ho niekde nechal. A to nejazdím na nejakom hrdzavom Favorite, či horskom, čo má tak 25 rokov. Nepoužívam ani 20kg reťaze, ale hrubšie lano a bike stále mám. Poznám XY prípadov, kedy ľudia ten lacnejší či normálnejší bike majú niekde na chodbe a drahší v byte. Nehovorím, že to je optimálne riešenie a je pre každého, ale kto chce, vie sa zariadiť. Samozrejme, nie každý musí automaticky len jazdiť bikom..
Odpovedať
Oliver91

Oliver91

8.11.2024
#18 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Mhr1 #17:
A hlavne v BA ti ukradnú aj motyku v hodnote pár desiatok euro, a to možeš nosiť a používať hocijaký zámok. Čo tam potom ľudia, ktorí z kapacitných dovod majú len jeden bicykel za pár tisíc, to rozhodne nenecháš pred OC Hron a nepojdeš si kúpiť rohlíky. Ale toto Cyklokolícia s ich smiešnymi skladačkami nerieši...
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Mhr1

Mhr1

8.11.2024
#17 Ohodnotiť kladne 9 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #15:
A hlavne - Holandsko je na rovine, to by som aj ja starec jazdil na bicykli. Ale v Bratislave sa kopcom veľakrát nevyhneš...
Odpovedať
si

si

8.11.2024
#16 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
viem a toho *uja co si toto vymyslel by som dakam za nieco zavesil....
to biele svetlo Ti totiz uz na dialku prezradzalo ze PZZ je v prevadzke a neeviduje ziadne drahove vozidlo vo svojom obvode (ano, ak niekto u*rbal kable medzi kolajou a skrinou PZZ tak je problem), a tmave Ti hovorilo o tom ze sa vlak bud vzdaluje od priecestia a este neopustil jeho obvod alebo je to v poruche a mas zvysit ostrazitost....
kdezto sucasny stav je taky ze Ta naucia na to ze tam nic neblika je "standardny" stav a "standardne" stavy znamenaju ze pri nich postupne znizujes pozornost ktoru tomu venujes.....
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.