Zavrieť

Vyhliadkové Ringhoffery na rekonštruovanej Hviezdoslavovej ulici

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Košické Ringhoffery (10.5.2017) (3/15)
Stiahnuť materiál
Vyhliadkové Ringhoffery na rekonštruovanej Hviezdoslavovej ulici.
Príspevok:
Lokalita: Hviezdoslavova ulica
Dátum: 2.7.1986
Vozidlo: Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104 #103
Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104 #104
Galéria: Košice › Ringhoffer #9 - 12 & #103 - 104
Košické Ringhoffery (10.5.2017)
Linka:
Autor: imhd.sk, archív
Počet zobrazení: 1408

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
<a href='mailto:afeno657 [zavinac] gmail [bodka] com' >afeno</a>

afeno

9.5.2019
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: veteran #2:
Ďakujem za doplnenie👍 aj za info
Odpovedať
veteran

veteran

9.5.2019
#2 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: veteran #1:
Po dlhej dobe sa upresním.

Fotografia vznikla 2.7.1986 a tie dve historické električky vykonali poslednú jazdu po Leninovej ulici. Obsadené boli súdruhmi z NVMK a Vsl. KNV, DPMK, ISKE atď.

Išlo sa spred Slovana po Leninovej (viď predošlé fotky v tejto galérii) na Námestie MM a odtiaľ potom po Hviezdoslavovej až po Kuzmánku, kde sa presadalo do KT8 na prvú jazdu po obnovenej trati, viď https://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie/55027/Slavnostna-jazda-1-elektrickou-KT8D5-v-SSR-15-7-1986?&ref=ke%2Fvozidlo%2F5856%2FCKD-Tatra-KT8-500&ghg=&ghv=5856

Rekonštrukcia trate na Hviezdoslavovej ulici bola v zásade vyvolaná investícia jednak kvôli trati na Kuzmányho a jednak kvôli pripravovanej stavbe trolejbusovej trakcie. Stavba cesty ale prebehla len v úspornom režime - postavil sa len severný jazdný pás, južný sa ponechal len výhľadovo, keď sa bude realizovať trolejbusová trať. Išlo o kompromisné riešenie voči štúdiou odporúčanému variantu postaviť ulicu rovno ako štvorprúdovú, čo si vyžadovalo výrub 44 stromov, proti čomu na Rade NVMK vystúpili hneď dvaja poslanci za obvod Košice I.

Fiaker v pozadí je retrovýmysel podniku, ktorý istý čas existoval v pešej zóne na Leninovej. Jeden kúpil DPMK od JRD Olšava, druhý poskytla ZOO (detto aj ich pohon), pre ktorú to bol vlastne PR produkt (otvárala sa paralelne s traťou na Kuzmányho).

Cestu a celú križovatku pri radnici sprejazdnili 12.11.1986 s akože 6-mesačným predstihom, no v tom čase ešte len prichádzali technici z Nového Jičína montovať technológiu pre CSS.
Odpovedať
veteran

veteran

11.5.2017
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
jún-júl 1986 (obdobie sprevádzkovania Kuzmányho a dokončovačiek na Hviezdoslavovej)
Odpovedať