Zavrieť

Polievacia Tatra 148 v obratisku Kútiky

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Technologické a stavebné vozidlá (21.7.2020) (14/22)
Stiahnuť materiál
Polievacia Tatra 148 v obratisku Kútiky.
Príspevok:
Lokalita: Karloveská ul., obratisko Kútiky
Dátum: 6.6.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › 1. etapa: Jurigovo nám. - Kútiky
Technologické a stavebné vozidlá (21.7.2020)
Linka:
Autor: W.I.
Počet zobrazení: 2734

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
lostrail

lostrail

28.7.2020
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #14:
Presne take nieco som si predstavil, ale zas, nemusi to byt uplne presne to iste, kedze vymennik sa da vyrobit aj uzavrety, t.j. vzduch sa neskrapa vodnou hmlou, ale "len" obteka rurky, kadial tecie voda - ved to je nakoniec princip chladica v aute (iba obrateny). Podstatna cast kondenzu sa da odviest podobne ako aj z beznej klimy, len ta vie ist s teplotou este nizsie a tak odstrani viac vlhkosti.
Problem je tiez v tom, ze kedze tie rurky by neboli dost vychladene, museli by mat aspon velku teplovymennu plochu a vzduch okolo nich co najdlhsiu drahu, aby pri rozumnom prietoku odovzdali vzduchu potrebny chlad. Ak bude ventilator tlacit vzduch prilis rychlo, ten sa ani nestihne ochladit.
Vysledkom bude len o nieco malo chladnejsi, no za to tiez o nieco vlhkejsi vzduch, cize skor budes mat pocit, ako keby ti v kabine prave "poprsalo" a problem s rosenim predneho okna je na svete.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

27.7.2020
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #12:
To, o čom sa bavíte, nie je náhodou princíp osviežovača (napr. Ebercool), aký na kabíny vodičov montovalo vo veľkom napr. blízke Brno? Lebo vodiči tam z neho úplne nadšení neboli...
Odpovedať
Minko

Minko

27.7.2020
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #12:
ja sa zamýšľam aj nad tým, čím by sa riadila elektronika v klíme za voľnobehu, keďže 148 nemajú ešte alternátor a pokiaľ sa im "neprefúknu vnútornosti" ani batérie nedokážu dobiť.🙂
Odpovedať
lostrail

lostrail

27.7.2020
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #11:
Napad to nie je zly, len je otazka, ako by to bolo s vlhkostou v kabine a nakoniec aj s celkovou ucinnostou takeho chladenia. Ked takto postoji na slnku, uz tam urcite nebude mat 10 stupnovu vodu a to potom kladie naroky na cely ten komplet vymennika a ventilatora - termodynamika bohuzial funguje proti nam, kedze rychle tocenie vody a vzduchu by nepomohlo, skor naopak (v rovnici prietoku je mnozstvo energie nepriamo umerne rychlosti media), no a na to, aby sa vytazilo maximum z 15-20 stupnovej vody by sme sa dostali uz na slusne rozmery vymennika. Tu je zas kalorimetricka rovnica - cim je dT mensie, na dosiahnutie rovnakeho objemu "tepla" potrebujeme zvysit m, t.j. hmotnostny prietok cez sustavu. Ale pozor, kvoli termodynamike nesmieme toto cislo navysovat rychlostou, idealne len mnozstvom.

Na otazku, ci sa voda za jazdy precerpava, musia odpovedat znalci takychto muzejnych kuskov.
Odpovedať
si

si

26.7.2020
#11 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #10:
tak pri troche stastia a kontaktov sa este stale daju zohnat aj stare "socialisticke" za cenu zelezneho srotu + doprava ak sa ti podari dostat sa dakde kde prave rusia dielnu; a tie toho aj znesu trosku viacej....
a co sa tyka teploty v kabine, tak na jednej strane ano, to je trosku problem, na druhej strane zrovna v tomto pripade by sa to dalo riesit jednym blbym vymennikom voda vzduch + ventilator (za predpokladu ze tam tu vodu nevozi sem-tam ale ju parkrat denne otoci - vypolieva a dpolni novu studenu, tak si vlastne vacsinu casu vozi so sebou celkom dobry zdroj chladu 🙂 )
Odpovedať
lostrail

lostrail

26.7.2020
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #9:
Co je inak zvlastne, kedze sustruhy a frezky su dnes este lacnejsie a dostupnejsie, ako kedysi. Ved nemusis mat hned cutting edge CNC masinu. Rozni vyrobcovia robia aj vyrobky pre domacu dielnu a tie ceny su pomerne dostupne.
Napr. pri takomto stroji sa mi tazko odhaduje, kolko je tam zvlastne tvarovanych dielov, ktore sa tazsie napodobuju, ale asi menej ako na novsich vyrobkoch.
Len pomaly toto uz bude na rizikovy priplatok v lete, lebo zaroven si neviem predstavit, kto by na toto vozidlo namontoval klimu (hlavne ten "odpich" nahonu od motora ku kompresoru by som chcel vidiet).
Odpovedať
si

si

25.7.2020
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #8:
tak zavisi od toho co ti praska, pokial ti zrovna neodide ozubenie v prevodovke alebo diferaku, tak ten zvysok ovaris, alebo maximalne vymenis za iny dostatcne nadimenzovany zelezny profil.... (predpokladam ze frezu a sustruh uz predsalen v kazdej garazi nemas, aj ked stari majstri by si vedeli v pripade dostupnosti vyssie menovanych strojov dorobit aj tie ozubenia.... 🙂 )
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

25.7.2020
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #7:
Nic sa neda servisovat vecne. Ak napr. nieco po case praska, tak tazko to vyvarit, ked sa to vyvaralo uz 15-krat predtym. Ale OK, nech si kazdy vraza do coho chce.
Odpovedať
si

si

24.7.2020
#7 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #5:
a ono este druha vec su aj naklady na servis, toto ti zvladne vo vacsine pripadov oservisovat bezny garazovy technik....
Odpovedať
Jojan

Jojan

24.7.2020
#6 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Veď oni aj majú aj taký kvičivý zvuk, keď sa dobre roztúrujú.
Takisto loko r. T211 (700) má prezývku prasa.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24.7.2020
#5 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: lostrail #3:
Najnovšie ti ležia na srdci už aj flotily súkromníkov z iných krajov? 😃 Kým sa nevyhlási nejaké veľmi priaznivé šrotovné, vždy bude dosť firiem, ktorým sa funglovka neoplatí/nezaplatí, zvlášť v dobe krízy. A ťahať sem ešte väčšie kvantá vrakov zo západu než teraz, to tiež nie je ono.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

24.7.2020
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #1:
Ja som ich ako malé decko volal sviniariky takže vidím že dakto to presne rovnako videl 🤣
Odpovedať
lostrail

lostrail

24.7.2020
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
A tento historicky kusok tiez neplanuju vymenit?
Odpovedať
marcello

marcello

24.7.2020
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
😂
Odpovedať
N/A

N/A

24.7.2020
#1 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Neviem prečo mi tá Tatra pripomína diviaka. 😃
Odpovedať