Close

Ulica 29. augusta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Overhead lines & power supply › Reconstruction of trolleybus track at Ul. 29. augusta (2019) (57/74)
Download item
Discussion post:
Location: Ulica 29. augusta
Date: 17.4.2019
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Reconstruction of trolleybus track at Ul. 29. augusta (2019)
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 2267

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

23 Apr 2019
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: anbis #9:
Netuším. Ale letmým nahliadnutím do OR vidím, že má dve eseróčky, venujúce sa pevným trakčným zariadeniam.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

22 Apr 2019
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #8:
Vďaka za zaujímavé info. Čiže v podstate nedávno, však. Ten prístup s premúdrelými Pražákmi na úpimne neprekvapuje. Na takúto našu slovenskú mentalitu narážam ešte aj dnes v rôznych organizáciách (povedzme mestských, napr. lanovka na Kamzíku), ale aj inde, toľko rokov po páde boľševika.
Dotyčný Para a spol. ešte v DPB strašia?
Reply
S499.1023

S499.1023

22 Apr 2019
#8 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: anbis #7:
Prvýkrát sa v Bratislave stretli s civilizovaným projektovaním a stavbou tratí, keď reko Trnávky robila EŽ Praha (ing. Zrzavý, neskorší zakladateľ Elektrolinu) a ing. Podivín (DPMP) a stretlo sa to s veľkým revom Parovodov "tak sa to nemá rodiť, vedenie nesmie byť nad chodníkom, budú tam padať palice, keď odídu, budeme to musieť prerobiť po našom" , potom sa to isté opakovalo na Kolibe, kde to bolo kombinované ešte s tým, že vtedy DPB zohnal len veľmi nekvalitný trolejový drôt, ktorý sa naťahoval, takže sa vedenie po pár mesiacoch muselo dopnúť a Parovodi samozrejme "my sme to hovorili, čo nám čo majú premúdrelí Pražáci/Pardubáci čo kecať usw." .
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

22 Apr 2019
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #6:
Ďakujem za vysvetlenie. Takže sa tomu jednoducho neprikladala pozornosť. Ako tuším takmer ničomu.
Nepoznám presnú terminológiu (ale zjavne je zhodná ako na klasických dopravných stavbách), mňa len tieto veci (aj ako stavbára a technika) zaujímajú 🙂
Reply
S499.1023

S499.1023

20 Apr 2019
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: anbis #5:
Smerovým vedením myslím smerové vedenie. To vedenie patrí omnoho viac dovnútra oblúka.
Naopak, riešilo by sa to dlhšími oblúkovými svorkami, oblúk má byť čo najplynulejší a s čo najmenej uhlami lomu. Flákalo sa to preto, lebo na to každý sral, "trolejbus je proste pomalý", "palice vždy padali", projektanti nemali potuchy o tom, ako má vedenie vyzerať atď.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

19 Apr 2019
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #4:
Smerovým vedením myslíš celkovú geometriu oblúka? Dnes by sa to asi riešilo viacerými "menšími" oblúkovými svorkami za sebou, však? Prečo sa to vtedy takto flákalo? Nebolo lepšie riešenie?
Reply
S499.1023

S499.1023

18 Apr 2019
#4 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: trolejbus6207 #2:
Veď práveže svorky samotné sú relatívne nové, "francúzske" ale tragické smerové vedenie nezmenené.
Reply
lostrail

lostrail

18 Apr 2019
#3 Rate positive Rate negative
A zaroven, aby sa mali aj uhliky palic na com nicit a vodici tiez nevysli z cviku ;-P.
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

17 Apr 2019
#2 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: S499.1023 #1:
Niečo staré treba uchovať pre ďalšie generácie pavučinárov... 😁
Reply
S499.1023

S499.1023

17 Apr 2019
#1 Rate positive 1 Rate negative
A to akože tento pekelný oblúk nevymenia?
Reply