Zavrieť

Stará električková trať na Hviezdoslavovom námestí pred americkou ambasádou

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Stará električková trať na Hviezdoslavovom námestí pred americkou ambasádou.
Príspevok:
Lokalita: Hviezdoslavovo nám.
Dátum: 15.5.2006
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Zrušené električkové trate
Zaujímavosti spred desiatich rokov (4.1.2016)
Linka:
Autor: imhd.sk, archív
Počet zobrazení: 8467

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Solider

Solider

9.1.2016
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #23:
Áno, máme doplnkové linky v rámci nosného električkového systému, linku č. 6. Ale nosný neznamená iba električkový. Aj L95 je nosná pre Petržalku a pritom to nie je električka. Ani L68 či L93. Pokiaľ ide o spojenie na nábreží, karty trochu zamieša obnovenie L6 cez Šafko už možno o pár dní, ale víkendy a sedlo bude treba tiež riešiť a na to je dobrá spomínaná L50, prípadne predĺženie L30 a 37.
Odpovedať
pharel

pharel

8.1.2016
#29 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Mali by hlavne vyriesit aj nejake parkovanie pre turisticke autobusy, minule stalo 5 autobusov na zastavke 28/50/70 a tie nemali kde stat, tak sofer zastavil pred semaforom a tam aj otvoril dvere. Nikto nekontroluje ten minimalny cas na statie a aj tak ked tam bude stat tolko autobusov naraz je to naprd 🙂
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

8.1.2016
#28 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #26:
Absolútny súhlas. A ruka v ruke s tým zhumanizovať celý priestor. Je to v dotyku s úplným centrom, premelie sa tadiaľ veľa ľudí vrátane turistov a trasa bude na význame ešte len naberať po dostavbe Zuckermandelu a Vydrice.
Odpovedať
<a href='mailto:lukas.polonsky [zavinac] gmail [bodka] com' >Rubber38</a>

Rubber38

8.1.2016
#27 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #26:
Je veľká škoda, že sa pri jeho stavbe nemyslelo na možnosť zriadenia zastávok priamo na moste (ako Apollo), napr. tu

https://goo.gl/vlQ2pm
https://goo.gl/GyOjpd

by to z dopravného hľadiska nebolo vôbec prekážkou. A min. v smere do mesta by to nebolo neprekonateľné ani z finančne-stavebného hľadiska
Odpovedať
810zssk

810zssk

8.1.2016
#26 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #25:
Ono by v kazdom pripade bolo viac nez vhodne zacat riesit ako zabezpecit prestup z liniek co idu po Novom moste na linky z terminalu. Lebo Novy most je vyznamny terminal (najma) pre zapadnu cast mesta a cez most ide mnoho nosnych petrzalskych liniek, ale prestup medzi nimi je znacne zlozity. Urcite neexistuje jednoduche riesenie, ale bolo by dobre aspon koncepcne zacat hladat to zlozite 🙂
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

7.1.2016
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: pharel #24:
Keď som si neskôr pozeral Streetview, tak tú zastávku na moste v smere do centra by asi bol problém vybudovať, lebo tam zavadzia zjazdová rampa z mosta. Ale aj bez toho by ten terminál pod mostom veľmi získal na atraktivite, pretože by sa dali zriadiť pohodlné a rýchle prestupy na hrane medzi busmi a električkami. Dnes sa musíš z autobusu presunúť na nábrežie a prekonať 2 semafory. Úspora pri prestupe by mohla byť aj 3 minúty, čo je dosť.
Odpovedať
pharel

pharel

7.1.2016
#24 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #17:
Fiha toto by bolo velmi zaujimave, to by bol poschodovy prestupny terminal, pre Bratislavu daleka buducnost 🙂 Elektricka s konecnou pod mostom ako prestup ok ale este aj so zastavkou nad pre autobusy? Nuz v tom bus pruhu by sa to dalo spachat a v tej diere (trojuholnik pri zjazde zo staromestskej a vjazde na most) by sa mohol vybudovat terminal s vytahom. Ale asi priliz nakladne.
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.1.2016
#23 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Solider #21:
My mame nenosne elektrickove linky?

Ak by bol dopyt Safko-KV/Dubravka tak silny ako tvrdis, potom je nutne uvazovat o zavedeni celodennej L6 (alebo autobusu), lebo ta 4ka ten superdolezity tah aj tak riesi iba jednosmerne.
Odpovedať
david1

david1

6.1.2016
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #20:
To neviem lebo smer Trnavské mýto mala Petržalka už L68 či 78 no každopádne ostala Jesenského bez obsluhy bez reptania...


Odpovedať
Solider

Solider

6.1.2016
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #19:
Skôr by bolo vhodné porovnať, koľko toho je v okolí UK a koľko toho je v okolí Jesenského. Nehovorím, že by cez Jesenského nemohla ísť nejaká linka, ale aby to bola nosná L4, ktorá spája významné prestupné body a je hlavným spojením medzi západnou časťou mesta a nábrežím a Šafkom, to si skôr nemyslím.
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.1.2016
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david1 #15:
4ka tam bola kvoli prestupom, nie?
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.1.2016
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Solider #18:
Neviem ci je najlepsie riesenie odpalit priam idealnu obsluhu centra v mene vsetkeho okolo UK. Nezabudajme ze nech bude 4 chodit kadekolvek, UK a Eurovea budu stale luxusne obsluzene 1 a 3.
Odpovedať
Solider

Solider

6.1.2016
#18 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Osobne si myslím, že Šafko je ďaleko zaujímavejší cieľový bod, než Jesenského. A že nie je teraz prestupný bod ešte vôbec neznamená, že tam v budúcnosti byť nemôže. Určite by som pri zvážení všetkých týchto faktorov šiel skôr do budovania zastávky, než do presmerovania (napr. nosnej L4) na menej vyťažený úsek trasy.
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

6.1.2016
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #9:
Teraz len čisto teoretická úvaha, ale presun trate z nábrežia na Hviezdoslavovo by mal viacero pozitív. Po prvé: výrazne by sa skrátila a napriamila, a teda aj rýchlila trať Most SNP-Jesenského. Predpokladom by bolo odpojiť trať z nábrežia ešte pred križovatkou, t.j. na úrovni napojenia rampy z mosta na nábrežnú komunikáciu. Po druhé: zastávka električiek Nový most by sa presunula priamo pod most a umožnila by vznik kvalitného prestupového terminálu. ak by to bolo technicky možné, tak aj vybudovať zastávku pre linky premávajúce v priamom smere po Moste SNP - s napojením na pešiu a cyklistickú lávku ktorá ide krížom pod most. Po tretie: trať na nábreží by sa mohla zrušiť a uvoľnené miesto by umožnilo zachovať cestný prieťah 2+2 s odbočovacími pruhmi, zvyšný priestor by sa mohol venovať rozšíreniu promenády a vybudovaniu segregovaných cyklotrás. Po štvrté: presunutím napojenia garáží cez Paulíniho a zrušením trate na Mostovej by sa z Mostovej stala plnohodnotná pešia zóna. Po piate: optimalizácia zastávok zobojsmernením zastávky pri divadle a zároveň zrušenie zastávky Jesenského.
Odpovedať
david1

david1

6.1.2016
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ešte dodám možno by sa tadial uživila L8 okruhom cez tunel po sprevádzkovaní nového podhradia.
Plánujú sa tam vlastne aj nové zastávky?

Odpovedať
david1

david1

6.1.2016
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #14:
To by myslím dosť prskali ludia z Dúbravky-Karlovky....
Pred reoganizáciou el.dopravy tam tiež nič nepremávalo. Ešte ku koncu aj 4 ku presmerovali cez Šafko aj keď tam mali už 12 stku...
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.1.2016
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: david1 #13:
Ano, len je otazka ci to riesit stavanim zastavky, alebo presmerovanim tych liniek cez Jesenskeho 🙂
Odpovedať
david1

david1

6.1.2016
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #12:
Určite tam chýba tá zastávka hlavne teraz , keď pôjde všetko cez Šafko.
Odpovedať
810zssk

810zssk

6.1.2016
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Solider #10:
Chyba? Podla mna je skor otazne ci ma zmysel prevadzkovat na Vajanskeho nabrezi linky smerom z Dubravky (okrem vyluk). Aj vzhladom na absenciu prestupneho uzla bus/tram na Safku sa mi zda vhodnejsie vsetko smerovat cez Jesenskeho, kde je zastavka obsluhujuca centrum v uplne idealnej polohe. Tuto zastavku by bolo potrebne zobojsmernit (za predpokladu sucasnej reorganizacie zastavok v uzle Kamenne nam./Nam.SNP a zrusenia zastavky Nam. L. Stura smer Karlova Ves).
Odpovedať
tomasz

tomasz

5.1.2016
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Myslim ze tuto trat by mohli urobit podobne ako v Kosiciach na Hlavnej ulici, iba ako sucast pesej zony a ako spomienku ze kedysi isla elektricka aj cez Hviezdoslavovo nam (samozrejme po odstraneni plota pred ambasadou)
Odpovedať