Dopravný podnik opätovne obstaráva elektrobusy

Po predošlom neúspechu DPmP, a. s. opäť obstaráva elektrobusy, ktoré nahradia dosluhujúce midibusy.

V utorok 28. apríla 2020 bola na stránke Úradu pre verejné obstarávanie aktualizovaná zákazka Nákup elektrobusov a príslušenstva pre DPMP. Jedná sa o nákup 5 kusov mestských, dvojnápravových elektrobusov dĺžky do 9 metrov, ktoré budú dodané vrátane riadiacich, informačných, kamerových, odbavovacích a nabíjacích systémov. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 5. júna 2020. Hlavným hodnotiacim kritériom (95 bodov zo 100) je najnižšia cena bez DPH za dodanie týchto vozidiel. 

Vybrané požiadavky na technické parametre

  • dĺžka - max. 9 metrov,
  • výška - max. 3,4 metra,
  • počet dverí - min. 2,
  • obsaditeľnosť - min. 40 cestujúcich,
  • technická životnosť - min. 10 rokov,
  • výkon motora - min. 120 kW,
  • dojazd - min. 130 km pri plnom zaťažení,
  • nabíjanie akumulátorov - rýchle aj pomalé (nočné) nabíjanie pomocou kábla,
  • celovozidlová klimatizácia,
  • elektricky ovládané strešné okno,
  • elektricky riadené nezávislé vykurovanie,
  • čalúnené sedačky, aj s opierkou, ak sú umiestnené na nízkej podlahe,
  • uzamykateľné posuvné časti okien,
  • dopytové otváranie dverí - v interiéri musia byť tlačidlá umiestnené na madlách pri dverách,
  • všetky tlačidlá v priestore pre cestujúcich musia byť popísané Braillovým písmom,
  • vonkajšia akustická signalizácia pre nevidomých aktivovaná pomocou ovládača,
  • kamerový systém v interiéri,
  • USB prípojky pre nabíjanie smartfónov a iných zariadení.

Požadované záručné lehoty

  • elektrobus - minimálne 36 (tri roky) mesiacov alebo 220 000 km,
  • karoséria (korózia a iné poškodenia) - minimálne 120 mesiacov (10 rokov),
  • povrchová úprava vozidla, lak - 84 mesiacov (7 rokov),
  • trakčný akumulátor - minimálne 60 mesiacov (5 rokov) alebo 2 000 nabíjacích cyklov.

Spolu s elektrobusmi má byť dodané aj nabíjacie príslušenstvo - 5 nabíjačiek pre pomalé nabíjanie a 1 nabíjačka pre rýchle nabíjanie. Predpokladaná hodnota zákazky je 2 544 550,00 € bez DPH. Financovanie zákazky má byť z 95% pokryté fondami EÚ z Integrovaného regionálneho operačného programu a zo zvyšných 5% ju má pokryť obstarávateľ. Elektrobusy majú byť dodané do 21 mesiacov od podpisu zmluvy s výhercom obstarávania.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rexino #9:
Priznám sa, na túto otázku odpoveď neviem, keby bolo po mojom, tak nariadim spáliť ešte aj všetku sprievodnú dokumentáciu k týmto pseudovozidlám 😃 Každopádne predpokladám, že staré pôjdu všetky do púpav a nové si buď nechajú na nočáky, resp. zálohy, ako si to spomenul aj ty alebo možno vyradia tie najhoršie kusy a zvyšné nejako poskladajú do prevádzkyschopnej podoby. Myslím si, že ešte ani podnik nevie ako s tým naloží.
S Rošerom súhlasím. Po našim - to je dobré len na vozenie bandurok 😁

SOR má jednú výhodu - zmestí sa pod naše nízke mosty na Jilemnického a Pod Táborom. Škoda resp. Solaris sa tam nezmestia. Na druhú stranu sa mi tiež osobne viac páčia Peruny a zrejme sa dá očakávať aj o niečo lepšia spoľahlivosť. Každopádne - len nech už niečo vyhrá.

Ináč, novšiu várku Rošer plánujú tiež vyradiť? Alebo budú ako záloha/nočáky?
Reakcia na: Jur@j #7:
Vzhľadom na to, že Rošero s elektrickým First nespĺňa viacero z tých podmienok, tak šanca je pomerne malá. Jedine že by na rýchlo kvôli tomu prekopali celé vozidlo... 😃

Ale SOR EBN 8 by som určite nechcel - to je vlastne len o niečo väčšie osobné MPV. 😂
Reakcia na: rexino #6:
Takto to bolo interpretované mne ešte pred takmer dvomi rokmi, keď sa do toho púšťali. Chceli rámcovo vysúťažiť 15 autobusov (10 kĺbov, 5 krátkych), z toho 6 (4 kĺby, 2 krátke) financovať z eurofondov a mať ich čo najskôr. Financovanie zvyšných by sa riešilo neskôr, keď by to bolo aktuálne. Dostali podmienku, ktorú som spomenul v predošlom príspevku.

Situácia sa ale za ten čas zmenila a všetci vieme, že ani tých 6 autobusov nás nespasí a treba hneď hľadať možnosti financovania ďalších nákupov, resp. obnovy vozidlového parku.

Som optimista a verím, že nech už tie elektrobusy vyhrá ktokoľvek, stále to budú lepšie, spoľahlivejšie a pohodlnejšie vozidlá, než mikrovlnky zo SNV. Dovolím si drzo povedať, že kto sa neviezol vo Firste po 5-10 rokoch prevádzky, nemá právo sa k Rošeru ani vyjadrovať. Hocijaký baterkový stroj je určite lepší než valník s manuálnou prevodovkou a listovým pérovaním, ktorý niekto omylom vyrobil a niekto iný ešte väčším omylom nakúpil. V Prešove dvakrát po sebe...

Ako sa tak dívam na horné riadky, asi som voči Rošeru zaujatý. Snáď som teraz neprivolal žiadnu kliatbu a nevyhrá to elektrický First 🙃
Reakcia na: Jur@j #5:
Vcelku by to sedelo. V Bratislave kupovali z toho programu iba elektrobusy, v Košiciach 9 diesel + 9 elektrobus, v Žiline k 14 autobusom ďalšie 2 elektrobusy a 16 hybridov. Jedine Prešovská SAD-ka získala iba diesle, ale to si zrejme obhájili, keďže elektrobus sa nedá používať na regionálnu dopravu.
Reakcia na: kvorka #3:
Pokiaľ dobre viem, tak podmienkou čerpania eurofondov na naftové autobusy (6 ks) bolo práve to, že sa nakúpi aj rovnaký počet akože ekologickej alternatívy (CNG, elektro). Preto sa podnik uchýlil k nákupu elektrobusov, no napokon len piatich.

Ale je možné, že mám mylné informácie. Môžem prípadne požiadať DP, nech ma uvedie do problematiky.
Reakcia na: kvorka #3:
Povedal by som, že hlavným dôvodom nákupu elektrobusov je snaha o vyčerpanie eurofondov zo starého programového obdobia, ktoré končí tento rok. Kĺbové autobusy istotne sú akútnejšie, no 127 tisíc € (ktoré DPMP doplatí za elektrobusy) je nízka suma a z celkového hľadiska je relatívne zanedbateľná.
Drahé hovadiny obstarávať to áno, ale pýtať od štátu peniaze pri chorobe chce tiež. Pritom nedostatok 18m vozov je akútny. Bez logiky. Ak štát prispeje, tak len za podmienky, že sa nebudú vyhadzovať oknom takto peniaze.
Reakcia na: N/A #1:
Druhý.