Dopravný podnik zavádza ďalšie protiinfekčné opatrenia v MHD

Do platnosti vstupujú ďalšie opatrenia na zníženie rizika infekcie koronavírusom.

Na základe odporúčaní a opatrení Regionálneho úradu verejného zdravotníctva pred možným šírením koronavírusu zavádza Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. preventívne opatrenia. V najbližších dňoch bude okrem štandardnej očisty a dezinfekcie vozidiel MHD zabezpečená aj dodatočná dezinfekcia interiérov autobusov a trolejbusov parnými čističmi a dezinfekčnými postrekmi.

Od stredy 11. marca vstupujú do platnosti ďalšie opatrenia:

  • dočasne sa ruší používanie dopytového otvárania dverí cestujúcimi, vodiči budú povinne otvárať všetky dvere na vozidlách,
  • všetky zastávky MHD budú obsluhované ako stále a vodiči na nich budú povinne zastavovať, taktiež budú otvárať všetky dvere pre zabezpečenie častejšieho vetrania vozidla,
  • prvé dvere sa budú využívať len na výstup, aby nedošlo k infikovaniu vodičov MHD,
  • dočasne sa ruší doplnkový predaj cestovných lístkov u vodičov, cestujúcim odporúčame zabezpečiť si jednorazové cestovné lístky pred nástupom do vozidla, prípadne využiť SMS lístok. Taktiež odporúčame využiť bezkontaktný spôsob platby za cestovný lístok v automatoch, ktoré umožňujú platbu kartou.

Aj touto cestou chceme upozorniť cestujúcich, aby sa pri cestovaní správali zodpovedne voči sebe, ale aj ostatným cestujúcim. Je potrebné dodržiavať základné hygienické návyky - dôkladne si umývať ruky mydlom alebo prostriedkami na báze alkoholu, pri kašľaní a kýchaní si zakrývať ústa vreckovkou alebo lakťom a vyhýbať sa kontaktu s ľuďmi, ktorí majú príznaky chrípky alebo nádchy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jan Vartas #18:
Písal si, že boli chránení, na čo som kontroval, že mali len polouzavretú kabínku. Stojím si za tým, že nijako výrazne nechránila. Ako často na vodičov niekto pľuje? To už je pravdepodobnejšie, že chytia vírus vzduchom, ktorý tam v pohode horedolu prechádza...
Apropo "posledné série", pokiaľ viem, kabínka otvoriteľná do uličky bola len na objednávku východných trhov, primárne na zabezpečenie lepšej tepelnej pohody vodiča. Nebyť toho, že 319/II najprv vôbec nebola určená sem, tak tiež má len klasickú zástenu.
Reakcia na: Jan Vartas #12:
Pokladníčka v ľubovoľnom supermarkete príde denne do styku s väčším počtom ľudí ako vodič MHD. A sedí v nejakej kabínke? Kto ju ochráni?

Aby sme si rozumeli - plne si uvedomujem vážnosť aktuálnej situácie a úplne rozumiem prirodzenej túžbe každého z nás chrániť sa. Hranica medzi bezpečnostnými opatreniami a šírením paniky je však v týchto dňoch mimoriadne tenká. Sám mám problém rozlíšiť, čo je čo.
Reakcia na: Karosa Lover #16:
1. Posledné verzie mali kabínku s možnosťou uzatvorenia celého priestoru okolo predných dverí, príklad 319/II.

2. Ja som len poukázal na to, že aj v nich bola ochrana lepšia, nakoľko deliaca priečka bola pomaly po čelné sklo (myslím, že tam bola škára 10 - 15 cm). Vždy lepšie ako City Bus a Citelis, kde je sklo len na dierkach a potom už nič. O čo ide? Aby nikto na toho vodiča hlúpo povedané nenapľul, nič viac. Pochopil? Ja som o žiadnej kabínke ani nepísal.
Reakcia na: Martines88 #8:
Lebo njektorym soferom na njektoryh vozytlah sa pokazyly dwere
Reakcia na: Jan Vartas #12:
700vkové Karosy mali uzavretú kabínu? Nesplietol si si ich náhodou s Ikarusmi 435 a Tambusmi? Lebo práve tie mali uzavretú kabínu. 700vkové Karosy mali normálnu polouzavretú ako majú aj dnešné vozidlá ako SORky a Citelisy.
Reakcia na: Jan Vartas #12:
Tá polootvorená kabínka na 700vkách bola akou ochranou prosím ťa?
Reakcia na: Dispecer #13:
O tom vedomosť nemám, viem len, že SORky 375 a 376 nemali okrem dverí kabínky nič. Deliacu priečku tam museli domontovať dodatočne.
Reakcia na: Jan Vartas #12:
Ehm, podmienky verejnej súťaže na nové vozidlá si DPMP nenapísalo samo?

(Lebo ono nie je problém vyrobiť akékoľvek vozidlo s kabínou na celú šírku vozidla, stačí si to objednať. 😉)
Reakcia na: Vladimír #10:
Samozrejme, je to vec názoru. Treba však brať do úvahy, že vodiči sú dosť zraniteľný. Keby boli chránený ako v starých dobrých 14 a 15Tr-ka a TrMkách a 700-vkových Karosách, tak by určite tieto opatrenia až také byť nemuseli. Bohužiaľ, výrobcovia vozidiel s takou situáciou nerátali.
10.3.2020
Ďalšie opatrenia v MHD na zníženie rizika infekcie koronavírusom ktore prešov zavadza od zajtra 11.3.2019 je na stranke DPMP
Reakcia na: Jan Vartas #3:
Naopak, opatrenia DPMK mi pripadajú hysterické a neodôvodnené. Je to samozrejme môj súkromný názor.
Reakcia na: Martines88 #8:
To ja už neviem...
Reakcia na: autobusar357 #7:
tak mi potom majko pevec čom nektorý soferi neotvaraju všetky dvere keď dostali pokyn nepouzivat dopytové do odvolania 🤔
Presne tak ako píše Juraj. V sobotu dostali príkaz nepoužívať dopyt.
Reakcia na: Jan Vartas #5:
Informácia je vodičom podávaná interne.
Reakcia na: Jur@j #4:
Od kedy? Info nie je nikde.
Reakcia na: Jan Vartas #3:
Dočasné zrušenie dopytového otvárania dverí platí aj v Prešove.
Musím pochváliť košický DP za rázne opatrenia v boji proti koronavírusu. Škoda, že v Prešove sa ešte stále spí. Vzhľadom na nárast počtu chorých je to nepochopiteľné.

https://imhd.sk/ke/doc/sk/19383/Oznam-pre-verejnost-o-zavedeni-opatreni-proti-sireniu-koronavirusu-COVID-19-od-9-3-2020#
Reakcia na: Jan Vartas #1:
4. Je smutné, že je potrebné ľudí upozorňovať na základné hygienické návyky. Že si treba umývať ruky, že nemajú kýchať na plné ústa, že sa nemajú muckať s nachladenými ľuďmi a pod.
1. Veď dezinfekcia a čistenie parnými čističmi (samozrejme len u autobusov, nakoľko u trolejbusov sa nevykonávalo z dôvodu všade prítomných elektrických zariadení) je predpísaná pri každej P1-čke. Jeden čas sa dokonca počas sobôt vykonávalo preventívne čistenie autobusov, nakoľko periodicita P1-čiek je u nich je dosť dlhá (trolejbusy prejdú vyčistením každý mesiac).

2. Mali okamžite dočasne zrušiť dopytové otváranie dverí a zaviesť povinné otváranie všetkých dverí na každej zastávke, kde vozidlo zastaví + povinné vetranie vozidla na konečnej zastávke, tak ako v Bratislave.

3. Takéto opatrenia je potrebné robiť v zimnom období vždy, veď uslintaných cestujúcich je od
jesene až do jari dosť. Ale na Slovensku je to tak: ak sa nič vážne nedeje, tak ani nič robiť netreba.