DPMP plánuje nákup jazdených vozidiel MHD

Dopravný podnik má záujem o jazdené naftové, príp. mild-hybrid autobusy.

Súčasnú nepriaznivú situáciu vo vozidlovom parku chce Dopravný podnik mesta Prešov riešiť nákupom ďalších jazdených vozidiel MHD. Vyplýva to zo zverejnenej výzvy na predkladanie ponúk. Podnik má záujem o jazdené nízkopodlažné autobusy (12-metrové aj kĺbové 18-metrové s naftovým pohonom) a 12-metrové nízkopodlažné trolejbusy, pričom pre jednoduchšiu údržbu a obsluhu preferuje značky vozidiel, ktoré už vo svojom vozidlovom parku má.

Jazdené vozidlá by mali mať rok výroby najmenej 2017 a najazdené majú mať do 600-tisíc kilometrov. Požadované sú vozidlá mestského typu, klimatizované a prevádzkyschopné, ktoré je možné hneď zaradiť do premávky.

Aktualizácia: DPMP zverejnené podmienky po niekoľkých dňoch upravil. Aktuálne ide o prieskum trhu na dodanie jazdených autobusov (štandardných a kĺbových) s naftovým, alebo mild-hybridným pohonom s rokom výroby 2013 alebo novších s nájazdom do 650-tisíc km. Doplnená bola možnosť jedných dverí navyše (ako mávajú autobusy SOR) a klimatizácia je len dobrovoľná. O jazdené trolejbusy už podnik nemá záujem. Ponuky môžu záujemcovia predkladať do troch dní po stiahnutí oznamu z webu DPMP. Podnik nakúpi len najvyhovujúcejšie vozidlá od jedného, alebo viacerých dodávateľov.

Podrobnejšie informácie o prieskume trhu je možné nájsť na stránke DPMP.

S výzvou na nákup jazdených vozidiel prichádza DPMP krátko po prenájme jazdených autobusov, v rámci ktorého sa z plánovaných 8 autobusov doteraz do premávky zaradili iba dva. DPMP v tomto roku plánoval vyhlásiť aj obstarávanie nových autobusov s hybridným pohonom, k čomu ale zatiaľ neprišlo.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #11:
Pritom ak poľavili z maximálneho veku, vznikal im priestor napríklad na prenájom trolosoriek z Bratislavy.
Som zvedavý, kedy v DPMP zistia, že existuje nejaký zákon 214/2021 Z.z. a tým pádom nie je úplne najlepší nápad zháňať autobusy príliš nízkym rokom výroby... 🤔
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2021/214/
Reakcia na: MichalMat #10:
Trolejbusy už nechcú a autobusy majú homologizáciu minimálne európsku.
Reakcia na: draxter #7:
Píše tam aby ich bolo možné hneď zaradiť do premávky a veľmi pochybujem že tam majú také typy ako na slovensku takže by podľa mňa trebalo spraviť homologizáciu.
Reakcia na: Garuko #1:
A prečo by mali chcieť 24 Tr, keď práve 24 Tr sa zbavujú? 🤔
Reakcia na: Garuko #1:
Trolejbusy nie je šanca. Jedine žeby niečo doviezli zo Švajčiarska
Reakcia na: 9 Tr #5:
Právě. Že se nemusí provozovat na území EU teda co se týče drážních vozidel.
Jsem zvědav, co seženou. Rušené vozy jsou snad vždy vázány na podmínky dotace a t podobné využití poslední dobou vylučuje.
Mňa by zaujímalo kde máme naše 4 trolejbusy tns12. Po Prešove chodiť ich nevidno.
Reakcia na: Garuko #2:
Z akého dôvodu?
Klimatizace určitě je blbost požadovat.
Trolejbusy myslím si, že neseženou. Teď promeškali 24Tr z Pardubic. V Plzni teď jsou nějaké, ale ty dojezdily kvůli poruchám a další města zatím není známo, kdy je odstaví. Nesaří se uzavřít výběrka. 30Tr též nevím, kdy se první budou odstavovat. První je dostala Bystrica a neviděl jsem, že by se plánoval nákup nových vozů tam. Spíš by si mohli koupit něco s karosérií Solaris III.generace, když to mají jako autobus.