Zavrieť

Experimentálny úsek s prvými koľajnicami

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Petržalská električka mešká nielen s grafikonom (5.1.2024) (8/26)
Stiahnuť materiál
Experimentálny úsek s prvými koľajnicami.
Príspevok:
Lokalita: Jantárová cesta
Dátum: 28.12.2023
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Úsek Kutlíkova - Janíkov dvor
Petržalská električka mešká nielen s grafikonom (5.1.2024)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 3762

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

6.1.2024
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #14:
Dávno nie... pamätal som si len žliabky z Molecky a konečnej zastávky, bezžliabkové úseky mi vyfučali z hlavy😃
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

6.1.2024
#14 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #9:
Nie? A v Karlovke si nebol?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

6.1.2024
#13 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #6:
Nevšimol som si, že by sa na železnici kvôli úrovňovým priecestiam používali žliabkové koľajnice. V európskej civilizácii sa tam namontuje uholník, v byzantskej sa priestor medzi koľajnicami vyasfaltuje o 2 cm menej.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
si

si

6.1.2024
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #9:
nuz, videl som zopar vleciek kde krizovania s telesom drahy boli riesene len prisypanim zeminy a okolky si v tom v pohode drazku spravili (hlinu od hlavy kolajnice odtlacili a vyjazdili si drazku), ale dovolim si tvrdit ze v pripade zliabkovanej kolajnice s tym bude o kusok vacsi problem, pretoze hlina (a obvzlast ak sa tam vyskytne nejaky vacsi kamienok) do strany uhnut kvoli ohraniceniu zliabku nebude moct....
a rovnako tak vegetacia, pravidelnym pojazdovanim trate ju vzdy udrzismimo kolajnice, jediny problem moze byt maglajz co vznika z toho co sa rozjazdi (ale to vodici elektriciek poznaju aj v podobe na jesen opadavajucich listov 🙂 )
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

6.1.2024
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #10:
Podľa mňa áno, S49, bezžliabková, Vignolova, či ako sa to správne volá. A rozchodník je ohraničený, má vlastné lôžko, aby neprerastal do koľajníc. Opravte ma, ak sa mýlim, ale podľa fotiek to tak je i podľa toho, ako si to pamätám.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ma178rek

Ma178rek

6.1.2024
#10 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #9:
Však na Karloveskej je tiež klasická koľajnica či???
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

6.1.2024
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Ďakujem, s tým som sa ešte nestretol. Čo v takej skladbe zabezpečí, aby dráha okolku zostala voľná? Chodí sa to prerezávať? či spolieha sa len na silu samotných kolies?
Odpovedať
Solider

Solider

6.1.2024
#8 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Projektant sa tu evidentne vyzúril, takisto je tu zbytočne priveľa betónu.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

5.1.2024
#7 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #6:
Zatrávniť sa dá aj trať s klasickou vignolovou koľajnicou (napr. S49).

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/C00_383_Neubaustrecke%2C_Rasengleis.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/J29_413_Calle_Goleta%2C_Gleisverbindung.jpg

Nezdieľam názor, že by sa do zatrávneného zvršku mala dávať žliabková koľajnica. Prečo tam je, je otázka na toho, kto to požadoval.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

5.1.2024
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #5:
Tak logicky, holá PJD tam nezostane. Trať mimo križovatiek by mala byť zatrávnená.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

5.1.2024
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #4:
Aha, ja som netušil, že to je miesto, ktoré bude zakryté. Tam bude križovanie s cestou? Lebo z tej fotky som nevedel identifikovať presné miesto.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

5.1.2024
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #3:
A aké iné by si dal na zakrytý zvršok?
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

5.1.2024
#3 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
A prečo žliabkové koľajnice? Viete niekto?
Odpovedať
si

si

5.1.2024
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: jozin #1:
uz len ked pozries na to ako to mali uchytene pred betonovanim tak to vyzera podozrivo (nozicka spolovice nad medzerou medzi naskladanymi betonovymi kockami a plochou na sikmo polozenom kuse odlomenej dosky.....) a vyzera ze o kus dalej je to povypodkladane rovnako....
Odpovedať
jozin

jozin

5.1.2024
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Preco experimentalny? To slovo vo mne vyvolava obavy 😮
Odpovedať