Poslanci MsZ schvalili od juna redukciu dopravy MAD RK o 12%. Najviac sa zmena prejavi na linke c. 3, ktora je defacto zlikvidovana. Od zastavky Plavisko-lavicka pojde cez pracovne tyzdne spoj 9:35 a nasledujuci po 15:00. Uznavam, ze tieto autobusy plne nebyvali. ALE: Rusia sa spoje, ktore odchadzaju od Tesca smer zel. stanica po sestnastej a osemnastej. Tieto spoje vozili studentov z nedalekej univerzity na vlak a na primestsku dopravu a byvali plne. Toto rusenie je premarnenou prilezitostou. Autobusy jazdiace z Klacna vo dvojiciach aj po posunoch v case zostavaju (napr. č. 1 ide 15:29, č. 3 ide 15:30)
bubo 1
A. Je pomalý a nepružný. Cesta z práce domov mi trvá kratšie pešo ako s MHD pri buse 2, rovnako dlho pri buse č. 3 a dlhšie iba pri buse 1. Linky č. 1 a č. 2 absolvujú zbytočne useky, kde nastupuje malo cestujucich (napr. zastavka Seat, uciliste), pritom by stacilo, keby danu trasu obsluhuje linka c. 2 a linka 1 by mohla ist na Bystricku cestu priamo popri ZS Banicne a Daza nabytku a bola by tak rychlejsia.
B. Neefektivny. Z Cernovej vyrazaju v rozpati niekolkych minut autobusy 1, 2, 4, v kazdom z nich sedia dvaja cestujuci. Stacilo by, keby z Cernovej vyraza jeden bus, dalsie mozu zacinat na Klacne.
C. S nekomfortnym vozovym parkom. Spomedzi inych miest (ZA, MT, PB, PU, PD, TN, ZV) ma autobusy v najhorsom stave. Na linky su denne nasadzovane primestske Karosy po zivotnosti a malo priestranne primestske Sory. Zda sa mi nekorektne voci Mestu, ze tieto busy su polepene reklamou o podpore Zilinskym samospravnym krajom, kedze MHD dotuje mesto Ruzomberok.