Volvo vyvíja hybridný autobus s riadením pohonu podľa GPS

Autobus sa automaticky prepne na elektrický pohon a spomalí v citlivých oblastiach.

Autobusy Volvo 7900 Plug-in Hybrid s pohonom na elektrinu a naftu si túto jar si vyskúšali novú technológiu „Zone Management“. Tá reguluje prevádzku autobusu vo vybraných častiach trasy linky, na ktorej sú nasadené vo švédskom Göteborgu. Práve systém GPS je používaný na presné definovanie tej časti trasy, kde musí premávať na elektrinu alebo naftu a taktiež akou rýchlosťou sa v nej má jazdiť.

„Vozidlo je naprogramované tak, aby bolo možné nastaviť použitie oboch zdrojov energie a rýchlosť pre oblasť, ktorou práve prechádza. Keď vojde do zóny s nulovými emisiami, autobus automaticky prepne na elektrický pohon bez toho, aby vodič akokoľvek zasiahol,“ vysvetľuje Magnus Broback, riaditeľ programu City Mobility vo Volvo Buses. City Mobility je projekt, ktorý ma za úlohu pomôcť mestám prejsť na udržateľnejšiu verejnú dopravu. „Vďaka tejto technológii je možné priniesť autobus bližšie k oblastiam, kde sa ľudia pohybujú: ich domy, nákupné centrá, nemocnice a školy. Je to perfektný príklad, ako technológie vyvíjané vo Volvo robia verejnú dopravu prístupnejšou, bezpečnejšou a čistou.“

Testy v Göteborgu sú výsledkom úzkej spolupráce medzi Chalmers University of Technology, Volvo Busses, göteborským organizátorom dopravy, regionálnym dopravcom Västtrafik a ďalšími aktérmi z regiónu Götaland v Švédsku.

„Životné prostredie a bezpečnosť sú 2 problémy, ktorými sa sústavne zaoberáme v Göteborgs Spårvägar. Tým, že sme schopní určiť, kedy autobus prepne medzi elektrickým a naftovým pohonom, vieme ukázať, kde v meste je dôležité znížiť hluk a emisie – tým že vytvoríme zóny iba pre „elektrický pohon“. Tento systém je taktiež dôležitou časťou nášho smerovania k zlepšeniu bezpečnosti pre našich cestujúcich a pre každého, ktorý prechádza mestom a blízko zastávok,“ povedal Dan Paulström, vývojár procesov v Göteborgs Spårvägar, miestneho dopravcu.

Táto technológia bude testovaná v elektrických hybridných autobusoch Volvo v rokoch 2014 a 2015 a predpokladá sa, že jej vývoj sa ukončí v roku 2016.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.