Zavrieť

V bočniciach nechýbajú ani nabíjacie USB zásuvky

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
V bočniciach nechýbajú ani nabíjacie USB zásuvky.
Príspevok:
Lokalita:
Dátum: 4.9.2023
Vozidlo: Škoda-Solaris Trollino 24 #6908
Galéria: Bratislava › Škoda-Solaris Trollino 24
Predstavenie prvého trolejbusového "dlháňa" (4.9.2023)
Linka:
Autor: Tragáčik
Počet zobrazení: 6862

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dispecer

Dispecer

11.9.2023
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: peepay #18:
Môže byť? 🙂
http://shop.molpir.com/default.aspx?content=TVRDETAIL&nparams=kod_id;41113
Odpovedať
peepay

peepay

11.9.2023
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: jozin #19:
Ano, nastastie to nie je komplikovane, ale ked to nebola priorita teraz, neviem ci na to bude niekto mysliet potom.
Odpovedať
jozin

jozin

8.9.2023
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: peepay #18:
v kazdom pripade nieje problem casom premontovat stare USB-A na novsie USB-C. Kedze je to iba nabijacia pripojka, tak je to iba par drotikov, ktore sa mozu zapajat v podstate do lubovolnej koncovky.
Odpovedať
peepay

peepay

8.9.2023
#18 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #2:
Ja pouzivam kabel s USB-C na oboch koncoch uz 7 rokov, ale je pravda, ze patrim medzi early adopterov. Ale uz teraz je to celkom bezny port a do buducna bude este viac, takze ak planuju, ze tie trolebusy tu budu nejakych par rokov jazdit, zislo by sa premyslat a planovat pre buducnost, nie pre sucasnost/minulost.
Suhlasim tiez, ze nikdy som nepotreboval este pocas jazdy MHD nabijat a nechybalo by mi, keby tam porty neboli ziadne. Ale ked uz su, tak nech su future-proof.
Odpovedať
Ike

Ike

5.9.2023
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #14:
Počkaj, ale RCD (ak je vôbec vo vozidlách inštalované, neviem) predsa funguje len vtedy, ak si uzemnený a prúd "utečie" mimo chránený obvod. Ak mám v oboch rukách klinec, prerazím clonky a spojím fázu s nulákom, tak žiadny prúd nikam neutečie, ale naopak, stáva sa zo mňa štandardný spotrebič s takým odporom, že k rozsah prúdu, ktorý cez moje srdce pretečie je dostatočne silný, aby ma zabil, ale stále slabý na to, aby vypol akýkoľvek istič, teda jedine, že by mali tie zásuvky poistku. Ale dobre, ak by povedzme bola poistka ja neviem na 150 W, stále umožní prúd, ktorý by Ti spôsobil problémy. Teda záležalo by to aj od toho, či by si najprv pripojil fázu a potom nulák, alebo opačne.
Odpovedať
si

si

5.9.2023
#16 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #14:
pokial by si mal tie klince dva a naraz ich pchal do oboch dierok, tak jednak mas sancu prejst cez clonky a dvak chranic Ta nema ako rozlisit od normalnej zmysluplnej "zataze" takze ani casovy a prudovy limit na teba platit nebude (ak nebudes este niekde inde dostatocne ukostreny)
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

5.9.2023
#15 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #6:
Akurát na palube trolejbusu nie je 230V sieť. To si majú vozidlá voziť menič navyše, keby náhodou niekto raz za uhorský rok chcel nabíjať zariadenie bez USB koncovky?
Odpovedať
lostrail

lostrail

5.9.2023
#14 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #10:
Len dodam, ze na to, aby si si tymi klincami naozaj ublizil, by si musel zasiahnut sucasne fazu aj nulak s toleranciou do cca. 30-300 milisekund v zavislosti od velkosti prudu (cim mensi, tym dlhsie to trva a horna hranica je niekde pri prude okolo 15 mA "mimo" slucku, co v pripade zasahu "cez srdce" bude urcite viac). To su standardne vypinacie casy prudakov. Pravdepodobnost, ze to "das" je teda velmi nizka. Ked k tomu priratam fakt, ze do modernych zasuviek davaju taky ten plastovy kryt, ktory sa vzprieci pri sebamensom rozdiele v sile zatlacania akehokolvek predmetu v jednom otvore voci tomu druhemu, ublizit si tymto sposobom pri beznej bytovej instalacii vykonanej v sulade s platnymi normami je takmer nemozne. Neskumal som podrobne zasuvky vo vozidlach, takze neviem, ci tento kryt byva aj ich sucastou, ale kedze je to zasa nejaka norma, bolo by divne, keby nebol.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
S499.1023

S499.1023

5.9.2023
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #11:
Tam boli ešte vibračné meniče len pre holiace strojčeky. Pri súčasných zásuvkách, čo sú v železničných vagónoch, by si aj kazetu previnul, aj sa oholil. Fénovať a kávu variť asi nie, to sú už minimálne stovky wattov.
Odpovedať
N/A

N/A

5.9.2023
#12 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Pri klientele, ktorá sa bude voziť v tejto časti vozidla na linke 71 som veľmi skeptický s tým, ako to bude vzadu vyzerať. 😁
Odpovedať
Miro

Miro

5.9.2023
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #7:
Alebo si uvariť kávu 🙂

Kedysi v sedemdesiatych rokoch sme cestovali na školský lyžiarsky zájazd a chceli sme v kazeťáku previnúť pásku a keďže boli slabé baterky, išli sme na WC a skúšali sme ho napojiť do 220 V zásuvky, ktorá tam bola na holenie. Šlo to veľmi slabo, ten zdroj bol mäkký.

Takže ani ten fén neviem, či by to utiahlo.
Odpovedať
Ike

Ike

4.9.2023
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #7:
Od roku 2003 máme 230 V. Zásuvka 230 V je bezpečná pokiaľ nestrčíš oba prsty do otvoru na fázu a nulák naraz, čo nestrčí ani batoľa vzhladom na rozmery. Musel by si mať v rukách klince a urobiť to pri plnom vedomí.
Odpovedať
SixSixTrooper

SixSixTrooper

4.9.2023
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #8:
Pokial sledujes medzinarodnu tech komunitu tak vies ze tento Juice Jacking ktory si linkol je len koncept. Nikdy sa nic taketo este nestalo. Navyse komu by sa chcelo instalovat inu zasuvku do bocnice trolejbusu. A navyse android ma uz proti tomu plnu ochranl vo forme only-charge ked sa napojis na akukolvek usb stanicu.
Odpovedať
Andrej

Andrej

4.9.2023
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 6503 #7:
https://www.fcc.gov/juice-jacking-tips-to-avoid-it
Odpovedať
6503

6503

4.9.2023
#7 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #6:
220V zasuvka je ovela bezpecnejsia ako USB port? Nie som elektrikar, tak sa pytam.
Kazdopadne pri 220V sa moze baba v MHD uz aj fenovat, chlap holit... 😃
Odpovedať
Andrej

Andrej

4.9.2023
#6 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Miro #5:
Vseobecne si myslim ze poziadavky na USB adaptery v MHD su dost zbytocne (medzimestske vlaky a busy su uz ine kafe), v zivote sa mi nestalo ze by som nemohol pockat 15-30 minut kym sa doteperim domov a ak viem ze budem potrebovat telefon urgetne, tak si ho dobijem vopred doma/v praci/u kamarata a davam si pozor na to, aby sa mi nevybil.

Ale ked uz raz je nejaky standard ze na vozidlach MHD maju byt dobijacky, bezna zasuvka je ovela vhodnejsia. Za prve je to bezpecnejsie, a za druhe si mozes dobit hocico co bezi na elektriku, a nemusis riesit ci mas spravny druh kabla. .
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Miro

Miro

4.9.2023
#5 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Andrej #4:
Takže okrem kábla nosiť so sebou aj adaptér?
Odpovedať
Andrej

Andrej

4.9.2023
#4 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: peepay #1:
Najlepsie by bolo, keby tam dali normalnu elektricku zasuvku.
Odpovedať
6503

6503

4.9.2023
#3 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Miro #2:
Myslim, ze v blizkej buducnosti v ktorej bude tento trolejbus premavat, bude najrozsirenejsie USB-C. 😉
Odpovedať
Miro

Miro

4.9.2023
#2 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: peepay #1:
Myslíš, že viac ľudí nosí so sebou USB-C kábel, než USB-A?

Ja osobne nenosím žiadny, takže je mi to jedno.
Odpovedať