Close

#1BB 6902, 7014, route 52, Vejrostova ul., zastávka Ečerova

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Slovakia and the world › Czechia › Brno › Buses › SOR NBG 12 (26/26)
Download item
Discussion post:
Location: Vejrostova ul., zastávka Ečerova
Date: 17.7.2015
Vehicle: #1BB 6902
#7014
Gallery: Slovakia and the world › Brno › Buses › SOR NBG 12
Slovakia and the world › SOR NBG 12 City
Buses (24 Jul 2020)
Route: 52
Author: Tomáš Mihalik
Times viewed: 885

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24 Jul 2020
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #3:
Sorry, porovnával som to s naftou... elebusy vnímam totiž ako iné odvetvie. Kým pri zámene nafty za CNG len zameníš typ spaľovacieho motora (keďže CNG má tiež svoje emisie) a parametre vozidla ti viacmenej zostanú, pri elektrobuse "odnášaš" výfuk mimo mesto s perspektívou využitia reálne obnoviteľných zdrojov energie, avšak so zmenenými dojazdovými vlastnosťami, čomu musíš prispôsobiť počet/skladbu vozidiel a teda to nejde tak priamočiaro prepočítať.

Samozrejme, ak si podnik môže vybrať, či chce 50 nafťákov za 100% ceny, 45 plyňákov za 10% ceny alebo za tých 10% kúpi 25 elektrobusov (a dá si bokom balík peňazí na výmenu batérií v polke životnosti vozidla), tak asi je jasné, čo sa oplatí. Lenže ak sa nevypisujú také dotačné výzvy, porovnanie sa dostáva úplne inam.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

24 Jul 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #2:
Aha, myslel som si, že sa to oplatí, lebo je to ekologické, ale zároveň (aj keď hovoríš, že len o trochu) lacnejšie, ako elektrobus (ak som Ťa teda správne pochopil a nemyslel si rozdiel medzi CNG a naftou 🙂) Len som si myslel, že by to bol celkom dobrý kompromis medzi naftovými autobusmi a elektrobusmi, keď už máme pre ne aj plniareň.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24 Jul 2020
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #1:
Brno čerpalo na 88 plyňákov dotáciu z EÚ. (Inak nič proti Brnu, ale to číslo pôsobí zvláštne 😃 )

Faktom je, že CNG pohon stojí viac pri kúpe aj pri servise (pravidelné kontroly tlakových nádob apod.) a rozdiel v zdanení paliva dnes už nie je u nás taký priepastný, ako pred pätnástimi rokmi.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

24 Jul 2020
#1 Rate positive Rate negative
Prečo má Brno tak veľa plyňákov a u nás ich chcú pomaly zrušiť (aspoň to tak vyzerá, keď sa žiadne nové nekúpili)? Veď narozdiel od elektrobusov majú dlhší dojazd a netreba pre ne budovať novú infraštruktúru.
Reply