VozidláTrolejbusy › Škoda 25 Tr IrisbusKĺbový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus od výrobcu Škoda Electric Plzeň vznikol vstavaním elektrickej výzbroje Škoda do autobusovej karosérie Citelis francúzskeho výrobcu Irisbus. Trolejbusy tohto typu boli prvými, ktoré začali obmieňať staršie vozidlá Škoda 15 Tr z 80. a 90. rokov 20. storočia.


Škoda 25 Tr Irisbus #704 z prvej série


Škoda 25 Tr Irisbus #710 z poslednej série

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda 25 Tr Irisbus 704 2006 2006 1
2. Škoda 25 Tr Irisbus 707–708 2007 2007 2
3. Škoda 25 Tr Irisbus 709–710 2008 2008 2
Spolu: 2006 – 2008   5

Technické parametre

Dĺžka:17900 mm (#704, #707 - 708)
18000 mm (#709 - 710)
18400 mm (#704, #707 - 708; so stiahnutými zberačmi)
18500 mm (#709 - 710; so stiahnutými zberačmi)
Šírka:2500 mm
Výška:3460 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 4. dvere)
Rozvor:5355 mm (1. - 2. náprava)
6575 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:40 + 1
Počet miest na státie:92 / 85 (s invalidným vozíkom / kočíkom)
Celkový počet miest:132 + 1 / 125 + 1 (s invalidným vozíkom / kočíkom)
Pohotovostná hmotnosť:17700 kg
Celková hmotnosť:28000 kg
Elektrická výzbroj:Škoda Electric, založená na IGBT tranzistoroch, s rekuperáciou
Motor:Škoda 18ML 3550 K/4, asynchrónny
Výkon motora:240 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:240 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h
Nápravy:predná: Renault E 70 XH
stredná: Renault EM 10 A
zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia

Opis

Samonosnú karosériu zostavili z desiatich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili z plastu. Predný a zadný článok vozidla spojili kĺbom. Na streche predného článku umiestnili komponenty elektrickej výzbroje. Zberače Lekov umiestnili na streche zadného článku. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štvoricu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. Pri tretích a štvrtých dverách je jeden schod z dôvodu vyvýšenia podlahy v zadnom článku. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili laminátovými panelmi, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík a vybavili ho bezpečnostným pásom. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny. Ľahší nástup do vozidla umožnili aj možnosťou naklonenia vozidla v zastávke, tzv. kneelingom. Vetranie interiéru zabezpečili malými výklopnými časťami bočných okien, stropným vetrákom v zadnej časti vozidla a nútenou ventiláciou. Vykurovanie zabezpečili teplovodným kúrením s prietokovým ohrievačom vody. Informovanie cestujúcich zabezpečili optickým a akustickým informačným systémom firmy R&G.

Prevádzka

Prvý trolejbus tohto typu #704 začal premávať v októbri 2006. V nasledujúcich dvoch rokoch boli do prevádzky uvedené ďalšie štyri takéto trolejbusy. V premávke sa objavujú spolu s trolejbusmi typu 15 Tr a 31 Tr na linkách č. 4, 8 a 38.

Katalóg vozidiel

704
707 708
709 710

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

710nevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.