Mesto Prešov dostane dotáciu na dopravný Masterplan

Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania

Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.

Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.

„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne. vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.

Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.

Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #45:
No teoreticky je jedno, že ak zmiznú tak kde. Otázka je, že prečo ich musíme "dealovať" cez Brusel, kde sa na to nabaľuje ešte viac byrokratickej buzerácie a podmienok. Koho to vôbec baví? Alebo je to iba o dôvod viac na kadejaké poradné orgány na čerpanie Eurofondov a komisií kde sa berú platy od 3 - 4 tisíc viac? A pritom to sú tie isté peniaze čo u nás, len umelo si veci komplikujeme a vytvoríme mafiu, ktorá sa na tom nabaľuje.

Však nehovorím, že máme super-duper-ultra schopných úradníkov. Ale úradníci zastupujúci mesto musia zhotoviť zadanie pre zhotoviteľa masterplanu. Ak sú neschopní, tak to tak aj to zadanie dopadne. Čiže ak už budú schopní úradníci, ktorí by zadanie neodflákli a vedia čo treba, tak to môžu aj robiť ak by ich bolo o niečo viac. Alebo aspoň to urobiť spôsobom, že externá spoločnosť bude v jednom tíme s tými úradníkmi aby mali jedni aj druhí šajnu, že čo chcú a čo sa robí a dalo sa to korigovať za chodu a nie hasiť hotový výsledok, keď bude neskoro.

To, že či nebol alebo bol rozvoj výroby a spôsobu sa dá polemizovať, lebo každý povie niečo iné. To, že sa ost-block vrhol po prevrate na výroby zo západu, lebo už nemuseli počúvať regulatívy RVHP je fakt, niet sa čomu diviť, avšak potopiť si vlastnú výrobu, teda tú kvalitnú časť, tak to je choré na hlavu. A fakt neodškriepiteľný je, že hoci boli aj nekvalitné veci tak na tie kvalitné bol dopyt aj na západe. Ako je možné, že doslova zo dňa na deň alebo týždňa na týždeň oznámilo šéfstvo závodu, že nie sú zákazky zo západu, keď toť ešte včera či týždeň nazad boli? To čo spravili napr. s TS Martin, to bol doslova "blitzkrieg". Stačilo mi tiež čítať ako rakúske svine doslova vydrancovali za rekordný čas Solivar v Prešove. Neskutočné ... normálne som neveril vlastným očiam, že ľudia miestni a zamestnanci nemohli nijak zabrániť tomu surovému rozkradnutiu majetku. To už aj naši novopečení rozkrádači z rokov 1989 - 1998 z čias Mečiara rozkrádali "iba" financie a zavreli haly aj so strojmi. Ale rakúšania prišli doslova ako cigáni a bez hanby stroje rozkradli aby sme nemohli nič vyrábať a stali sa kolóniou závislou na dovoze. Inak máš lepšie ak má podnik veľké rezervy, resp. prebytočné kapacity alebo si nestíha a časť výroby dá do sesterského či dcérskeho podniku? ČKD si dala robiť ČME pre ČSR v Dubnickej ZŤS a kvalita to je dodnes. To, že čmeliaky nie sú to, čo ich o 50-60 rokov mladší konkurenti to môže len chorý človek vyčítať. Chcel by som veľmi vidieť trvácnosť ich dnešnej konkurencie ? Dokonca na ich ráme a pojazde sa dodnes robia rekonštrukcie. Dnes to podniky bežne robia, ale často krát ani tak nie z kapacitných dôvodov ale z dôvodov, že na výrobu istých komponentov nájdu lacnejšiu pracovnú silu. Ale viem jedno, že ma môžeš veľmi dobre dostať na tom, že viem iba o kvalitných veciach no o tých zlých nie. Mňa zaujíma práve to kvalitné a dobré na čom sme mali stavať, ako to hovoril Jakeš v prejave v roku 1989 kedy priznal, že to "presocializovali" a nemali zlikvidovať malých podnikateľov ale práve v tom mali nájsť silu a ľuďom dovoliť aspoň v malom podnikať.

Otázka jedna zásadná je, že ak chceš napr. niečo robiť pre legislatívne zmeny, pre podporu domácich potravinárov, pre dopravu a pod. tak aké máš možnosti? Ešte horšie ako za minulého režimu. Vtedy síce strannícka knižka bola "odpustkom" ale sakramentský rozdiel je to, že dnes stranníka upracú niekam vždy alebo sa arogantne obháji (ako Paška, Raši, či kadejakí primátori so stavebnými povoleniami pre známych a rodinu). Vtedy za také prešľapy v doprave ako dnes si dovoľujú by aj stranník letel a knižka za ním tak, žeby vzal futro. Resp. dostal ultimátum na nápravu ale v živote nešlo robiť napr. na železnici taký bordel ako dnes sa robí rozkrádačky a mrdník pre blaho súkromníkov, ktorých nikto nekontroluje a ani z predpisov stanovené papiere pri preprave chemikálií nemajú v poriadku, keď ani rušňovodič nevie čo vozí, resp. má zakázané sa zaujímať, čo je choré ? Za takýto bordel by pred rokom 1989 padali hlavy aj s inými časťami tela. Všetko je to dnes o obálkach a kamarátstve v rovnakom merítku, pretože títo dnešní "súkromníci" sú iba komunisti v iných kabátoch a práve prezliekači kabátov sú najväčšia spodina spolu s ich kamarátmi. Dobrý postreh bol, že komunisti si po roku 1945 pripravili pôdu zkonfiškovaním majetkov aby o 44 rokov mohli ich deti a vnuci všetko sprivatizovať a rozkradnúť nahromadené na jednej kope. Nepaušalizujem to, že všetci to za tým účelom robili, isto nemálo z nich sledovalo iné než nekalé ciele ale bohužiaľ to vypálilo takto. Dnes nemôžeš ani za svoje decko zaručiť, že s ním nezačne lomcovať mamón ... ?
Reakcia na: Viko #45:
Och bože, ospravedlňujem sa za takú neskutočnú tapetu, keď ono sa k tomu toľko dá povedať... Snáď to neodradí. ?
Reakcia na: absurd #42:
A ty si fakt taký naivný, že veríš tomu, že peniaze eventuálne neposlané do EÚ vláda s radosťou sama venuje na rozvoj, a že ich konkrétne prerozdelí do mestských rozpočtov? Alebo čo si tým chcel povedať? Zníži sa daňovoodvodové zaťaženie a ušetrené Prešovčania dobročinne venujú mestu?

Mne nejde primárne o hodnotenie tvojich odpovedí, ale už neviem, ako ti inak mám povedať, že stále vravíš čo je zlé, ale nezamýšľaš sa nad tým, prečo je to zlé - a keď ti to poviem, odmietaš to pochopiť.
Keď máš raz na mestskom úrade diletantov, výsledok bude na houby bez ohľadu na to, kto a v akej periodicite ho objedná, preplatí, použije. Keď máš vo vedení čohokoľvek neschopákov, budú sa ukrývať za štósy papierov a akože múdre frázy, ktorými prekonávajú aj google translate, zatiaľ čo sa priživujú. A to, že si ich tam trpíme, je naša chyba, nie nejakého vonkajšieho nepriateľa. Tie príšerné zákony, tie skorumpované súdy, tie nekvalitné dokumenty sú všetko práca ľudí z našich radov. Lenže ja verím, že zmena je možná, ak sa tomu postavíme správnym spôsobom - civilizovaným tlakom verejnosti a pozitívnym príkladom (neviem, či to v PO frčí, ale v BA sa už mnoho hlúpych nápadov dopr.podniku či mesta podarilo výrazne skorigovať len na základe konštruktívnej kritiky bežných ľudí, ktorí ponúkli alternatívu).

Nepopieram, jasné, že ÚVMV, VVÚ ZŤS, VÚAgT či VUKOV dokázali mať dobré nápady. Lenže čo z toho, keď automatizácia a robotizácia boli pre väčšinu podnikov len snom, keď sa nespúšťali do výroby nové nápady, čím sme strácali západné exportné trhy a východní odoberatelia neplatili za výrobky, takže sme sa zadlžovali. Ekológia bola pomaly nadávkou, prostredie bolo drasticky ničené nehospodárnou výrobou, ChZJD bol taký náš gulag, kde sa obete dusili sírou pre svoj nevhodný pôvod či kvôli smiešnemu príplatku. Naša doprava stala doslova na manufaktúrach - Škoda Ostrov, ČKD (dostavba modernej fabriky na Zličíne po revolucii položila ČKD definitívne na lopatky). Karose nemal štát z čoho zaplatiť rozšírenie výroby, tak nezačali vyrábať nový typový rad. BAZ vymýšľal do šuflíka a vyrábať nemohol. Počítač Tesla PMD-85 sa v Piešťanoch robil doslova na kolene a z pozbieraných súčiastok, a tak to aj vyzeralo, nehovoriac o tom, kde bola západná elektronika v porovnaní s našou. Diverzifikácia tiež bola zúfalá - keď v 80.rokoch nastal celosvetový prepad výroby zbraní, tak komunisti horúčkovito zháňali všemožné projekty aj zo zahraničia, len aby kolos ZTS a pridružených firiem nejako udržali, ale ani to nedokázali dotiahnuť do konca. Takmer všade to bola kombinácia zanedbaného vyvoja, neuplatnených inovácií a absencie investícií, čo nás odpísala. (A samozrejme amatérov -"Nebudeme vyrábať polovodiče, počkáme si na celovodiče!") Vyrabali sme síce veľa, ale v mnohom sme sa nemohli rovnať ani len s Maďarskom a NDR. Primárnou chybou bolo, že sa na to vybodol štát - vyhlásil, že socializmus je už vybudovaný. Vtedy sa jediným cieľom na 20 rokov stalo mať 100% zamestnanosť, prekonávať nezmyselné štatistiky a pseudorekordy a systém len udržiavať. Prečo by si človek nenapísal plán tak, aby sa dal defaultne splniť aspoň na 105% a ešte k tomu pridať združený socialistický záväzok, BSP či iné vzletne nazvané efekty (minule som čumel na saratovský systém samokontroly, to akože bežný človek tušil čo si pod tým má predstaviť???). A keď ti moloch typu ČKD povedal že nestíha, alebo Tesla či ZPA oznámila, že výpočtovú techniku pre teba ma plánovanú až na ďalšiu päťročnicu, tak si potrebné vybavenie dokázal zabezpečiť len s vypätím síl, ak vôbec. Občas sa delimitovala výroba z miesta s tradíciou do nejakej agrárnej diery bez poriadneho zaškolenia, mnohé "vynálezy" sme už len odkukali a za úspech sa vydávalo aj to, že súčiastku z dovozu sme nahradili domácim zlepencom, ktorý "sa dokonca kvalitou blíži originálu" (z dobovej tlače). Nečudo, že demotivovaní spotrebitelia ušli za iným tovarom hneď ked mohli. Na pár dobrých pripadalo kvantum priemerných, či už to boli Škody Garde z Bratislavy ešte odfláknutejšie než Kvasinské kusy, nespoľahlivé Tesly z niektorých dobre známych závodov, zle naprojektované "prevratné" spredu plnené Tatramatky (ktoré kvôli kombinácii pridlhých pružín a prislabého tesnenia tiekli jedna radosť), košele zo Zornice na ktoré málokto povie pol dobrého slova, dopravné prostriedky pri ktorých si poznal motor naspamäť a z čísel nedostatkových náhradných dielov mal nočné mory, presedené neproduktívne hodiny v mnohých "udržiavačoch zamestanosti"... Samozrejme, boli miesta kde sa makalo 24/7 s kvalitnými výsledkami, lenže potom bol kopec podnikov kde sa tvoril rad pred pichačkami už pol hodiny pred "padla" o 14ej. Kto si dnes spomenie, že (nielen) textilné stroje z ČSR patrili k svetovej špičke? Málokto, lebo to popreli skúsenosti tých flákačov.

Keďže o hiatóriu nášho priemyslu sa dosť zaujímam, osobne to vnímam tak, že poslednú šancu na zvrat a záchranu našej pozície vo svete nám premrhali zas len naši kolaboranti v auguste 1968. Ale dobre, aj keby si hneď mal iný názor na úroveň rozvráteného socialistického hospodárstva, pred jedným si nemôžeš zatvárať oči: tie podniky nám po revolúcii nerozkradli žiadni ufóni zo západu. Koľko fabrík okrem VW išlo hneď do cudzích rúk??? Drvivú väčšinu rozkradol SLOVENSKÝ kindermanažment, vytunelovali SLOVENSKÍ privatizéri alebo zanedbala SLOVENSKÁ vláda. A všetci spokojne na slobode, lebo sa nenájde Slovák, čo by ich súdil. Ešte aj ten VW sme si potopili sami: Nemci ho pôvodne kupovali aj kvôli vynikajúcej vývojovej kancelárii, ale vtedajší šéf BAZky povedal, že chcú VW iba montovať a vývoj zlikvidoval. Takže zas sme sa raz sami podrazili. Podobne v ostatných fabrikách, keby ľudia videli aj kúsok za roh, mali stavovskú česť a primerané ohodnotenie, nenapadlo by ich vyniesť dokumentáciu konrurencii. Pokus o záchranu zvyšku potenciálnej výroby rozpredajom vnímam už len ako ranu z milosti. Ono je úplne jedno, či by pomoc došla zo západu, východu, severu, juhu - ale odniekiaľ musela, lebo tu doma jednoducho nebol kapitál na dohnanie rozvoja. To, že dnes si nejaký prikočovaný súkromník topí zisky V SAPe, je jeho vec - keď na to má... USS je banda, ktorá nevie čo chce, takže sa nečudujem, lenže oproti Rezešovcom to stále bude raj. Na Nemcovi neviem čo je spochybniteľné - azda len pripustiť hyperbolizáciu, lebo fakt neviem pobrať, čo má efektivita procesov a výkonnosť zamestnancov s tým, či ich pošleš válať gule za tritisíc čistého.

Čo mohlo vadiť človeku na režime? Ani nie tak hranice, ale to totálne pošliapanie ľudskej dôstojnosti, keď si na byt čakal roky, na nábytok týždne, podplácať známych si musel aj kvôli praobyčajným žabkám na garníže. Keď si nemohol povedať čo chceš, sledovať čo chceš, tráviť čas ako chceš. Keď robotník s učňovkou sa mal lepšie ako odborný THP s maturitou alebo nebodaj výškou. Mne nemusíš rozprávať báchorky o kráse minulého režimu, ja som z rodiny kde zo dňa na deň zmizli kolegovia, kde sa Benešom odsunutí priatelia mohli navštíviť len v '68 a potom až po prevrate, ktorú okradli o rozsiahle majetky vydreté vyše desaťročím lopotenia v amerických baniach, ktorých by jednu dobu nevzali inam než na pedagogiku lebo nedostatok učiteľov bol závažnejší než kádrový pôvod, ľudí ktorí nadránom točili volantom v ČSAD, cez deň projektovali za smiešnu tisícku a poobede zas utekali točiť volantom aby bolo ako uživiť mladú rodinu z tých socialistických platov. Dnes kto chce, tak na sebe maká od školy a má možnosť zabezpečiť si svojou šikovnosťou komfortný život bez ohľadu na vady systému. Vtedy bola akceptácia nestraníckeho odborníka na prestížny post skôr zriedkavá, väčšinou si mohol akurát tak liezť po straníckom rebríčku pätolízačstva aby si dosiahol nejaké významnejšie zlepšienie oproti priemeru.


A dnes? Možno keby sme mali právny štát s jednoduchými jasnými predpismi, serióznym daňovo-odvodovým zaťažením a sociálnymi istotami, ktorý sa stará o rozvoj školstva a vedy, tak gro zamestnanosti leží na inovatívnych domácich malo- a strednopodnikateľoch, nemuseli by sme sem na daňové úľavy lákať veľkomontovne a triasť sa, kedy odídu.
Je riešením sťažovať sa, alebo nachádzať východiská?
Reakcia na: Troll #41:
Neviem vôbec čo si chcel povedať. Ale teší ma, že tu so svojimi pridržiavačmi mínuskujete ako postihnutí. Potom Vám podarujem na Vianoce kladivo aby ste si počas vyplakávania nad dovrzanou dopravou, resp. nevyriešenou mohli vytĺcť z hláv voloviny a natĺkli trošku rozumu. Ale budiš, som zvedavý, že čo ten Masterplan také zbúcha najmä z hľadiska MHD prínosné, či priamo nadiktuje alebo sa bude niesť v odporúčacom duchu a stane sa tzv. "duchovným dokumentom". ?
Reakcia na: Viko #39:
To myslíš vážne to s tým odvodom? ? A Prešov a jeho obyvatelia neplatia do štátnej kasy? Či Prešov a jeho obyvatelia majú výnimku z podieľania sa na štátnej kase?

Ber do úvahy to, že zaplatíš na 10 rokov vytvorenie niečoho, čo zas za 10 rokov nebude dosť dobré a ešte dovtedy sa bude raz prerábať a dorábať. Ako keby si to nepoznal ako to na Slovensku chodí ... Ja som ti nič nevkladal nikam, nevyberal si žiadne percentá ... Prečítal som si a reagoval som. Neviem čo je toto za šlahnutú módu hodnotiť odpovede iného človeka. Ale som rád, že vieš, že sa robí mnoho zbytočnej roboty. Ale poviem ti to tak zmierlivejšie. Mne nevadí, že sa robia papiere a pod. veci, dobre, nech sú, ale nech to má význam a nech je jeden komplexný, ktorý sa nebude meniť hneď po voľbách a bude trvácny. Avšak robí sa kopa dokumentov iba za účelom aby občan prepadol ilúzií, že sa niečo robí a keď pozrie na stránku, tak kvantá dokumentov v ktorých sa nevyzná, lebo sa účelovo veci pomenúvávajú kadejakými modernými a premúdrelými pojmami namiesto toho aby sa to napísalo zrozumiteľne a nie, že po prečítaní 5% dokumentu to bežný občan zaklapne a vzdá to. To je práve účel to tak robiť a to sa mi prieči. Prečo by občan nemal mať nárok na zrozumiteľne vypracované dokumenty a tiež zákony? Veď keď človek číta napr. daňové zákony alebo celkovo zákony, tak má pocit, že je v labyrinte. Jednak krkolomné forumulácie a potom odvolávky na iné časti zákona, ku ktorým kým prídeš tak si nahratý. Opäť účelovo zmätočné zložité formulácie, ktoré nahrávajú gangstrom a slušný človek nemá šancu. Tomu dajú štátom prideleného právnika, ktorý si odbije svoje a dotlačí ho k priznaniu. Dík pekne za tak zastupovanie a celý systém ...

V minulosti boli aj výskumné ústavy a čo? Dnes nie sú? Vtedy ale aj niečo naše vlastné z nich vyšlo, dnes sú to pro forma existujúce inštutúcie, ktoré nemajú na to aby niečo konkurencieschopné dali dokopy pre strojárov a nebodaj pomohli nejakým našim strojárom. To by sa na západe nepáčilo. Však prečo po revolúcií boli pokradnuté dokumentácie z ČKD alebo Turčianskych strojární? Tí mali vyrábať techniku o ktorú bol aj na západe záujem, a zrazu prišiel prevrat a zrazu z nenazdajky neboli zakázky? Čistý podvod. A onedlho ani dokumentácia k mnohým veciam a projektom ... Áno boli aj zašivárne ale aj sa makalo, a makalo sa na zmysluplnejších veciach, ktoré si buď plnil a išlo to, alebo si letel do prdele, a nezachránilo ťa ani členstvo v strane. Dnes si v strane a máš vyžehlené. Zašívárne máš aj dnes a sprosté praktiky nieže pretrvali ale sa vyšperkovali o rôzne vzletné frázy. Dnes sú súkromníci aj takí, aj takí. V každom prípade keď počujem na čo všetko majú manažérov, poradcov a stretnutia, tak ti poviem, že je to minimálne rovnaká mašinéria za socíku, len kockované košele vymenili za biele, prestali nosiť na ksichtoch okuliare cez pol hlavy, nahodili kravaty a saká, a nabrali si silikónové asistentky. Minule keď mi hovoril chalan z USS KE, že američania tam investovali de facto HOVNO, iba urobili ekologizáciu pár procesov skrz zariadenia, aby spĺňali emisné normy (aj to je ovzdušie vo Veľkej Ide zahumusené) ale absolútne žiadna modernizácia výrobných procesov! Majú tam staré zariadenia zo 60. až 80. rokov, ktorými nevedia vyrobiť širšie spektrum plechov požadovanej hrúbky a nevedia konkurovať. Si zober ako rakušáci rozkradli doslova Solivar, či nemci naše cukrovary. Skúpili a zariadenie doslova rozkradli a vyviezli preč aby tu urobili závislú kolóniu na dovoze od nich, aby sme nemali ako obnoviť výrobu. A žiadne tresty a basa nikomu. A ešte si pochvaľujeme EÚ, ktorá toto potrebovala, idiotov čo sa dajú kúpiť. Mimochodom sa to riešilo aj, že zo solivaru vyteká soľanka, ktorá škodí vodám a stále sa nedarí aspoň výrobu technickej soli začať. To ako sa čo rozvinulo z pôvodných našich národných podnikov by som pomlčal. Svetlá výnimka je VW. Ostatné čo tu prišlo potom sú montované šopy a haly, ktoré rozmontuješ a výrobnú techniku vedia do týždňa odviezť v prípade, že sa im znepáči. To čo ten nemec zadrel, že u nich 400 ľudí a u nás 4000 tak to bol odrb, ktorý mu slabšie rozmýšľajúci zožrali. Nepovedal aké majú prestávky guleváľači nemeckí a koľko zarobia. V tom je ten vtip. A tu mu to zožrali takí ako ty. Vo VW nemci keď prišli tak núkali vyššie platy a vtedy nejaký degeš z ponovembrových demokratov povedal, že nám toľko netreba, že nám stačia menšie platy. Takže nemci si našich ľudí pochvaľovali, aj zaplatiť chceli. A ak chceš hovoriť o prejednávaní úloh, tak dnes to máš minimálne rovnaké. Veď boha tvojho vidím čo je dnes, opýtam sa človeka čo zažil dobu 30-40 rokov nazad a pýtam sa ho, či tento istý alebo podobný proces prejednávali a odkladali riešenie ako my dnes. A mám odpoveď, že neexistovalo robiť vtedy takýmto spôsobom. Možno pre niekoho bolo voľnejšie tempo a možno iba pre tých, ktorí si potrebujú vymýšľať a pľuť po režime kedy mal každý robotu a nemusel sa báť o strechu nad hlavou a mohol si založiť rodinu. Čo môže vadiť človeku na režime v ktorom nie je ako stroj a kde štát pomôže všetkým a nie ako dnes, že iba vybraným investorom milióny eur na úľavách tak to nechápem. Apropo, hlavne neskúšaj argumenty s cestovaním a strieľaním na hranici. Kto šiel cez oficiálny prechod a nie ako kriminálnik, tak sa mu nič nestalo. Prečo Donutil má plnú prdel zo socíku ako boli v zahraničí každú chvíľu a takíto herci a umelci si najviac v 1989 sťažovali, hoc im režim lízal prdele a hýčkal si ich.
Reakcia na: absurd #40:
Budem si tiež vyberať ako ty, na čo odpoviem... ? ...a vyberám si poslednú vetu!

"No tak buď nespokojný a podporuj tieto hovädiny a lám si hlavu prečo je všetko horšie a horšie."
Ďakujem za podporu, ale žiaľ musím ťa sklamať, len nemám potrebu sa tým chváliť kde-kade... ?

P. S. Mám sa veľmi dobre, ďakujem za otázku skrytú medzi riadkami. ?
Reakcia na: Troll #38:
Aké alternatívne médiá a politici? A prečo nemôžem alternatívne chápať svet? Lebo norma prikazuje inak? A vôbec vieš aká je to alternatívna mládež alebo prúd? Alebo iba tliachaš a nevieš ani čo ktorý pojem znamená. A nealternatívne médiá sú lepšie ako alternatívne prečo? Lebo kto povedal? Kto prikázal? Alebo ti nevyhovujú tak nie sú dosť dobré? No aspoň tam nikto neberie do vačku za vypúšťanie lží na objednávku mafie, ktorá to tu okupuje 28 rokov. A tie žvásty na úrovni verklikára o "konšpiračných teóriách" to si strč vieš kam. To je všetko čo si sa naučil z médií? Keby ti to nepovedali, tak ani nevieš. Zaujímavé, že každý kto povie niečo iné je konšpirátor a ty a tebe podobní ste elita štátu, že? No tak buď nespokojný a podporuj tieto hovädiny a lám si hlavu prečo je všetko horšie a horšie. ?
Reakcia na: absurd #32:
Načo som ja s tebou strácal čas... Ty si si z každej odpovede vybral 5%, tie prekrútil, domyslel si si k tomu úplne chobotiny ktoré si mi povkladal do úst a zaútočil na ne. A protiargumentov na položené otázky som sa sotvakedy dočkal.Preto ti nemám ako dať za pravdu.

Nikde nevravím, že dnešní zamestnanci DICu či toho brnianskeho zázraku sú top odborníci. Iba som konštatoval, že skutočne kvalitný odborník vzniká tým, že ma neustálu prax v komplexných projektoch, čo sa na MÚ akosi nedá docieliť (keďže si neuviedol žiadne iné rozvojové koncepcie, ktoré treba pravidlene realizovať - podľa mňa ani neexistujú). A z mojich skúseností tvrdím, že ľudia preferujú stabilné zamestanie na pár rokov pred potĺkaním sa tu a tam čo polrok podľa toho, ktorý úrad zrovna dačo komplexné robí. Preto nech má mesto kvalitných odborníkov na pozíciách, ktoré zabezpečujú každodenný chod. Zaplatiť si na omnoho rozsiahlejšiu službu raz za 10 rokov externého experta nie je žiaden hriech, a ešte bude môcť mať aj domáceho poradcu. Lenže opäť, mesto musí mať tvrdé požiadavky na kvalitu, nech odumrú neschopné pijavice a zostanú len skutočne dobré firmy, ktoré to vedia a neprišli len kradnúť. Opakujem, nie je chyba externistu, keď mu dá mesto tak voľné ruky, že by mohol navrhnúť aj MHD-raketoplány a mesto mu to prevezme.
(Mimochodom, to musí mať napr. odbor výstavby v svojích radoch aj vrcholných architektov, statikov so znalosťami veľkorozponových kombinovaných konštrukcií či mostárov, lebo čo ak raz niečo veľké budeme chcieť stavať??? Lebo presne to isté žiadaš s dopravou.)

Ak pokladáš tento projekt za tunel, tak sa obráť na primátora, políciu, súd a Jaspers. Tu s tým nič nezmôžeš. Škoda, že nechceš ani len naznačiť, na akom poli to robíš tie závratné kroky pre zlepšenie sveta, ale dúfam, že ti to ide lepšie, než čo tu predvádzaš.

Vo financovaní si tiež len stratený ideológ. "Odvod" štátu do únie ide z peňazí štátu, nie z majetku mesta Prešov. Preto aj keby sa zrušil, tak nepripadne Prešovu zázračných 700-tisíc len tak, ale bude musieť hľadať financie v svojom rozpočte. Opakujem, keby mali byť vysoko kvalifikované tímy pre každú sféru mesta, tak sa obecný rozpočet zosype.

Tento štát je v keli, ale vyplakávať za minulým režimom nás nespasí, lebo práve to, že sme nenastolili skutočnú spravodlivú demokraciu, ale len nechali komunistov obrátiť kabáty, spôsobilo súčasný stav. Že sa štátne financie miesto rozvoja 25 rokov ulievajú na vznik kapitálotvornej vrstvy, je tristné, ale netreba zabúdať, že komunisti rozvíjali za to, čo ukradli zo súkromného vlastníctva - ekonomicky im ten režim akosi nešlapal a nedokázal sa uživiť, preto aj nakoniec padol.
Súhlasím, robí sa mnoho zbytočnej roboty, papierujeme ostošesť lebo chceme byť byrokratickejší než byrokratická euromašinéria, ale to je zas chyba nastavenia neschopných ľudí, ktorí sa potrebujú tváriť, že niečo robia. Lenže v minulosti to nebolo nič iné. Milión výskumných ústavov pomaly aj na pestovanie trávnika, ktoré museli vykazovať činnosť (a poväčšine dopadli ako zašivárne), šialená prezamestnanosť vo fabrikách (o Tesle Orava sa po revolúcii potenciálny nemecký investor vyjadril, že robotu tých 4000 zamestnancov by u nich dokázalo urobiť 400 ľudí; reportáž z 80tiek z BAZky kde je prázdno a minimum výroby je tiež výživná), každá úloha sa stokrát prejednávala na tisícich straníckych úrovniach - a robil to tak KAŽDÝ JEDEN podnik. Dnes si to väčšina súkromníkov už nemôže dovoliť, a podniky ktoré obstáli v trhovom prostredí, sa za posledných 15 rokov rozvinuli viac, než za 40 rokov proletariátu.


Záverom jedna rada v dobrom: keď sa chceš k niečomu zmysluplne vyjadrovať, nevychádzaj len z dojmov a hľadania nepriateľa, ale študuj si tie veci z rôznych uhlov (príklad pre socík - od ľudí z dna i špice vdajšej spoločnosti, od robotníkov až po profesorov, laikov aj historikov, zo spisov i spomienok, domácich aj zahraničných zdrojov, kritiku od disidentov i straníkov, v rôznych kontextoch - napr. úspechy zbrojárstva vyznejú inak popri prepade sofistikovaného priemyslu).

(P.S. Ospravedlňujem sa Prešovčanom za túto mnou naštartovanú búrku.)
Reakcia na: absurd #36:
Keby som nemyslel, nevznikla by ani táto odpoveď...

Chápem, že si očarený alternatívnymi médiami, alternatívnymi politikmi a alternatívnym chápaním sveta, ale to stále neznamená, že máš patent na pravdu.

Rád by som ťa ubezpečil, že aktuálne dianie v SR sledujem a mám svoj názor naň. A nedá sa povedať že by som s tým spokojný. Len narozdiel od teba nemám potrebu vytvárať konšpiračné teórie na počkanie a odsudzovať každého, kto má len o trochu iný názor.
Nenastal ešte čas všetko to povešať?
Reakcia na: Troll #33:
A ty si vôbec myslel, keď si písal? Nie nedomýšľam si, len nie som zabednený naivný idiot čo sa nechá non-stop klamať a nesleduje dianie v tomto štáte po novembri 1989! Menej žumpovej televízie, porna, facebooku a kinder-dopravných stránok a namiesto toho sledovanie normálnych vecí a info zdrojov by urobilo u mnohých ľudí zázraky ...
Reakcia na: Marek74 #34:
Musel som vtedy žiť aby som nemohol vedieť ako to bolo? Opýtam sa na to normálnych ľudí, ktorí vtedy robili aj a hoci to nemali najľahšie, alebo si zažili neľahké chvíle, tak z toho, čo je dnes s našim štátom a národom, ich ide poraziť. Prečo asi, že? Neviem čo je na porovnaní socíku a súčasnosti zlé. Je to zákonom zakázané? Alebo demokraticky-ideologicky nežiadúce či poburujúce? Apropo v tomto štáte zabednencov si stále myslia ľudia, že príchod demokracie a kapitalizmus je samoliek na všetko, že zmeníme pojmy a samo sa všetko spraví. A tak sa tu aj ľudia správajú. Zisky privatizovať, straty socializovať, potom sa domáhaj u vysvetlenia papalášov, ktorí chcú z každého režimu čo sa im a ich spriazneným kleptomanom hodí.

A čakáš, že ja si nechám behom jednej diskusie vymyť mozog, dokolečka dokola trepanými argumentami, že v štátnej správe nemôžu byť ľudia, ktorí na to majú a že radšej teraz vytrtkáme 24 000 000 Sk nárazovo než by sme si to rozložili na stále zamestnaných a urobili viac?! Ty si myslíš, že ja som čo? Ovečka čo si prečíta a zožerie to aj s tanierom na ktorej jej to naservírujú??? ? Ozaj keď to tu pre Vika, toho medziplanetárneho ekonomického experta na úrovni zlodeja Mikloša nie je potrebné mať mančaft ľudí na 8 rokov, ale možno na 2-3 tak ešte o to lacnejšie to možno spraviť. ? Alebo si páni tu myslia, že však čo, EÚ zaplatí, tak keď z cudzieho krváca, tak nás to nemusí trápiť. No už myslím, že X krát bolo jasne povedané, že to nie sú peniaze z EÚ ale naše, ktoré tam posielame a EÚ iba doloží možno 10-20%. Čerpanie viete aké je mizerné, že ani nie 50%, čiže ešte 30% našich, opakujem NAŠICH peňazí prepadne! Už zažlo tu prítomným alebo mám zapáliť sviečku?

Veľmi som zvedavý, čo budú páni mudrlanti hovoriť ak z toho Masterplanu ostane za pár rokov iba zdrap hodný do Silvestrovskej zábavy a zrealizuje sa z toho možno tak 20% a úmerná tomu bude aj efektivita vynaložených financií na daný dokument.
Reakcia na: absurd #32:
Teba ja za počítačom škoda, už si mal sedieť minimálne na ministerstve dopravy, lebo všetko vieš, všetkému rozumieš, každý iný názor je minimálne primitívny. Diskusia je pre teba neznámy pojem, akurát vieš vynikajúco každého pourážať za to, že nesúhlasí s tebou. No a čerešnička na torte - porovnanie socializmu so súčasnosťou, to je hodné možno aj ako zanechanie odkazu pre iné generácie. Len by ma ešte zaujímalo, či si aj v tých časoch pred rokom 1989 reálne žil, keď ich tu spomínaš.

P.S. Očakávam ďalší konštruktívny útok.
Reakcia na: absurd #32:
Nedomýšľaš si trochu veľmi?
Reakcia na: Viko #31:
A ty si nebodaj žiadnu mantru nevyslovil? Dookola trepeš ako sú top iba tí mimo úradu. A tí čo budú sedieť v kancli a zožerú milióny nie sú úradníci, resp. kancelárske krysy?! Ak mám odborníka, tak musí byť zákonite mimo úradu iba a musí byť u nejakého súkromníka? To je čo za debilnú myšlienku? Skôr sa zaoberaj tým teda, kto nominuje ľudí na úrad a má na svedomí kvalitu personálu. Zas je to iba o tom koho si ľudia zvolia. Ak si zvolia lempla do vedenia mesta, ktorý sa zmôže iba na pridržanie súťaže na šmejdové trolejbusy s karosériou SOR a príp. nominuje degešov na úrad, tak je vysoká pravdepodobnosť, že rovnako tak aj zadanie pre externú firmu na vypracovanie Masterplanu bude stáť za kýbel hnoja. Samozrejme mesto sa bude odvolávať na externú spoločnosť a spoločnosť na mesto a občania nebudú vedieť stále koho majú biť palicami. Perfektný spôsob ako sa zbaviť zodpovednosti za všetko. Tak to dík pekne, že takýto šmejdácky prístup hodný top zbabelcov podporuješ. Takéto kadejaké poradenské spoločnosti neexistujú preto, žeby boli niečo extra, existujú iba pre rozkrádanie financií a zbavovanie sa zodpovednosti. Je to rovnaké svinstvo ak mesto sa zbaví spravovania parkovania a hodí to EEI s drístami o tom ako to bude iné a lepšie. Čo bráni mestu nakúpiť parkovacie automaty, obsluhovať automaty a servisovať ich pri najhoršom externou firmou iba na opravy? Prečo musíme živiť z našich peňazí kadejakých darmožráčov a necháme politikov aby nám všetko so slizkým úsmevom obhájili aj keď vidia, že to nikto nechce a oni si drzo môžu spraviť podľa seba bez právnych následkov?!

Prepáč ale ja ti nemám čo viac povedať k tomu, že toto je iba ďalší tunel, ktorý bude stáť za prd! Neviem čo k tomu chceš, či si tak pripečený, alebo chceš konferenciu, či mám si najať externú firmu aby ti to zdôvodnila a ukojil tvoj byrokratický apetít ponovembrových žvástalov a drístalov, ktorí na jedno riešenie potrebujú 5 rokov diskusií, recepcí, zahraničných ciesť na vyvaľovanie gulí než sa začne niečo riešiť, resp. potom ďalších 5 rokov sľubov a výhovoriek?! Logicky a jednoducho ešte raz. Ak mám na MsÚ oddelenie dopravy, tak to má dané dokumenty vedieť vypracovať a mať na to kapacity. Rozfrckať milióny behom 1-2 rokov, ktoré môžem rozložiť na 8-10 rokov to je taký slovenský mix kapitalizmu a socializmu. Na jednej strane sa tvárime ako kapitalisti ako všetko zodpovedne vedieme, odborne a plná riť papierikov a na druhej rozhadzujeme bez zodpovednosti a máme plánov, stratégií, operačných programov a neviem čoho ešte, že je vyslovene drzosť ak sa tu niekto vysmieva z komunistov a ich plánov a 5-ročníc. Teraz tu máme snáď 3-4x toľko dokumentov a robí sa 3-4x tak veľké hovno!!! Ešte nechápeš? Tak si pozri koľko sa toho vybudovalo v časoch 1961-1989, t.j. za 28 rokov a koľko za roky 1989-2017, t.j. za 28 rokov demokracie a slobody. Odpoveď každý aspoň trochu súdny človek pozná a vidí prínos týchto kravín.
Reakcia na: absurd #30:
A ty vieš vymyslieť niečo iné než mantru, že mestskí úradníci sú top a poohýbať tomu príslušne svoju argumentáciu? (Neviem, či si si všimol, ale od popierania potrebnosti novej analýzy si prešiel až k tomu, aby Prešov mal tím analytikov nonstop vypracúvajúcich čosi.)
Definuj prosím ostatné veci súvisiace s dopravou. Koľko analýz, stratégií, prognóz rozvoja... z oblasti dopravy potrebuje ročne mesto na svoj chod (t.j. aby to neboli len pro forma zdrapy)? Minimum. A kvalitný dopravný analytik-prognostik ti nebude robiť dopravného projektanta či iné "s dopravou súvisiace" nezhodné odbornosti, len aby mal úväzok. A držaním priemerných úradníčkov práve podporuješ zbytočnú mašinériu stále nových ničnehovoriacich dokumentov, aby vykazovali aspoň nejakú činnosť, s čím hlboko nesúhlasím. IPR Praha sa nedá vybudovať v každom okrese (a ani v tej Prahe to nešliape tak, ako by mohlo). Samozrejme, eurofondy sú primárne rozkrádačka, ale to neznamená, že akékoľvek iné riešenie je spása - chyba je zakódovaná v ľuďoch, nie tak v procesoch samotných.

Netuším, z akého dôvodu na mňa vkuse vyťahuješ krčmové nadávanie, keď som sa ti snažil celý čas vecne argumentovať (a zďaleka nie len na základe tohoto článku), zatiaľ čo ty si už niekoľkokrát nepriniesol ďalší protiargument. Odhaľovať súkromie nemusíš, len je dosť rozdiel v relevancii tvojho konania, či robíš niečo pre zmenu v občianskom združení Priama demokracia / kľúčovej pozícii samosprávy / ako lobista / kazateľ atď., chápeš?

Reakcia na: Viko #27:
Neskutočné ... vidno, že rozmýšľaš iba v medziach toho čo tu kto nalinkoval ale nič iné nevieš vymyslieť. Tých odborníkov, ktorých zaplatíš slušnými platmi v pohode obsiahneš v tejto sume na ten "Masterplan". Pri čistej mzde 901,98 eur mesačne a celkových nákladoch zamestnávateľa 1622,40 na jedného zamestnanca ak počítame odvody tak máš to na 489,9 výplat čiže 490 zaokrúhlene. Pri tíme 4 ľudí ti to vystačí na 10,2 roku a pri tíme 5 ľudí na 8,16 roku.

A týchto ľudí môžeš využiť nielen na prácu na Masterplane ale aj na ostatné veci súvisiace s dopravou počas daných 8-10 rokov. A vieš aj to, že každé 4 roky sa papaláši menia, takže sa veci dajú vždy ohýbať pružne lebo zákony to umožňujú podľa potrieb kadejakej mafie, ktorá to tu skupuje. No okrem krčmového nadávania, resp. objasňovania daktorých vecí robím aj reálne niečo pre to, ale nemusím hovoriť čo a kde robím dúfam ? Ale práve preto, že robím tam kde robím, tak vidím aké sú tieto veci iba zbytočné papierovačky, ktoré majú navodiť dojem, že sa niečo robí konečne, pričom sa robí rovnaké prd ako kedysi len sme to prebalili z papieru s prúžkami do papieru s bodkami.
Reakcia na: Davidoshmhd #22:
Nejde len o pár metrov drôtu, ale z prevádzkového hľadiska aj o kilometre a čas. Ak by sa ukončila trať na novom kruháči na križovatke Švábskej a Pionierskej ulice, priestorové požiadavky sa tak minimalizujú, na odstavovanie trolejbusov pred odchodom bude postačovať odstavný pruh pred zastávkou Švábska s dvomi stopami, primknutý k cestnej komunikácii. V tomto variante by sa budovalo približne 880 metrov dvojstopého trolejového vedenia, 40-metrová objazdná stopa na Švábskej a prestavba trolejbusovej križovatky na Solivarskej ulici, aby bolo možné trať obsluhovať z každého smeru. Podľa môjho názoru sa jedná o najefektívnejší a najlacnejší variant. Vybudovanie trolejbusovej trate na Šváby by si vyžadovalo reorganizáciu linkového vedenia v tejto oblasti s tým, že trolejbusová linka na sídlisko by bola nosnou linkou, ktorú by dopĺňali obslužné linky (autobusová na Delňu, linka cez Košickú do nemocnice, robotnícke ad hoc linky a trolejbusová doplnková linka na Sekčov).
Reakcia na: Davidoshmhd #21:
Trasovanie linky 35 súvisí s tým, čo si napísal, plus okrem spojenia Švábov/Sekčova so Širpom obsluhovala aj výrobné podniky pozdĺž Bardejovskej ulice. Vozila ľudí na šiestu, siedmu a ôsmu.

Čo sa týka liniek spájajúcich sídliská s jednotlivými priemyselnými oblasťami, je to súčasťou bývalej koncepcie dopravnej obslužnosti a dnes je už prekonaná nielen z toho dôvodu, že pracovné príležitosti sa vytvorili aj v iných lokalitách a nie sú sústredené primárne do priemyselných oblastí, ale všeobecná dostupnosť individuálnej dopravy znížila dopyt po cestovaní v týchto reláciách. Z pôvodných robotníckych liniek v západnej časti (17, 25, 27, 30, 31) prežila len okresaná linka 17 a spojené 30/31 s 34 do dnes už opäť okresanej linky 34, z východnej časti (33, 34, 35, 37) sa to zachovalo takmer v pôvodnom rozsahu. Tieto spojenia sú ad hoc spojeniami slúžiacim primárne zamestnancom vo firmách nachádzajúcich sa v spomínaných oblastiach a zrušenie týchto spojení by im zhoršilo cestu do zamestnania, čo by viedlo k ďalšiemu nárastu automobilizmu a to hádam nechceme. Treba preto podľa môjho názoru prispôsobiť rozsah a odchody najmä firmám v okolí, aby spojenie bolo dostupné a využívané.

Linka 48 bola zriadená na odľahčenie trolejbusových liniek a preťaženej linky 32 v rannej špičke s tým, že obchádzala centrum mesta, spoj 7.18 hod. zo Sibírskej bol sólo, ostatné tri spoje boli kĺbové a spoj o 7.24 hod. bol suverénne najvyťaženejší. Poobede to bolo trápenie, čo sa týka vyťaženosti, preto sa ani nečudujem, že popoludňajší variant spiatočnej trasy dlho nevydržal.

Nakoniec, čo sa týka linky 43, nikdy som nebol jej zástancom a čas sám ukázal, že to bol zlý krok. Zrušenie trolejbusových liniek 6/9 a ich náhrada smradobusmi bol prvý krok k novodobému utlmovaniu trolejbusov, s ktorým som sa ani po vyše pätnástich rokoch nedokázal stotožniť.
Reakcia na: absurd #26:
Absurdné je akurát tak tvoje vytrhávanie z kontextu a neschopnosť porozumieť napísanému.

Prieskum sa robí na silu prepravných prúdov, ciele sa musia k tomu modelovať podľa spádových oblastí bodov záujmu. Nikdy to nebude 100% presné, ale to ani neodcieliš, keďže do divadla, kina... chodí vždy maximálne kapacita tej ustanovizne, ale nie su to každýkrát tí istí obyvatelia.

Nikde som nevravel, že by im to trvalo 10 rokov. Ale ak sa generel pripravuje priemerne na 10ročné obdobia, tak tí mestskí úradníci by museli mať po ani nie polroku práce na Masterplane nutne 10 rokov pauzu od komplexných projektov a venovali by sa akurát lokálnym serepetičkám - kým externista môže komplexné projekty robiť celých 10 rokov furt dakomu inému a teda nazbiera viac skúseností a praxe, čo logicky povedie k lepšiemu výsledku.
Opakujem, kvalita práce je vecou zadania roboty a následnej kontroly objednávateľom. Analogicky je chyba Tesca keď si v ňom kúpim plesnivý chlieb, hoci vidím jeho plesnivosť a okoloidúci ma upozornili? Takisto marža je vecou kvality súťaže a morálneho profilu objednávateľa (menší boj bude o zákazku u niekoho, o kom sa vie, že aj tak tam má vopred vybratého favorita).

To, že kvalitný odborník nepôjde do štátnej správy kvôli jednému zaujímavému polroku, nie je len otázka peňazí. Ale keď to staviaš do tejto roviny, tak povedz, skade majú mestá nabrať € na personálne posilnenie o analytické tímy pre každú sféru chodu mesta a ešte aj na razantné dvíhanie platov?

Keď raz mám v územnom pláne určené plochy na priemysel, služby, bytovú zástavbu atď, tak si podľa toho musím prispôsobovať dopravný model. Či tam následne naseká Ja a Ty králikáreň, Ballymore prvé dunajské nábrežie pre voľný čas, alebo drobný súkromník sympatický malobytový projekt s ohľadom na prostredie, je vecou toho,koho si ľudia zvolili do funkcie. Ale veď pochváľ sa, ako ty bojuješ za lepší stav, lebo zatiaľ si predviedol presne len to krčmové nadávanie.
Reakcia na: Viko #25:
Práve ten prieskum odkiaľ kam ľudia cestujú v teréne urobiť neviem ako sa dá, lebo síce môže dakto si zapísať, že tu a tu mám narvaný autobus, ale odkiaľ kam kto cestuje to nezistí. Na to treba v prvom rade mať databázu, do ktorej treba pozbierať dáta a dodnes sa mi nezdá, že by vôbec niekto mal šajnu o tom ako to zozbierať a spárovať. Detaily nebudem hovoriť lebo nie som idiot aby som tu vyklopil úplne normálny postup na dosiahnutie daného cieľa, ktorý navyše stav IT dnes stavia do pozícia absolútne banálneho úkonu, ktorý môže padnúť iba na lajdáckosti ľudí zodpovedných za aktualizáciu, resp. poskytovanie dát. Asi pol roka nazad som zistil, že môžem byť úplne pokojný, že nič také nám nehrozí nakoľko zákon použitie daných dát na plánovanie v doprave neumožňuje, resp. neprikazuje a myslím, že dodnes to majú všetci srdečne u konečníku ... ?

K poslednému odstavcu by som ale dodal, že aký je rozdiel medzi zaplateným externým odborníkom a stálym odborníkom, ktorého mám u seba? Ten externý má prečo byť garanciou, že to spraví lepšie? Prečo teda keď vieme, že chýba motivácia to robiť v štátnej správe pre nízke platy, tak prečo sa tento stav udržuje účelovo a neurobí sa s tým niečo aby tu boli ľudia, ktorí budú pevne na svojom mieste a budú okolo toho robiť a budú zodpovední za to, a bude možné ich priamo dotazovať občanmi?! Navyše neviem tiež, že prečo hovoríš o tlupe úradníkov, ktorá by to robila 10 rokov! Externá firma to spraví za koľko. Isto skôr. Prečo by to ale úradníci nemohli tiež skôr a lacnejšie spraviť, pretože oni si nebudú prirážať mastný bakšiš za prácu aby sa nabalila kdejaká dozorná a správna rada "externej firmy". Už ma totálne serie táto zhovädilosť, že na každé prdnutie si voláme darmožráčov z vonka a obhajujeme to ako báječnú vec. Na Slovensku už aj SaS tvrdí, že tieto poradcovské a analytické firmy sú z hľadiska prínosu potrebné ako druhá diera do prdele nakoľko robia draho, nekvalite a ich materiály sa aj tak založia do šuplíku. Nakoniec sa aj tak robí ako "silnejší pes" vo vedení mesta prikáže. A nejaké rozvrhnutie toho, kde sa bude čo stavať ... no dovoľ mi aby som sa poriadne vyšablil. ? Na Slovensku sa stavia kde aký developer si poručí. Neviem si inak absolútne vybaviť, že ktorý "developer" na Slovensku naplnil význam slova "develop = rozvinúť" a rozvinul mesto inak ako vystavaním bytoviek na zelených plochách kde ľudia chodili na prechádzky, či nasraním nákupných centier a parkovísk veľkých ako polia na zemiaky. Fakt neviem ... A v kontexte mrdníku podporovaného poslancami pre privátne záujmy ich rodinných firiem, či firiem ich kamarátov, alebo za úplatok verím menej ako ateisti v Boha, že sa podľa toho bude postupovať pri zástavbe. Tak tupý nie som. Všetci frflete pri pive a viete ako sa v tomto štáte klame a robí bordel a keď príde na lámanie chleba, tak ste ticho a tvárite sa, že tento krát to bude so starými podvodníkmi alebo mladými školenými starými kleptomanmi lepšie. Absurdné ... ?
Reakcia na: absurd #24:
Čítaj prosím radšej pomaly a hlavne s porozumením - prekrútil si si to.
Ja ti odpovedám, že nemá zmysel sa zameriavať na SLANGOVÝ názov, pre mňa za mňa nech si to prezývajú aj Kozmodisk ak to bude obsahovo kvalitné. Jasné, môže byť za tým kus psychológie (novinka, exotický názov), ale fakt si si vyfabuloval zástupný problém.

Rozhodne nesúhlasím s tvojím postojom. Fakt si myslíš, že stačí precíznejšie rozpracovanie existujúceho? Veď za posledných 20 rokov nastal totálny obrat v mestskom plánovaní - od periurbanizácie späť k väčšej urbanizácii a plus rozvoj suburbanizácie a rurbanizácie, štruktúra počtu i obsadenia dopravných prostriedkov je úplne iná, zmenili sa dopravné ciele ľudí - a aj tie typovo rovnaké sú dnes na iných miestach a v širšej palete, pomenili sa spádové oblasti a denný rytmus obyvateľov, výrazne iný je pohľad na ekológiu a udržateľnosť, nastali zmeny vo financovaní i pohľade na ekonomickú efektivitu, rozvoj sa uberá odlišnými smermi, pribudlo kopec poznatkov...
Ak máš toto všetko zapracovať, tak ti žiadna kostra starej práce nepomôže. Navyše, projekt nemá spájať minulosť s prítomnosťou, on má ponúknuť východiská pre čo najoptimálnejší BUDÚCI rozvoj! Nehovoriac o tom, že vývoj postúpil a k dispozícii sú omnoho inteligentnejšie modelovacie a prognostické systémy, ktoré koordinovať so starými menej presnými dátami je kontraproduktívne.

Čo sa vypracovávania týka, to je práve otázka zadania. Či je objednávateľ ochotný si zaplatiť tím, ktorý bude najprv dlhodobo skúmať situáciu v meste, potom podľa svojich početných skúseností z iných úspešných projektov niečo užitočné navrhne a bude ochotný dolaďovať to s miestnymi.
Dnešné "overené" inštitúcie s prstom na mape ale podľa mňa nie sú o nič horšie, než by bola tlupa úradníkov, ktorá by z desiatich rokov strávila jeden chystaním rámcového dokumentu a zvyšných deväť vymýšľaním čiastkových zrniek typu cyklotrasa, semafor apod. Na takú pozíciu skutočného odborníka nenamotivuješ, lebo lepší plat než tabuľkový nebude čím odôvodniť.

(P. S. Som rád, že aspoň si konečne pochopil, že ide o kompelxnejší dokument, než len projekt TT.)
Reakcia na: Viko #23:
Bingo! ? Presne to čo píšeš sa aj ja pýtam : Aký má názov vplyv na kvalitu, keď tvoríme to isté čo predtým a len meníme názov a možno pár metodických postupov je iných, teda sa jedná o starú vec rozšírenú o precíznejšie rozpracovanie a širší záber, a dakto má hneď nutkanie to hneď premenovať ?

Jedna vec, ktorá ma poriadne vytáča, že tu si uzurpuje nejaká grupa ľudí, možno poriadne dlhý čas zastabilizovaná nejaký monopol na poradenské služby a vypracovanie dokumentov za ťažké milióny. Nebolo by pre mestá a kraje efektívnejšie namiesto zadávania vypracovávania projektu niekomu kto v danom meste bol prvý raz možno keď o danom zadaní rokovali a poriadne spoznal tamojšiu dopravu až pol roka na to, tak radšej zamestnať na oddelení ľudí, poriadne ich zaplatiť a nech sa oni priebežne celý rok zaoberajú riešeniami pre dopravu? Aby sa nestalo, že na zadávateľa projektu budú neskôr smerovať otázky ohľadom vypracovaného materiálu a odpoveď bude znieť :"No ... ermmm ... hmmmm ... nuž ... fuuuuu ... aha ... hmmm ..." a dlhé ticho, lebo ako na Slovensku všetko sa robí, že externá firma bez poznania reálií vypracuje, hodí to objednávateľovi, zhrábne "lóve" a robte si s tým čo chcete, bars aj tapetujte na steny doma ?
Reakcia na: absurd #19:
A prečo ti tak záleží na tom, či Stratégiu niekto slangovo nazýva koncepcia, generel alebo masterplan? Ako vôbec môže mať názov vplyv na kvalitu? Kvalitu predsa determinuje opis zákazky a jej zadanie, rovnako ako výber dodávateľa. Všetky tieto údaje bývajú uverejnené, tak si ich porovnaj so staršími a odpoveď si vyhodnotíš aj sám.
Smernice a metodické pokyny - to je prečo otázka na mňa? Nechcel si to adresovať skôr spoločnostiam, ktoré sa profesionálne venujú prácam na takýchto úlohách? (Ale neviem, či ti odpovedia, možno to je ich know-how, ako na čom postupujú.)

A na záver, v ktorom nejednom meste? Ako sa dá akualizovať niečo, čo ani neexistovalo (BA) resp. tomu dávno skončila platnosť (PO)? A keby aj, medzi aktualizovaním 20-ročných dát a získaním nových nie je snáď žiaden rozdiel v objeme vykonanej práce.
Reakcia na: afeno #20:
Viac sa mi už páči Soliderov návrh, ktorý myslí na otáčanie v rámci novovzniknutého kruháča na križovatke Švábska - Pionierska/Jesenná(? - neviem z hlavy). Ušetrí sa pár metrov drôtu. ?

Netreba zabúdať na to, že Prešovská ulica je v Ľuboticiach.
Reakcia na: absurd #18:
L17: odpoviem ti otázkou - ktorú linku by si na jej úkor posilnil? Sedmičku, ktorá trčí najprv v kolóne na Budovateľskej, potom v kolóne na Škultétyho a nakoniec aj v kolóne na Duklianskej, keď sa vracia?
V Prešove sú počas špičiek napäté obehy a využíva sa mnoho prejazdov medzi linkami. Týmto ti zároveň odpovedám aj na otázku, odkiaľ sa ťahajú autobusy. Napríklad spoj 17ky o 6:00 vykrýva turnus, ktorý príde z linky 34. Následne sa zo Širpa presúva na Sibírsku, odkiaľ vykonáva o 6:40 linku 32, z nej prejazduje na linku 16, z nej na školský spoj Veľká Šariš - Sídlisko III a následne vykoná ďalšiu jazdu na linke 17 (7:30 zo Sídliska III).
Odvoz zo Širpa je naukladaný na dlhšiu dobu po menej cestujúcich, tým pádom nie je potrebných toľko spojov linky.

L20: ak budeš na vozíčku, prípadne pôjdeš opretý o dve barly, nech sa páči, prejdi sa. Seniori ju využívajú na doprave k nemocnici a späť.

L30: sobotňajší spoj 5:34 zo Železničnej stanice - radšej by som ho videl ísť z opačnej strany, no je to pokračovanie spoja linky N2, ktorá vychádza zo zastávky Pod Šalgovíkom o 5:20. Končí na Budovateľskej a odtiaľ mieri do Širpa ako sedmička - v podstate jazda do vozovne, ktorú majú možnosť využiť cestujúci.

L35: jej prioritou je rýchle spojenie Švábov, Sekčova a Nemocnice. Ale nikdy som jej trasovaniu nerozumel, takže to nechcem rozvádzať.

L37: videl by si lepšie, ak by to boli neverejné spoje iba pre zamestnancov Hinrichsu?

L43: táto linka vznikla na základe zrušenia trolejbusových liniek 6 a 9. Má za úlohu prepojenie S3, Sabinovskej a nemocnice. Medzitým sa ale na Bajkalskú presmerovala 5-ka, takže z pôvodnej 43-ky zostalo iba torzo. Prikladám oznam z roku 2001, keď vznikla (hehe, už by to chcelo konečne začať skenovať...). https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12919727_10207667399300885_8802840433853799571_n.jpg?oh=a561bf7d5073fde4f09b85c69e93fa8e&oe=58D91A1E

L48: obsluhuje úplne inú oblasť, než 32-ka. No a prikladám graf, kde nastupuje a vystupuje koľko cestujúcich. https://drive.google.com/file/d/0B5SHkxEK4LlEbzIxSzFBOFlOS2c/view


Trolejbus na Delňu je hlúposť a všetci to vieme, snáď okrem 1-2 ľudí v Dopravnom podniku. Tým by to mal jasne vysvetliť Masterplan.
Nech sa páči, nech sa linky rušia, ale nech sa to prekope celé od základov. Kostra MHD je určená - sú ňou trolejbusy. Viac do najbližších dvadsať rokov nám určí Masterplan.
Reakcia na: absurd #18:
Trolejbusová trať na Delňu je úchylnosť, Davidosmhd mal navrh, aby sa trolejbusová trať končila na kruhovom objazde na ul. Švábska X Košická, myslím že ten nápad je dobrý, avšak na 99,9% pôjde na Delňu.
S tou prešovskou- to je akurát tak kolosálny nezmysel, je to skôr oblasť priemyselnejšieho charakteru, myslím že su v Prešove a jeho okolí omnoho lepšie miesta na zástavbu. A v súčasnom podaní už rozhodne nie.
Zástavba je na rovnakej úrovni asi ako hocikde inde- buduje sa na okrajoch mesta, resp. v priľahlých obciach.
Reakcia na: Viko #12:
Donedávna sa hovorilo o aktualizácií generelu v nejednom meste. Teda aký má význam zmena názvu? Zlepší to kvalitu? Upravili sa smernice či metodické pokyny na tvorbu "GD" pod novým názvom "Masterplan"?
Reakcia na: Davidoshmhd #14:
No takto ...

V čom súhlasím to nebudem písať, to spoznáš. Ale vysvetli mi teda pár vecí, nech viem ako to je.

L17 - Prečo ráno treba 6 spojov priamych na Širpo a poobede len jeden naspäť? Nebolo by lepšie tie spoje hodiť aby sa posilnila kapacita na inej linke, ktorá jazdí hustejšie? Keď nepotrebujú cestujúci poobede priame spoje a prestupujú teda, tak prečo ráno je prestup problém? Inak by ma zaujímalo, že ako na takto nárazovú linku, ktorá premáva iba v jednom smere ráno ťahajú autobusy. Podobné anomálne už na Slovensku boli, že ráno iba tam a poobede len naspäť a keď sa zistilo ako to žerie náklady, tak sa to zrušilo a radšej sa posilnili normálne linky, ktoré jazdili častejšie, čo ich pomohlo podstatne zahustiť, viď. v BA linky 181 a 193.
L20 - Tá linka má v sebe diery také, že to ako senior si radšej prejdem kúsok k linke, ktorá jazdí častejšie. Fakt ako tieto seniorské linky kde sú intervaly tak riedke, že sa na to každý chôdze schopný vyprdne sú o ničom.
L30 - nemám teraz pred sebou svoj návrh ale L30 som tam nahradil inou linkou aby to spojenie so žel.st. bol zachované, pretože podľa tej premávky cca každých 8h nárazovo tuším, že sa jedná o smenové prevádzky s končom o 6, 14 a 22 h. Ak teda aj uznám, že tá linka musí takto byť, tak stále mám otázku, aký má význam ten jeden jediný spoj o pol šiestej ráno zo žel.st. na Budovateľskú, keď tak idú ďalšie dva spoje.
L33 a 35 : no L33 ok uznávam, ale potom keď už je o ňu taký záujem, tak nech dajú spoje z L35 na 33 a nech tá jazdí častejšie.
L37, 43 a 48 : ak mi linka jazdí iba ráno pár krát a nemám potom už doobeda či poobede rovnaký spoj naspäť, tak nevidím zmysel v tom. Je to iba ako pozostatok starého systému zo socíku, kedy jazdili spoje odvšadiaľ všade. A neverím, že dva spoje v trase L48 je treba mať a že nie je možné posilniť o túto kapacitu L32 s využitím prestupu v centre. Predsa nie je možné aby mi niekto povedal, že ak cestujem skrz centrum na druhú stranu mesta a mám prestúpiť 1x medzi husto premávajúcimi linkami, že je to katastrofa. Teda sa tvárime, že síce ideme na prestupný systém, časové lístky a všetko ale na druhej strane si vybrané skupiny cestujúcich hýčkame, že im zavedieme špeciálne linku pre 1-4 spoje čo je absurdné.

Prosím, pokiaľ to mesto a DPMP nevie inak spracovať, tak nech to takto riešia. Ale som veľmi zvedavý, že ako potom pri výstavbe nových trolejbusových tratí budú argumentovať, že mali by tú trať aj obsluhovať nejakou poriadnou trolejbusovou linkou, ktorá bude jazdiť častejšie ako 2-4x za hodinu. Pokiaľ sa pamätám, tak sa uvažuje aj s trolejbusom na Šváby, príp. až na Delňu, čo dúfam, že bude až Delňa inak sa nájde zas dôvod prečo viesť špeci autobusové linky v kadejakom režime. A tvrdím zásadnú vec, že či chcete alebo nechcete podaktorí niektoré linky rušiť, či vkladať pod iné, tak s rozšírením trolejbusovej siete aby tá trolejbusová sieť mala význam tie linky pôjdu dole tak či tak. Jedno čo však viem, že nebude nikdy asi je trolejbusová trať po Prešovskej. Iba žeby sa konala nejaká zástavba bytovkami a vzniklo by nové sídlisko, ktoré by si toto vyžiadalo. Dúfam, že ale nenapadne nikoho zastavovať bezhlavo každú zelenú plochu v Prešove. Aký je po tejto stránke stav v PO? Udržateľné alebo tiež nastáva isté harašenie?
Reakcia na: absurd #9:
Srdečne pozdravujem. Poprosím, nabudúce bez urážok. Ďakujem.
Reakcia na: Dispecer #15:
Skús pri súčasnej dopravnej situácii v Prešove vymyslieť uskutočniteľný prestup, najlepšie aj s vzájomným čakaním liniek. Nejde to.
Reakcia na: Davidoshmhd #14:
"No a skús v Prešove priemerného cestujúceho donútiť prestúpiť - zdrhne z MHD a už ho neuvidíš."
Keď mu nedáte dobrý dôvod, prečo prestúpiť, tak samozrejme, že ujde... ?
Reakcia na: absurd #11:
Ohľadom Masterplanu ma obehol Viko.

V prvom rade sa ti ospravedlňujem, bol som v tom, že si Prešovom maximálne tak preletel vlakom podľa toho, čo si minule písal.
Čo sa týka linkového vedenia, už vtedy som ti v diskusii spomínal, že Prešov zmenu potrebuje, ale nie takúto a povedal som ti, že máš prísť do Prešova aspoň na týždeň. Optimalizácia od Diletantno Infatilného Centra neprinášala nič dobré (už som spracovával článok o tom, čo mala priniesť, ale som lenivý ho dokončiť). Vyjadrím sa k dvom bodom tohto príspevku:

1.) označenie liniek s 2-3 spojmi za deň za zvrhlosti:

linku 16 by som zrušil a hodil jej spoje do 45-ky (ktorá je už takto slušne poddimenzovaná, ale čo si Šariš objedná, to má)
linka 17 (ktorá sem nepatrí, ale má tiež málo spojov) jazdí plná a jej trasovanie je veľmi logické - no posilnenie nepotrebuje
linka 20 sa zriadila ako účelová pre Zariadenie pre seniorov - nie je potrebné na nej zriaďovať ďalšie spoje
linka 30 - niektoré spoje natrieskané, niektoré menej
linka 33 - odporúčam sa povoziť, jazdí veľmi slušne vyťažená a po jej trase iná linka nejazdí, tak jej spoje nie je kde zaradiť
linka 35 - nemám s ňou takmer žiadne skúsenosti, ale podľa grafu vyťaženosti je ranný spoj o 6:30 vyťažený na rovných 100%
linka 37 - tá funguje viacmenej ako objednávka pre Hinrichs, no zároveň zlepšuje základnú obslužnosť prepojenia Sekčova s okrajom Ľubotíc, takže jej dávam palec hore
linka 43 - VEĽMI SLUŠNE obsadené všetky spoje
linka 44 - jej spoje by som veľmi rýchlo začlenil do 19ky, iba to spraví pár km naviac..
linka 48 - síce mi je trňom v oku, ale rušiť linku, kde majú klbáky veľké kapacitné problémy, by bola hlúposť

2.) ktoré linky stoja za prd? Ak vykazujú dobrú vyťaženosť, asi tak za prd nie sú. No a skús v Prešove priemerného cestujúceho donútiť prestúpiť - zdrhne z MHD a už ho neuvidíš. ?
Reakcia na: absurd #11:
A článok si čítal? Ide sa robiť Stratégia udržateľného rozvoja dopravy (to je ten Masterplan), ktorý bude nástupcom Generelu dopravy, t. č. neplatného už deviatym rokom. Čiže koncepcia na celé mesto, vôbec nie projekt výstavby trate, chápeš ten rozdiel?
S novým programovacím obdobím fondov prišla požiadavka mať v rukách dôkaz, ktoré trasy majú perspektívu rozvoja a teda je do nich efektívne investovať. Vôbec sa nemusíš rozčuľovať, generel už musela prijať kvôli novým investíciam i Bratislava (o.i. aj na pokračovanie lelektričky) a pokiaľ viem, žilinské trate sú ešte z čias spred vstupu do EÚ a peniaze na ne zháňal Slota zo slovenských zdrojov, takže zas raz netušíš, o čom hovoríš.

K LV sa ti vyjadrovať nejdem, keďže v Prešove nežijem. Projektov na úžasnú zmenu od stola bolo už mnoho, a nespomínam si na jediný, ktorý by neskončil fiaskom (za všetky aspoň príklad ako DIC dovrzal Trnavu a takmer aj Trenčín).
Reakcia na: Davidoshmhd #10:
No trep, že som sa tam nikdy neviezol MHD. Daktoré linky, ktoré tu vediete stoja za prd a také zvrhlosti, že 2-3 spoje za deň alebo hodinový interval na linke, kde to ani nemusí byť a môže to byť lepšie, tak to zastávať v takomto meste, no tak prosím dík pekne ... kľudne si taký systém o hovne držte. Ja som v tom návrhu nemenil inak linky, ktoré jazdia husto alebo sú nosné linky. Pohral som sa iba trochu s tými nepodarkami, ktoré viac nejazdia ako jazdia. Neviem aký tu máte problém so mnou iba kvôli jednému arogantnému agresívnemu kreténovi z ČR, ktorého si tu držíte a vždy vyvolal hádku, a odvracal diskusiu na politiku a primitivizmy, tak to teda dík pekne za takú stránku kde človeka posudzujú podľa reakcií na jedného kreténa a nejakých pár mudrlantov ?
Fakt neviem prečo na Slovensku aj ľudia, ktorí sa v doprave vyznajú alebo sa tak tvária majú stále orgazmicko-hysterická záchvaty, keď sa zruší linka, ktorá ide 2-4x za deň alebo má úplne na hovno interval a zlúči sa s inou aby vznikla silnejšia linka, ktorá bude jazdiť raz tak častejšie. To potom ani znalci nám tu nepomôžu a môžeme sa ešte 15-20 rokov čudovať, že čo robíme zle a prečo to inde funguje lepšie. A dík teda pekne ak tu vyrastá mladá generácia zástancov toho istého bordelu. Očividne sa podarilo kancelárskym páprdom úspešne vychovať generáciu betonárov stavu "ani-ani".

A vedel by mi aspoň dakto povedať, že v čom je ten MASTERPLAN odlišný od projektov a plánov, ktoré sa robili predtým na trate? Žilina mala tiež masterplan na trať na Hájik a cez Veľký diel? Alebo Bratislava na električku do Petržalky?! A aký je vlastne normálny názov toho dokumentu sa dozviem alebo tu budeme maskovať bežnú vec za vzletný anglický pojem, lebo sa tu nejaký chmuľko potrebuje hrať na vzdelaného skrz angličtinu a nakoniec zistíme, že robím to isté, čo predtým len sme zabalili staré papiere do nového alobalu nazdobeného?! Furt som sa nedozvedel, že v čom je ten MASTERPLAN taký prevratný a hlavne iný od dokumentov a projektov, ktoré sa pripravovali predtým, než dakomu trklo v bedni a začal tu tento pojem omieľať ako pokazená platňa. Opakujem to tu asi štvrtý krát a furt mi nikto nevie nič povedať.

Ozaj a keby si mesto dalo vypracovať projekt na tú trať s odôvodnením potreby, plus popisom využitia trate pre aké linky bude a s akou kapacitou sa tam počíta na hodinu počas jednotlivých častí dňa, plus ekologickým a ekonomickým prínosom pre mesto to nestačí?! ?
Reakcia na: absurd #9:
Niektorí jedinci si tu pluskujú a mínuskujú príspevky, niektorí nepochopia, že ich tu nikto ani pod 25. účtom nebude brať vážne, Daniel. Hlavne po tom, čo si sa tu snažil presadiť svoje linkové vedenie pre Prešov, kde si sa takmer určite MHD nikdy neviezol a nepoznáš miestne špecifiká.

K téme odo mňa iba toľko: mám informáciu od šéfa komisie dopravy MsZ, že majú sľúbené od Jaspers peniaze na novú trolejbusovú trať Čierny most - Kuzmányho - Rusínska - Sekčov HNEĎ PO DOKONČENÍ Masterplanu. Takže tento strategický dokument potrebný očividne je.
Reakcia na: Troll #8:
Nič iné ako prachobyčajný "přizdisráčsky" alibizmus to nie je z tvojej strany, pretože iba si tu chodia 3-4 mentálne slabší jedinci mínuskovať ale nikto nič nenapíše a výhovorka je, že nemá zmysel nič poslať. Žeby preto, že asi všetci tu viete rovnako veľké kulové o tom načo to je, ale je to dobré lebo to povedal nejaký guleváľač úradnícky z MDVRR? ?
Reakcia na: absurd #7:
Oplatí sa ti tu dávať na niečo odkaz, (čo si najskôr aj tak nepreštuduješ ani z polovice,) keď môžeme očakávať od teba iba 2 druhy odpovedí a to: "zlá, zlá EÚ" alebo "všetci ste k****i"?
Lebo povedal kto vy eurohujeri? Prišiel ondulátor vzduchu z MDVRR a trepe o masterplanoch a všetci sú vlhkí, lebo vieme podaktorí veľmi dobre prečo ale nebudem konfliktný, že čo alebo skôr kto v tom lieta, že tu podaktorým vypína mozog za to, že kto na tom parazituje ...

Povedal aspoň dotyčný kamarát tuto podaktorých "zatemnených mozočkov", že aké nariadenie EÚ, alebo smernica to prikazuje vyslovene? Alebo zas sme na Slovensku pápežskejší ako pápež a európskejší ako EÚ, a zaväzujeme sa k niečomu čo nikto neplní vôbec, len sa bulikajú mozgy aby sa nažrali kamaráti papalášov? Jeden jediný odkaz som tu nevidel na danú smernicu, či nariadenie a vonkoncom neverím, že vy tuto mudrlanti áno a ani žiadne číslo nariadenia sem nenapíšete lebo len preberáte a kopírujete druhých žvásty.

Potom keď zistíte tlčhubovia pisálkovia po 10 rokoch, že v smernici nie je ani zakopnutie o to, že masterplan je podmienkou, tak čo? Vrátite tie peniaze rozkradnuté zo svojho alebo budete ako zlodeji držať zobáky? Dal by som Vám to zosobniť všetkým čo ste to podporovali vy pridržiavači toto okrádanie občanov SR, pretože žiadne Eurofondy to nie sú. Je to iba výpalné, ktoré pošleme do Bruselu a oni potom určujú na čo môžeme čerpať ako nejaký protektorát a to čo nám v skutočnosti naozaj západ doloží ani nevyčerpáme, lebo ako isto viete, tak u nás sa ani 50% z eurofondov nečerpá! Čiže prepadne viac ako polovica toho čo tam pošleme a reálne nevyčerpáme ani za mak toho, čo nám západ priloží. A ťažko očakávať, že CTRL+C ovečky sa vôbec budú unúvať kam tie peniaze zmizli, či sa vôbec vrátili.
Reakcia na: afeno #5:
...zabudol som dodať srdečné pozdravy, pán Absurdista.
Reakcia na: absurd #4:
Kto príde a zakáže stavať? Nikto. Ale na schválenie eurofondov na spolufinancovanie výstavby trolejbusových tratí je potrebný, pán vševed.
Reakcia na: Davidoshmhd #3:
A ak ho nemáš, tak kto príde a zakáže ti ich stavať? Chceš povedať, že doteraz žiadny iný dokument o stavbe trolejbusových tratí a rozvoji trolejbusovej siete nepojednával? ? Navyše masterplan nie je projekt, takže ako som povedal, že vysolíte mastné "lóve" na toto a tak či tak budete musieť urobiť projekt, kde bude treba zdôvodniť všetko možné aj nemožné ako napr. keď sa v BA budovala druhá stopa trate Patrónka - Vojenská nemocnica, tak sa tam opisovali absurdity typu aké stromy rastú pri trati a aké vtáky čvirikajú v korunách tých stromoch, ako keby tá trať mala spôsobiť ohrozenie stromov či zánik vtáctva, ale to, že tadiaľ vedie cesta po ktorej prejdú denne desaťtisíce bezohľadných egoistických autičkárov, ktorí musia smradiť a rachotiť, to nepotrebuje posudok ? Absurdita rovnaká ako to, že ja musím svietiť úspornými žiarovkami a mať úsporné spotrebiče, ale na druhej strane si nákupné centrá a reklamy svietia 24h denne ... vítajte vo svete postavenom na hlavu ?
Reakcia na: absurd #2:
Srdečne pozdravujem a oznamujem Ti, že bez tohto dokumentu nie je možná napríklad stavba trolejbusových tratí, takže je skutočne potrebný.
Srdečne pozdravujem touto cestou mínuskárov, ktorým viac prekáža príspevok o tom, ako sa tu vymýšľa papier pre papier, ako to, že sa tu rozkrádajú milióny, ktoré by sa dali využiť na budovanie IDS, vybavenia zastávok či ich modernizácie, príp. modernizáciu zariadení slúžiacich pre MHD. ?
Aký dokument je vlastne vôbec potrebný a skutočne záväzný pre mesto a jeho volených papalášov? Už je toľko rôznych papierikov na ktoré sa dá čerpať eurofondy, že mám pocit, že si iba umelo naši byrokrati vyrábajú nové a nové názvy pre v podstate tie isté dokumenty, len tomu vymýšľajú honosné názvy aby občania uverili, že sa niečo nové prevratné robí. Realita je taká, že sa robí PRD, iba sa rozkradne do kešene spriazneným kamarátom cca 24 000 000 Sk za zozbieranie dát, nahádzanie do softwaru a vypľutie do tabuliek, grafov, schém doplnených o vágne ale za to ľúbivé verše, ktoré budú iba opisovať súčasnú situáciu plus navrhnú akési hmlisté nejasné riešenia, pričom každé riešenie bude v rovine "malo by sa", ale nič nebude aj tak záväzné a celé sa to založí do šuplíku. Nemôže mať konečne mesto JEDEN (jeden, nie päť alebo sedem nesúvisiacich a vzájomne si odporujúcich dokumentov!!!) integrovaný dokument pre celú dopravu ako takú, ktorý sa bude priebežne dopĺňať a aktualizovať o najnovšie údaje a bude mať svoje podčasti ako MHD, parkovacia politika, cyklodoprava, mestské komunikácie. Je to naozaj také ťažké, alebo je zmyslom tejto doby všetko čo najviac zamotať aby občan mal pocit, že ničomu nerozumie a že je blbý (hoci nie je) a iba byrokrati a politici sú tí múdri, ktorí to vedia najlepšie, pričom často nielenže problému nerozumejú, ale ani o ňom nevedia a svojou ignoranciou a hlúposťou ešte aj problém vyrábajú či zväčšujú?!