Zavrieť

Električková trať na Starom moste

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Rôzne dopravné fotografie › Koľajové trate › Zrušené električkové trate (55/58)
Stiahnuť materiál
Električková trať na Starom moste.
Príspevok:
Lokalita: Starý most
Dátum: 1920
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Zrušené električkové trate
Bratislava › Most Františka Jozefa / Štefánikov most (1890 - 1945)
Kolekcia zaujímavých pohľadov na starú Bratislavu (1.1.2009)
Linka:
Autor: Martin Entner, zbierka
Počet zobrazení: 14660

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Error 0x007

Error 0x007

10.3.2019
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Zaujímavé, to som nikdy nepočul, díky. No jo, škoda, že komunisti nepoznali S-Bahn tak ako funguje vo Viedni, potom by asi nebol problém s vozidlami 😅
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

10.3.2019
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Error 0x007 #5:
Veď ju aj chceli využiť, mala to byť dočasná trasa na 10 rokov, kým sa nevykope tunel popod Dunaj. Práce ako násyp + nadjazd na petržalskej strane pri dnešnom TPD boli práve stavby rýchlodráhy, ktoré sa neskôr mali konvertovať na cesty.

Veľký problém ale vyvstal s vozidlami - bežné metrosúpravy s náporovým vetraním neboli na povrch vhodné, ČKD neplánovalo vyrobiť nástupcu zavrhnutej R1 a dovoz z NDR kvôli desiatim rokom mal otáznu opodstatnenosť. Nakoniec sa to celé zastavilo ako ekonomicky neefektívne a rozhodli sa rovno stavať trvalé riešenie.
Odpovedať
Error 0x007

Error 0x007

9.3.2019
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #2:
Nechápem, prečo keď súdruhovia tak veľmi chceli segregovanú rýchlodráhu, prečo nevyužili tento už existujúci koridor cez mesto. Veľká škoda, to by bol fakt "S-Bahn" ako lusk...
Odpovedať
Gaaspi

Gaaspi

9.3.2019
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Medzitým som si už prečítal celú históriu tejto trate ktorá je na vašej stránke a je to veľmi pekne napísané, doložené mapami a obrázkami. Takže už mi je všetko jasné. Link dali pri inej fotke v tejto galérii až po tom čo som sa spýtal takže už som múdrejší po prečítaní komplet článku tak v skratke zhrniem. Najprv mala ísť aj električka cez vlakovú časť mosta ale železnice a DP sa nedohodli. Tak sa postavila trať tak ako ju vidíme na fotke t.j. dvojkolajne na cestnej časti s tým že smela prechádzať len jedna električka naraz. Nemseli na moste ísť dve kvôli bezpečnosti. Najprv bola trať 1435-ka od BA po W kompletne s tým že pri zastávke aréna prešla do jednokolajnej. Počas prvej ČSR ju prestavali na 1000-ku až po hranice kde zmenili aj napájanie tým ju plne integrovali do Bratislavskej siete. Takže v tomto období bola celá trať (aj táto cez most už 1000mm) bežná električka chodila až po hranicu kde sa prestúpilo na pôvodnú viedenskú električku čo tu končila. Počas druhej svetovej vojny sa nadobro ukončila súvislá prevádzka Bratislavskej MHD do Petržalky a trať sa aj prerábala aj z časti rozobrala ale to je už iný príbeh.
Odpovedať
Valec

Valec

6.3.2019
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Vzhľadom na to, že ide o foto z roku 1920, trať ktorú na foto vidno patrí tzv. Viedenskej električke, má rozchod 1435 mm a na moste bola vždy dvojkoľajná z dôvodu, že bola súčasne pojazďovaná autami (a možno aj kočmi). Na moste by sa dosť ťažko vyhýbali.
Odpovedať
Ike

Ike

6.3.2019
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Na obrázku vidíš, že most mal dve časti. Jedna, z pohľadu fotografa ľava, bola určená pre obojsmernú premávku električiek na rozchode 1000 mm. Po zrušení električiek do Petržalke v 60. rokoch boli koľajnice vytrhané a táto časť mosta bola prerobená na cestnú premávku, ktorá jazdila (po roku 2010 s obmedzeniami) do roku 2013.

Pravá časť bola určená pre jednokoľajnú železničnú trať s rozchodom 1435 mm. Išlo o trať vedúcu cez Filiálku, Nivy, cez tento most, do Petržalky, kde ústila do priestoru stanice. Keďže frekvencia na cestách a železnici sa zvyšovala a kvôli určitým štandardom nebola trať krížom medzi domami cez ulice úplne najvhodnejším riešením, začalo sa s výstavbou "železničného obchvatu" Bratislavy. Postavila sa stanica Nové Mesto, Prístavný most a trať sa presmerovala mimo CMO. Koľajnice sa vytrhali a jediné čo zostalo po tejto trati je zaslepená Filiálka a schátraná časť mosta, ktorá bola rozobraná v roku 2013.
Odpovedať
Gaaspi

Gaaspi

5.3.2019
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Toto mi ešte poprosím vysvetlite že pokiaľ viem tak do Petržalky išla len jednokolajová 1435mm trať tá viedenská električka. Teraz tu vidím klasickú dvojkolajku ako je tá dnešná. Môžete mi dopodrobna napísať kam táto trať išla a kde presne viedla aj na petržalskej strane prípadne koľko mala vetví atď.?
Odpovedať