Areál na Bardejovskej ulici čoskoro opustia vyradené trolejbusy a autobusy.
V piatok 17. júla 2020 zverejnil Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. na svojom webovom sídle Výzvu na predloženie cenovej ponuky, predmetom zákazky je odpredaj šiestich vyradených trolejbusov a dvoch autobusov na ich zhodnotenie, resp. zneškodnenie. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 23. júla 2020 o 12. hodine. Pri vyhodnocovaní ponúk vyhrá ten uchádzač, ktorý ponúkne najvýhodnejšiu cenu za 1 kg bez DPH. Zákazku nie je možné rozdeliť na viacero častí, uchádzači musia predkladať ponuky pre všetkých 8 vozidiel. Z areálu Dopravného podniku musia byť uvedené vozidlá odvezené najneskôr do 11. septembra 2020. Zoznam odpredávaných vozidiel sa nachádza v tabuľke:
Vozidlo | Typ | Evidenčné číslo | Rok výroby | Dátum posledného vypravenia |
Škoda 14 Tr | štandardný | #78 | 1987 | 21.11.2017 |
Škoda 14 TrM | štandardný | #122 | 2001 | 17.4.2019 |
Škoda 15 TrM | kĺbový | #116 | 1998 | 25.1.2019 |
Škoda 15 TrM | kĺbový | #117 | 1999 | 26.6.2019 |
Škoda 15 TrM | kĺbový | #118 | 1999 | 10.6.2019 |
Škoda 24 Tr Irisbus | štandardný | #702 | 2006 | 7.3.2017 |
Karosa B 961 | kĺbový | #347 | 2002 | 8.2.2017 |
Karosa B 961E | kĺbový | #349 | 2003 | 12.11.2018 |
Vzhľadom na to, že už v jesenných mesiacoch majú byť dodané nové trolejbusy, je tento krok dopravcu logický, keďže kapacitné možnosti vozovne na Bardejovskej ulici sú obmedzené a zároveň sa jedná o dlhodobo nepojazdné vyradené vozidlá, ktoré sú len ťarchou. Pre dopravných fanúšikov však môže poburujúco pôsobiť fakt, že s trolejbusom #78 sa už neráta ako s historickým vozidlom.
Z informácií, ktoré nám poskytlo Odd. prevádzky pevných trakčných zariadení a údržby trolejbusov DPMP, a. s. ešte v máji, je zrejmé, že generálna oprava trolejbusu by bola v tunajších podmienkach priam nemožná, resp. extrémne finančne náročná. Vo veľmi zlom technickom stave sa nachádza rám vozidla, ktorý je skorodovaný a najlepším riešením by určite bola novostavba. Problémom je taktiež aj elektrická časť vozidla, ktorá nie je ani zďaleka funkčná a najdôležitejšie komponenty trolejbusu by bolo nutné nahradiť novými. Kapacitné možnosti dielní, finančné možnosti spoločnosti, slabá dostupnosť náhradných dielov a mnoho ďalších problémov sa podpísali pod upustenie od myšlienky zachovania tohto trolejbusu. Iskričkou nádeje však môže byť posledný jazdiaci trolejbus 14 TrM #123, ktorý aj naďalej ostáva ako rezervný.