Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania
Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.
Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.
„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne.“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.
Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.
Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.
Viko
Definuj prosím ostatné veci súvisiace s dopravou. Koľko analýz, stratégií, prognóz rozvoja... z oblasti dopravy potrebuje ročne mesto na svoj chod (t.j. aby to neboli len pro forma zdrapy)? Minimum. A kvalitný dopravný analytik-prognostik ti nebude robiť dopravného projektanta či iné "s dopravou súvisiace" nezhodné odbornosti, len aby mal úväzok. A držaním priemerných úradníčkov práve podporuješ zbytočnú mašinériu stále nových ničnehovoriacich dokumentov, aby vykazovali aspoň nejakú činnosť, s čím hlboko nesúhlasím. IPR Praha sa nedá vybudovať v každom okrese (a ani v tej Prahe to nešliape tak, ako by mohlo). Samozrejme, eurofondy sú primárne rozkrádačka, ale to neznamená, že akékoľvek iné riešenie je spása - chyba je zakódovaná v ľuďoch, nie tak v procesoch samotných.
Netuším, z akého dôvodu na mňa vkuse vyťahuješ krčmové nadávanie, keď som sa ti snažil celý čas vecne argumentovať (a zďaleka nie len na základe tohoto článku), zatiaľ čo ty si už niekoľkokrát nepriniesol ďalší protiargument. Odhaľovať súkromie nemusíš, len je dosť rozdiel v relevancii tvojho konania, či robíš niečo pre zmenu v občianskom združení Priama demokracia / kľúčovej pozícii samosprávy / ako lobista / kazateľ atď., chápeš?