Close

#6107, route 208, Radlinského ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (31 Dec 2017) (36/47)
Download item
Discussion post:
Location: Radlinského ul.
Date: 16.10.2017
Vehicle: Škoda 30 Tr SOR #6107
Gallery: Bratislava › Škoda 30 Tr SOR
Route: 208
Author: -mk-
Times viewed: 5130

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Solider

Solider

20 Oct 2017
#58 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #56:
Jediné ochranné pásmo sú možno opatrenia v zóne TV.
Reply
Miro

Miro

19 Oct 2017
#57 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #55:
Ďakujem za vysvetlenie. Ešte že to tak rozdelili ☺ a odkázali na všeobecne záväzný právny predpis ?

Potom ale stačila v §54 ods.10 tá posledná veta. Tie predchádzajúce sú nadbytočné.
Reply
Ike

Ike

19 Oct 2017
#56 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #53:
Mňa by ale napríklad zaujímalo, na aký účel má trolejbusová dráha ochranné pásmo, keď vždy je vedená po cestnej komunikácii?
Reply
Ike

Ike

19 Oct 2017
#55 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #54:
Lebo vyhláška č. 351/2010 Z. z. o prevádzkovom poriadku dráh je tematicky rozdelená na železničnú dopravu, mestskú dráhovú dopravu (E+T), dopravu na lanových dráhach a dopravu na špeciálnych dráhach ?

Na účely tejto vyhlášky sa rozumie o) vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráhe postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe

§ 54 Označovanie vlakov (v rámci kapitoly električková dráha a trolejbusová dráha)

(10) Za zníženej viditeľnosti sa začiatok vlaku označí dvoma svetlometmi s bielym svetlom. Koniec vlaku sa za zníženej viditeľnosti označí dvoma červenými koncovými svetlami. Podmienky vonkajšieho osvetlenia električky a trolejbusu sú ustanovené všeobecne záväzným právnym predpisom
Reply
Miro

Miro

19 Oct 2017
#54 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #49:
Prečo potom dráhový úrad netrvá na tom, že trolejbus takisto ako vlak musí mať vpredu ďalší reflektor v hornej časti v osi vozidla a červené svetlá, aby mohol protiidúcim vlakom dávať návesť "stáť, zastavte všetkými prostriedkami"?

A pri posune potom musí mať rozsvietené vpredu aj vzadu jedno biele svetlo ?
Reply
810zssk

810zssk

18 Oct 2017
#53 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #52:
To ze je to drahova linka samozrejme viem. Debata bola o tom ci aj usek kde nie je vedenie je drahu a ci je prevadzka takej linky (vozidla) obmedzena na definovanu trasu, alebo mozno s vozidlom jazdit hocikde.

Za dvojku dakujem 🙂
Reply
Ike

Ike

18 Oct 2017
#52 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #51:
210 je dráhová linka. Aj na úseku, kde nie je trakčné vedenie. Ale áno, právne predpisy sú tu dosť pozadu, preto sa v rámci nich improvizuje.

K druhej otázke:
(4) Ak dráha vedie po cestnej komunikácii alebo v uzavretom priestore prevádzkovateľa dráhy, ochranné pásmo dráhy sa nezriaďuje.
Reply
810zssk

810zssk

18 Oct 2017
#51 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #50:
To mi nejak v ramci tej debaty uslo.

Ike, realne drahovy urad povazuje napr. usek Molecova - Voz. Hrobonova za sucast drahy? Ma to potom aj ochranne pasmo drahy a podobne? ?
Reply
S499.1023

S499.1023

18 Oct 2017
#50 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #45:
Ike povedal, že to tak je a jeho považujem za dosť zorientovaného v tejto problematike.
Reply
Ike

Ike

18 Oct 2017
#49 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #48:
A v zákone o doprave na dráhach je trolejbus považovaný za vlak ?
Reply
Miro

Miro

18 Oct 2017
#48 Rate positive Rate negative
Len tak na okraj - zákon č.8/2009 o cestnej premávke hovorí v §2 ods.2, že
a) autobusom motorové vozidlo na dopravu osôb, ktoré má okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie,
l) motorovým vozidlom nekoľajové vozidlo poháňané vlastným motorom s výnimkou prípadu podľa písmena f) a trolejbus,

Z toho mi vyplýva, že trolejbus je na účely tohto zákona postavený na roveň autobusu a napríklad tam, kde je zákaz vjazdu pre autobusy, je zakázaný vjazd aj trolejbusom.
Reply
Miro

Miro

18 Oct 2017
#47 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #36:
Hlava 22 - nemá EČV, pretože nemôže opustiť obec, nemôže opustiť obec, pretože nemá mýtnu jednotku, nemôže mať mýtnu jednotku, pretože nemá EČV ?

Musí vôbec dráhové vozidlo platiť mýto?
Reply
S499.1023

S499.1023

18 Oct 2017
#46 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #42:
PRitom by sa v prípade plánovanej výluky mala aj u autobusu bez prívlastkov riešiŤ zmena licencie.
Reply
810zssk

810zssk

18 Oct 2017
#45 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #43:
No ja v prvom rade nevidim ziadnu indiciu ze by Drahovy urad aspon tu "beznu trasu" (napr. usek Nove SND - ASMN, alebo Molecova - Voz. Hrobonova) povazoval za drahu. To ze to tak je v Cesku ma pramalo s Bratislavou.
Reply
S499.1023

S499.1023

18 Oct 2017
#44 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #36:
Na VIN.
Reply
S499.1023

S499.1023

18 Oct 2017
#43 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #29:
Otázka je, či to takto slovenská legislatíva umožňuje alebo na to DPB serie a Dopravný úrad sa prizerá a veľkoryso to (aj keď sa jedná o plánovanú výluku) vníma ako mimotriadnosť.
Reply
810zssk

810zssk

18 Oct 2017
#42 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #41:
Tak zrovna 208 neviem v akom stave je, kedze ta CP ma spraveny a ide o dlhodobejsiu vyluku. Ale zmeny tras a cestovnych poriadkov bez predchadzajuceho schvalenia su v Bratislave na dennom priadku.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

18 Oct 2017
#41 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #37:
Takže napr. výluka na L208 porušuje zákon, lebo sa zmenila linka bez toho, že by to bolo predložené ako zmena CP? No krása...
Reply
Ike

Ike

18 Oct 2017
#40 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #38:
Nijak ?
Reply
Ike

Ike

18 Oct 2017
#39 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #32:
Medzi dráhou a cestou je jeden veľký rozdiel: po dráhe sa nejazdí len tak z vôle vodiča. Kým na presun autobusu po ceste nemusíš mať nič okrem TP, nemôže prísť do Bratislavy trolejbus s pomocným baterkovým pohonom z Budapešti a len tak sa zavesiť na našu sieť bez vedomia správcu infraštruktúry. To platí aj pre autobus s možnosťou dobíjania z trakčného vedenia.

Preto je to dráhové vozidlo. Hoci opakujem, uznávam, že súčasný skutkový stav značne komplikuje výklad zastaralých právnych predpisov.
Reply