Zavrieť

Veľký sklon električkovej trate 12,1 % na Balmoral Street si vyžiadal zaujímavé technické riešenie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Slovensko a svet › Austrália a Oceánia › Austrália › Sydney (13/175)
Stiahnuť materiál
Veľký sklon električkovej trate 12,1 % na Balmoral Street si vyžiadal zaujímavé technické riešenie: Zostupujúca električka pred sebou tlačila podvozok pripevnený o podpovrchové lano, ktoré viedlo cez kladku umiestnenú v hornej časti trate k podzemnému protizávažiu. Tým sa zabezpečilo brzdenie zostupujúcej električky a lepšia adhézia električiek pri stúpaní. Uvedené riešenie fungovalo v rokoch 1903 až 1955, kedy bola táto trať zrušená.
Príspevok:
Lokalita: Loftus, Pitt Street, Sydney Tramway Museum
Dátum: 18.3.2020
Vozidlo:
Galéria: Slovensko a svet › Sydney
Múzeum električiek v Sydney (2.5.2024)
Linka:
Autor: d3k0
Počet zobrazení: 360

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

2.5.2024
#1 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Jendalo sa o jednokoľajnú trať v prudkom svahu 12%. Pod ulicou bol malý tunel, v ktorom bola menšia úzkorozchodná trať, na ktorej sa pohybovalo protizávažie. Električkový vozeň pri jazde dolu svahom pred sebou tlačil vozík, ktorý bol napojený na lano a cez kladku dvíhal protizávažie. Uprostred trate bola drážka pre držiak lana na vozíku. Pri jazde smerom hore sa adhézna hmotnosť nijako nezvyšovala ani ju vozík neovplyvňoval ani nezlepšoval. Protizávažie iba pomáhalo električkový vozeň vytlačiť do svahu.
Odpovedať