Zavrieť

Vozidlo SOR NB 18 City #4250 uviaznuté v piatkovej dopravnej zápche na Šancovej ulici

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Šancová ulica a okolie na fotografiách (15.11.2019) (14/19)
Stiahnuť materiál
Vozidlo SOR NB 18 City #4250 uviaznuté v piatkovej dopravnej zápche na Šancovej ulici.
Príspevok:
Lokalita: SAV
Dátum: 8.11.2019
Vozidlo: SOR NB 18 City #4250
Galéria: Bratislava › SOR NB 18 City
Šancová ulica a okolie na fotografiách (15.11.2019)
Linka: 93
Autor: Ike
Počet zobrazení: 2712

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
lostrail

lostrail

18.11.2019
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Technopol #8:
No dobre, ale budes mat moznost ist elektrickou. Aj ked teda s tymi urovnovymi krizeniami je to otras.
Odpovedať
fanatikmhd

fanatikmhd

18.11.2019
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Tiež si myslím že cesta nevedie formou zákazu ale najskôr ponuky. Pritom ponuka je podľa mňa na mnohých kritických miestach otázkou "chcem-nechcem". Z domu jazdím do práce MHD. Trvá mi to cxa 35minút. Autom 8 minút. Volím MHD asi len skrz cenu a fakt že poobede nazad idem autom 20 minút, a moja kosačka žerie aj chodcov naokolo, takže je to neekonomické, a zbytočné. A navyše, môžem v práci po obede dať pivko 🙂
Ale reálne, využívam 78 najčastejšie, meškania relatívne ignorujem (ráno s prehľadom 20 minút, ale idú v takte za sebou každých X minút takže pohoda) a poobede zápcha na Bajkalskej neprejazdná....prečo? Stojíme s autami....Následne sa odbočí na Rožňavskú, a vuala, BUSpruh a autobus letííí....a doletí k zimáku. Zas absencia pár metrov BUS pruhu po križovatku s Miletičovou, a pekne vybehneme na Trnavské. A zas imbecilne státie v kolóne po Krížnu. Wait, kde som to len písal pojazďovanie koľají a teda státie hrana-hrana s električkami smer CMO a následne po električkovom páse po Križovatku a krátky predsignál vľavo pred nabehnutím električiek? nuž....
Riešenie spočíva v zatraktívnení MHD. Možno dokonca ak by MHD toľko nemeškala a zrýchlili by sa určité vetvy, možno by sa po dobrej optimalizácii ušetrilo niekoľko vozidiel na posilnenie niektorých liniek. Vytipovať najväčšie státie vozidiel, obzrieť méžnosti miernej redukcie či zúženia jazdných prúdov..a ide sa
Odpovedať
Technopol

Technopol

16.11.2019
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #7:
A paradoxne napr. taká električka do Petržalky prinesie zápchy tam kde doteraz nie sú a len preto že sa nespravili mimoúrovňové križovatky. Viď križovatka pri TPD a to ešte nie sme na 2min. intervale, ktorý bude v Petržalke potrebný.
Odpovedať
lostrail

lostrail

16.11.2019
#7 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #6:
Konkretne vo veci ulic Sancova a Prazska, ktore predstavuju tranzitny okruh, je jedinou alternativou vystavba severnej tangenty. Alebo teda kadial by si ten tranzitny okruh viedol ty? Zakazovat autom vjazd do mesta si mozu dovolit kvalitne zobchvatovane mesta. t.j. vedia takto vytlacit tranzit na komunikacie kam patria. Lenze k Sancovej a Prazskej aktualne neexistuje alternativa.

Autami sa bude jazdit vzdy. Ci to bude vodik alebo elektrina, auta teraz neskoncia za par rokov. Jasne, ked je niekto pohodlny a sada do auta aj na trase, ktora by mu MHD trvala efektivne o 10-15 minut dlhsie, to je jedna vec. Druha vec je, ak ide dalej, ak jazdi na trase, kde je MHD nemozna, ak ide na sluzobku, ak prevaza naklad alebo robi taxisluzbu.

Navyse nesuhlasim, ze priestor pre MHD je mozne robit len obmedzeniami. Na mnohych uliciach v Bratislave stacia minimalne stavebne upravy na zriadenie suvislych BUS pruhov, inde je mozne tie pruhy vyznacit zuzenim pruhov pre auta, no a potom su tu samozrejme komunikacie, kde to ide len cez obmedzenia, ale ja som reagoval najma na to, ze by sme mali en bloc zakazovat vjazd autam na tranzitne komunikacie. To je dost mimo.
Uz len taka drobnost, ze aj na takychto tahoch je stale mnozstvo bodovych zavad, ktorych odstranenie by pomohlo znacne zlepsit plynulost premavky a tym aj MHD.

Mesto si teraz nemoze dovolit kupovat vozidla a brat novych vodicov, ale aj tak by sme mali zakazat auta a ludi do tych busov tlacit nasilu? Zavedieme aj my nejakych asistentov v bielych rukavickach ako v Japonskom metre?

Ak zakazeme ludom ist autami a pritom neposilnime MHD, ako teda maju ist? Vrtulnikom? Tym, ze pre MHD vytvorime miesto, este nenavysime rozpocet mesta. Ten by sa mal navysit vdaka parkovacej politike, ktora vytvara nepriamy tlak na ludi, aby si v meste bud zriadili trvale pobyty (a mesto malo o ich prispevok vyssi rozpocet) alebo nevyuzivali auto. Kazdy si moze vybrat. Ale nieco celoplosne zakazovat? To je uplne zly pristup.
Pariz ma okrem inych moznosti aj metro, ktore nestoji v ziadnej zapche a ani ho neohrozuju rozni "inteligentni" vodici. To, v akom stave su niektore linky, je teraz podruzne, ale Bratislava aktualne nema ani len elektricky v stave, ktory by bolo mozne nazvat nosny system. Nehovoriac o tom, ze cele velke mestske casti vobec elektricky nemaju.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

16.11.2019
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #5:
Kým nebudeme mať 100% energie z obnoviteľných zdrojov, elektrické autá neanulujú emisie.

A neviem celkom, aké nekonfliktné alternatívy má mesto ponúkať, pretože jedine obmedzenia povedú k vytvoreniu priestoru pre MHD a tým jej zrýchleniu a zvýšeniu spoľahlivosti. Kým sa nepodarí získať viac prostriedkov do rozpočtu mesta, tak je nejaké masívne zvýšenie počtu vozidiel, vodičov či liniek bohužiaľ nereálne - máš na toto nejaké riešenie?
Odpovedať
lostrail

lostrail

16.11.2019
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #3:
Chavalabohu, ze zialbohu, ze mame demokraciu. Chvalabohu preto, ze akonahle hocijake vedenie mesta zavedie zakazy bez ponuknutia skutocne pouzitelnej alternativy, tak ludia ho skratka vymenia. Zialbohu preto, ze niektori tak urobia aj vtedy, ked ta alternativa realne bude existovat, ale nedovidia si dalej ako k vlastnemu volantu.

Aktualne vsak plati prva cast toho tvrdenia, a sice, ze MHD na mnohych trasach nevie ponuknut atraktivny cestovny cas, resp. stoji v zapche spolu s autami a nie je vedena velmi optimalne vzhladom na prepravne prudy.
Navyse na tej fotke nevidis, ci niekto nema na zadnom sedadle napr. dieta, taxikar mozno ide po zakaznika (kto by s nim vtedy mal sediet v aute?) a vodic dodavky zrejme vezie nejaky naklad (nemusi mat pritom zavoznika), takze celkovo sudit ludi na zaklade jednej fotky a hned kricat "vsetko zakazeme!", nie je v poriadku.

Okrem toho, MHD v sucasnosti chodi pomerne plna (v spickach) a nema kapacitu pobrat ludi z aut. Navyse, z tych troch aut, o ktorych toho vieme malo, nevieme, v ktorom sa ludia vracaju napr. zo sluzobky. Ty by si zakazal auta ana sluzobku do nejakeho mordoru by si cloveka nechal ist 15 hodin vlakom na tri prestupy? Mega.

Argument s emisiami plati do casu, kym nebudu vsetky vozidla elektricke. Potom bude aky argument?
Odpovedať
si

si

15.11.2019
#4 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #3:
no budu... v lete som zmenil lokaciu prace, tam kde som teraz, mi cesta v tom najoptimistickejsom variante s MHD trva cca 3/4 hodiny (jednym smerom), autom aj napriek tomu stavu aky v doprave je to dam ca cca 12-15 minut s tym rozdielom, ze v tom case cesty autom je to realne "dvere-dvere", kdezto v case cesty MHD mas len jazdnu dobu podla cestakov, nezohladnujuci to ze sa este musim k tej MHD nejak dostat (na oboch koncoch mam zastavku daleko) a realne sa ta MHD aj zdrzi v zapche, takze realny cas este o kus viacej...
a ja tu hodinu+ denne radsej stravim doma s rodinou alebo pracou okolo domu, nie stanim vo vozidle MHD... (a predpokladam ze vacsina normalnych ludi to ma nastavene podobne)
ked som robil v centre, tam to casovo vychadzalo podobne, tak som radsej cestoval elektrickou (nemusel som sa starat o to ako to vyzera na ceste) az kym ma z nej nevyhnalo zaciatkom leta zredukovanie hustoty spojov a nasledne prepchatie vozidiel....
Odpovedať
N/A

N/A

15.11.2019
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: si #2:
Nesúhlasím s tebou v jednej veci. A to s tými zákazmi. Vieš, ono sa dá stále pozerať na to ako zlepšovať, zlepšovať... avšak dostaneš sa do bodu, kedy musí ísť A na úkor B. V Paríži dokázali pred 4 rokmi regulovať prevádzku áut z dôvodu smogovej situácie zakázaním prevádzky vozidiel s párnou/nepárnou ŠPZ každý druhý deň. V Bratislave by bohato stačilo, aby jazdila polovica áut a dostali by sme sa cca do roku 2012. To, čo sa aktuálne dnes deje, že všetci idú do áut ako ponebohom nie je normálne. Stačí len z nudy sledovať ŠPZ rámy, všetko leasingovky, keďže majú podmienky, ktoré sú veľmi veľa ľudom prijateľné. Takže čo chcem povedať, že treba už niekde určiť nejaké hranice, lebo inak tie autá budú stále pribúdať.
Odpovedať
si

si

15.11.2019
#2 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #1:
v prvom kole treba spravit aby bola verejna doprava pouzitelna a nie ist cestou zakazov...
PS: ja tiez vacsinu ciest vykonavam sam v aute, ale napriklad posledne mesiace 1-2x tyzdenne menim tlakovu flasu s argonom, jeden vecer hodim do kufra a na druhy den cestou z prace sa zastavim na plnicke, to by som podla teba mal nosit tu niekolko desiatok kil vaziacu tlakovu nadobu (v plnom stave natlakovanu na 210 barov) vo vozidlach MHD ? (nehovoriac o tom ze pouzitim MHD by som nemal sancu po praci stihnut otvaraciu dobu na plnicke)
Odpovedať
N/A

N/A

15.11.2019
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
4 z 5 áut len jeden človek v aute. Hrôza. Zakázal by som autá keby sa dalo, toto čo sa deje aktuálne v BA nie je normálne. 63 každý deň mešká od 15 do 60 minút. Od Vozovne Trnávka po Zimák stále stojí.
Odpovedať