Zavrieť

Stabilizátor štrkového lôžka trate a pravdepodobne označenie bývalého trakčného stožiara

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Po stopách Pressburgerbahn: rakúsky úsek (3.2.2016) (59/72)
Stiahnuť materiál
Stabilizátor štrkového lôžka trate a pravdepodobne označenie bývalého trakčného stožiara.
Príspevok:
Lokalita: Wolfsthal, Friedhofgasse
Dátum: 8.3.2015
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Viedenská električka / Pressburgerbahn › Infraštruktúra
Po stopách Pressburgerbahn: rakúsky úsek (3.2.2016)
Linka:
Autor: osa
Počet zobrazení: 1807

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
BigMac

BigMac

18.3.2016
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ad: pravdepodobne označenie bývalého trakčného stožiara. Nie som si istý ale mám podozrenie smerované trochu inam:

Nebude sa jednať o tzv. Hraničník, ktorým sa označovalo drážne teleso?
Bývavalo to už od čias C. a K. Monarchie a označovalo sa tým pokiaľ je pozemok v správe dráhy a odkiaľ sa (smerom von) počíta jej ochranné pásmo.
Stožiare ako TV, tak aj tel+tlg zvykli byť číslované priamo na stĺpe.
Trakčné vedenie spravidla tak, aby sa dalo zistiť aj odkiaľ je daný úsek napájaný a vlastné číslo stožiara.
Telefón a telegraf zas mával pribité plechové štítky s plastickými číslami vyrazenými z hĺbky a šipku k najbližšiemu traťovému telefónu. OeBB sa toho myslím držia podnes deň.
Pokiaľ je / bol trakčný stĺp použitý aj ako držiak telefónnej linky, tak sa čísloval ako trakčný a šípka k telefónu (pardon Fernsprecheru) bola samostatne, umiestnená mimo v približne rovnakej výške...
Odpovedať