Zavrieť

Sťažené odbočenie na Ul. 29. augusta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Sťažené odbočenie pre autobusy zo Špitálskej na Ul. 29. augusta. Keby vodiči áut dodržiavali zastavovanie pred oranžovo vyznačeným pásom, problémy by nevznikali.
Príspevok:
Lokalita: Ulica 29. augusta
Dátum: 3.5.2018
Vozidlo: SOR NB 12 City #2031
Galéria: Bratislava › SOR NB 12 City
Prvá etapa prestavby ulice Mlynské nivy (4.5.2018)
Linka: X72
Autor: mirec240
Počet zobrazení: 2426

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimír

Vladimír

5.5.2018
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #6:
Ad posledný odstavec:

Tu by sa vodičom na vysvetlenie situácie dokonale hodilo značenie, aké sa používa v Salzburgu a hádam aj inde v Rakúsku:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/511/salzburg/53942/Pozor-trolejbus-si-nadchadza?&ref=transport%2Fgaleria%2F511%2Fsalzburg%3F%26p%3D8
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4.5.2018
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Kanarcan #1:
Na tému odstraňovanie sa už niekoľkým rokom zabávam na situáciách na Osuského. Asi 10 rokov tam fungoval buspruh pred z. Romanova. Zrazu sa jednu jar cestári rozhodli obnoviť čiary pôvodného dvojpruhu a keď došli na svoj omyl, miesto sfrézovania to len pretreli. Samozrejme, šedá sa rýchlo zjazdí, takže pri každom maľovaní sa príbeh opakuje. Pár mesiacov to dopĺňala ešte aj značka buspruhu opretá len na zemi o kandeláber ? A potom sa čudujme, že vodiči nevedia, čo platí.
Odpovedať
Ike

Ike

4.5.2018
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #7:
Doplním ťa. Nevyžaduje sa rozmýšlať nad dôležitými situáciami (prednosť sprava, zelená doplnková šípka a pod.) ale namiesto toho sa zavádzajú hlúposti typu diaľnica v obci, striedavé radenie, dva druhy vyhradených jazdných pruhov a pod.

Do toho celého sa niektoré značky osádzajú neprimerane a dočasné značenie nie je včas odstraňované, čím sa pestuje ignorácia k predpisom. A to je zlá kombinácia.
Odpovedať
Solider

Solider

4.5.2018
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #6:
Ťažko povedať, či sme len zhýčkali vodičov, ja by som povedal, že od vodičov IAD sa nič nevyžaduje (periodické preskúšanie, prevencia v teréne) a potom to aj tak vyzerá.
Odpovedať
Ike

Ike

4.5.2018
#6 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: dupe #5:
Práveže ja nič nenavrhujem, len konštatujem, že vodiči sú zhíčkaní nečinnosťou polície, šlendriánstvom dopravných plánovačov a nevhodnými riešeniami.

Ak vodič tejto Fábie v priebehu predchádzajúcich minút prešiel cez Námestie slobody, kde boli donednávna prečiarknuté šípky pri odbočení vpravo, následne išiel cez Námestie 1. mája, kde je podobne prečiarknutý priechod pre chodcov a potom ešte obišiel zabudnutú 30ku na Zochovej, akú má motiváciu zastaviť na tejto čiare?

Doplnkové zelené šípky sa u nás s výnimkou 2 križovatiek využívajú vo význame absolútnej prednosti a potom prídeš na tie dve križovatky a zistíš, že vodiči si navzájom nadávajú a sú presvedčení o svojej pravde.

Signál na opustenie križovatky chýba v Bratislave asi na 90 % všetkých veľkých križovatiek, takže vodiči by v zmysle predpisov mali byť v strehu, či sa protiidúce vozidlá nerozbiehajú. Preprogramuj križovatky a pusti tam tie protiidúce vozidlá. Predpokladám niekoľko nehôd denne.

Koľko vodičov letí cez križovatku Mlynská dolina - Habánsky mlyn 70kou, pretože tam nie je ukončená značkou a zvykli si, že značky sa musia ukončiť?

Zhíčkali sme vodičov. Ale očakával by som, že keď už tam tú čiaru dali, vzhľadom na zhíčkanie vodičov by z praktického hľadiska (plynulý prejazd VOD) mohli pred križovatku umiestniť oznam v zmysle "vodiči zastavte na priečnej čiare - otáčanie autobusov". Nie dať tam jednu z mnoho čiar a tváriť sa, že nech si to vyhodnotia. (možno to tam aj je, nechcem krivdiť, nebol som tam)
Odpovedať
dupe

dupe

4.5.2018
#5 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #2:
Vidim 4 problemy:
- nie je automatika aby sa odstranilo docasne znacenie / prekrylo trvale znacenie pri rekonstrukciach
- vodici su zvyknuti zastavit co najblizsie k semaforu, aj ked na neho nedovidia
- nerespektuje sa priecna suvislu ciara a je jedno ci je biela, oranzova, stara, alebo nova...
- Na Slovensku nie je vo zvyku aby bola priecna ciara a semafory daleko od seba, napr. na druhej strane krizovatky ako je bezne v Amerike.

Na fotke je vidno ze v ramci moznosti biela ciara preskrtnuta.

Namiesto zjednodusenia navrhujete dalsie dolnkove znacky, ktore pri respektovani ciar nie su potrebne. Potom dopadneme ako v Studenke, kde sa riesili predzvestove svetla pred priecestim. Myslim si ze ked nema vodic pud sebazachovy aby zastal pred priecesti, ta predzvest k bezpecnosti nepomoze. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1769213-studenka-testuje-nove-zabezpeceni-prejezdu-smrti-zatim-na-zkousku
Odpovedať
mirec240

mirec240

4.5.2018
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
No uznávam že je to nedostatočne označené a mnohí nevedia že tam odbáčajú autobusy, preto dochádza k tejto nepríjemnej situácii. To s tým náhradným semaforom napadlo aj mňa. Snáď kompetentní niečo vymyslia lebo tá výluka má byť ešte dlho.
Odpovedať
capaCity

capaCity

4.5.2018
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
V Rakúsku sa na toto používa informačná tabuľa "Weisse Markierung ungültig", možno by sa mohlo pri tom počte prekresľovaní na Slovensku niečo podobné zaviesť i u nás. (A to nie som fanúšikom zahlcovania priestoru značením...)
Odpovedať
Ike

Ike

4.5.2018
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Kanarcan #1:
Nehovoriac o tom, koľko "zrušení" čiar je stále "aktívnych", hoci výluka pri niektorých skončila pred rokom. Námatkovo spomínam Námestie 1. mája, kde je vodorovným dopravným značením (prekríženie) zrušený priechod pre chodcov.
Odpovedať
Kanarcan

Kanarcan

4.5.2018
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
"Keby vodiči áut dodržiavali zastavovanie pred oranžovo vyznačeným pásom, problémy by nevznikali."

Samozrejme, že by mali, ale ruku na srdce. Pri tom, ako sú bratislavské ulice pokreslené všetkými možnými aj nemožnými žltými a oranžovými čiarami z čias aj dávno minulých, niekedy sa ani ja sám nevyznám, ktorá z čiar vlastne platí.

V civilizovaných krajinách by sa použil náhradný semafor na úrovni tej oranžovej čiary alebo by sa aspoň inštalovala tabuľa z upozornením, že tu treba zastaviť.

Ono sa to pokreslí ale nikdy poriadne nepoodstraňuje. Tak ako aj tabule. Do dnes na Šancovej straší tabuľa navigujúca na obchádzku Povrazníckej.
Odpovedať