Dopravný podnik kupuje ďalších 10 trolejbusov

Dopravca si uplatnil opciu na nákup šiestich kĺbových a štyroch štandardných trolejbusov.

Vo štvrtok 13. februára 2020 bola v Centrálnom registri zmlúv zverejnená Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, ktorej účelom je spolufinancovanie projektu DPMP, Modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove - II. etapa. Cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a prístupnosti verejnej osobnej dopravy prostredníctvom obnovy mobilných prostriedkov dráhovej MHD. 

Dopravný podnik mesta Prešov, a.s. si tak vďaka zabezpečenému spolufinancovaniu môže dovoliť uplatniť opciu na nákup 10-tich nových trolejbusov (6 kĺbových, 4 štandardné), ktoré dopravca v súčasnosti potrebuje ako soľ. Keďže opcia na nákup trolejbusov vychádza z pôvodného obstarávania na trolejbusy, ktoré v roku 2016 vyhrala Škoda Electric, cestujúci môžu očakávať, že ich budú voziť ďalšie vozidlá v karosérii SOR s typovým označením 30 Tr a 31 Tr, ktoré už Prešovčania dôverne poznajú.

Cena za jeden 12-metrový trolejbus je 436 026,17 € a cena za jeden 18-metrový trolejbus činí 571 610,28 €. Celková hodnota zákazky je 5 173 766,36 €. Spoluúčasť poskytovateľa NFP (Ministerstvo dopravy a výstavby SR) je v hodnote 4 928 877,72 €

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jan Vartas #25:
No, lenže 21 Tr bola šotoušina a výstrelok miestnych, nie nutnosť.

A prečo sa s opravou 702 nezačalo hneď na začiatku, to asi nevie nikto zodpovedať.
Reakcia na: Jur@j #24:
Osobne si myslím že pokiaľ je voz v kompletnom stave a plne vyhovuje aj po technickej stránke, tak sa to vždy oplatí, hlavne keď nie sú peniaze na nový. Veď aj v Bratislave nakoniec po neviem koľkých rokoch nakoniec investovali do opravy 21Tr.

Pokiaľ ide o náhradné diely, problém s dodacími lehotami nie je len u dopravných prostriedkov. Dnes máš problém zohnať aj takú bežnú vec ako náhradnú šnúru k žehličke. V obchode je skoro nekúpiš nikde a zohnať im ju trvá i dva mesiace (vlastná skúsenosť).

Mňa by len zaujímalo, z akého dôvodu neboli schopný dať dokopy za tri roky 702. Lebo neverím tomu, že by im výrobca nebol schopný dodať potrebné náhradné diely. A koniec koncov veď mohli voz poslať na opravu aj do výrobného závodu prípadne do servisného strediska.
Reakcia na: rexino #23:
Fúha, priznám sa, že toto mi uniklo. Nečakal by so, že sa do toho ešte pustia. Každopádne s tou 702 sa už asi nestretneme. Niekoľko podstatných dielov už darovala ostatným trolejbusom a čo viem, tak ani rám už nie je najzdravší.

Je mi jasné, že situácia je nepriaznivá a každé pojazdné vozidlo sa ráta, ale je potrebné sa zamyslieť, či sa oplatí donekonečna vrážať peniaze do 13 až 14-ročných trolejbusov, ktoré jazdia minimum a väčšinu roka stoja, prípadne čakajú na diely.
Reakcia na: Jur@j #22:
V zozname objednávok DP je aj jedná z 28.1.2020 pre Škodu s názvom - "oprava výk.jednotky a meniča 707". Neplánujú ju ešte vzkriesiť?
Reakcia na: rexino #21:
No, teraz pre istotu nejazdí vôbec 😀

Každopádne sny o vyraďovaní 24/25 Tr by som si rýchlo vyhodil z hlavy, keďže už teraz nie je čo vypravovať. Akurát tie 702 a 707 si viem predstaviť vyradené, ale to je tiež len formalita.

Inak zaujímalo by ma ako je zazmluvnená reklama na 707. Ak by tam bola formulka, že doba nosenia reklamy sa predlžuje o dni, kedy trolejbus stojí, tak nás ten trolejbus asi prežije 😀
Reakcia na: Jan Vartas #19:
Tak SORky sú zatiaľ pomerne spoľahlivé. Ja si pamätám na obdobie, keď nebol deň, čo by 704 nestriedala 😁
Reakcia na: Jan Vartas #19:
Tak nech sa vezmú Solarisy, s tými má DPMP dostatok skúseností.

Napr. tu sú v ponuke ex-berlínske vozy za veľmi slušnú cenu: https://autoline.info/-/sale/articulated-buses/SOLARIS-Urbino-18--19070608551800889300 (A keď už ide o to, rovnako ako v prípade BA aj tu by sa dalo hádam dohodnúť priamo s BVG)
Reakcia na: Solider #18:
Kvalitnejších možno, lenže podnik už na prvý pohľad "smrdí grošom" a šetrí kde sa dá. Je vždy praktickejšie kúpiť autobus na ktorý sa dajú použiť náhradné diely z vyradený vozov ako zháňať diely na značku, ktorú vo vozidlom parku nemáme. Nehovoriac už o tom, že je vždy ľahšia údržba vozidla s ktorým má dielňa už dostatočné skúsenosti ako zase preškoľovať personál na nový typ, hlavne keď ide o jazdenku ktorá bude len dočasná a po obnove vozového parku sa razom vyradí. Tento fakt len potvrdzuje kúpa B 961E zo Zvolena a Citelisov zo Žiliny.

Zaráža ma ešte jeden fakt, a to ten že prevádzková rezerva nie je fakticky žiadna (okrem vozidiel na zálohy). Direktor kecal o vyraďovaní 24 a 25Tr, ale okrem problémových 702 a 707 ja nič iné na vyradenie nevidím zvlášť pri spoľahlivosti troliboSORiek.
Reakcia na: autobusar357 #15:
Kúpiť ojazdený Citelis z ČR by bola obrovská blbosť, zvlášť ak sú nemecké autobazáry plné ojazdených kvalitnejších autobusov.
Reakcia na: rexino #16:
To viem samozrejme aj ja. Určite lepšie B961 z Prahy napríklad, ako BN 10,5...(na kĺbových linkách samozrejme)
Reakcia na: autobusar357 #15:
Dovolím si tvrdiť, že v terajšom stave vozového parku by boli tie B961 vítaná pomoc. Aj keby ich máme o 2 roky vyradiť.
Reakcia na: Jan Vartas #14:
Na SR asi nie, ale český Chomutov predáva jeden dlhý Citelis podobný 370, a súkromník nejaký (taktiež z ČR) a vraj aj Praha, predávajú B961, ktoré ale nespĺňajú dnešné štandardy ako napr. nízkopodlažnosť. No každopádne mohol by podnik pouvažovať aspoň nad tým Citelisom, keďže má najazdené (iba) 432 000 km, a navyše je pravidelne servisovaný a má platnú TK.
Reakcia na: mato38 #13:
1. Otázka znie: Má niekto kĺby na predaj? Ja osobne som nikde nevidel, aby ich niekto ponúkal. Možno by sa niečo našlo v Považskej Bystrici, kde ich nedávno vyradili z vozového parku. Keby sa dali zohnať, tak by ich asi kúpili.

2. Keď sa budú aj naďalej vypravovať na nosné linky sólo trolejbusy prípadne autobusy, tak ako teraz len preto, že už nie sú schopný zabezpečiť potrebné vozy ani tam, tak cestujúci radšej presadnú do áut pripadne na bicykle a potom tie sóla úplne postačia.
Reakcia na: Jan Vartas #12:
Tak ja v tomto osobne vidím dosť veľký problém... Potrebujeme klbobé autobusy, sóla sú nám k ničomu...
Reakcia na: autobusar357 #1:
Ja osobne v tom problém nevidím. Žilina ešte vždy má dačo na predaj (stačí zase len znížiť cenu) a aj prešovská SAD-ka ponúka jazdenky (stačí len dohodnúť cenu). Tá má napredaj dokonca i TEDOMy a tie ešte DP vo vozovom parku nemá.
Ale ja som myslel t-busy že berie ci to som len teraz nepochopil co si povedal?
Reakcia na: Jakub335 #7:
Praha berie autobusy. 12m a 18m.
Mňa len zaujíma kedy príde rad na autobusy??? 🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Reakcia na: Jakub335 #3:
... nuž, čo si dopravny podnik vysúťažil, to aj dostane
Neznam či pravda ale aj Praha vraj daco bere
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
A údajne to budú aj posledné sorky typu 30tr,31tr.Predposlednu,, várku,, berú Mariánske Lazne.
Chcem vidieť keď sa pokazia autobusy či trolejbus bude nahrádzať zalohovo príkladautobusovú linku č. 14 Kanaš alebo Záborské 😂😂
Mne sa viac páči Žilina čo sa týka nakupovania trolejbusov... 30 a 31 minimum ale dali prednosť Solarisom
Dúfam, že toto budú posledné troloSORy na Slovensku...
A autobusy kedy prídu nové?
Je síce pekné, že sa kupujú trolejbusy, ale aj autobusy by už konečne mohli nejaké prísť...