Dňa 20.12.2016 predstavil dopravný podnik mesta Prešov prvých 6 kusov nových trolejbusov. Kĺbové trojnápravové vozidlá s typovým označením Škoda 31 Tr SOR boli dodané v rámci projektu „DPMP, Modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove". V priebehu mesiacov február a marec 2017 sa očakáva dodávka ďalších štyroch kusov trolejbusov Škoda 31 Tr SOR a v priebehu mesiacov marec a apríl 2017 DPMP preberie zvyšných 5 kusov trolejbusov Škoda 30 Tr SOR.
Dodané trolejbusy ešte musia absolvovať nevyhnutné technicko-bezpečnostné skúšky a revízie, na základe ktorých im budú vystavené technické preukazy, ďalej budú pokračovať úkony spojené s poistením vozidiel. Až po splnení týchto podmienok budú spôsobilé pre nasadenie do ostrej prevádzky v Prešove. Dopravný podnik predpokladá, že predstavené trolejbusy začnú premávať v uliciach Prešova v prvých týždňoch roku 2017.
Zdá sa, že agentúra JVP je ešte nedôveryhodnejšia ako agentúra JŠP. Ale nesmúť, agentúra JRP je na tom podobne. A úplne najhoršie je na tom agentúra JOP.
V čase zavádzania súčasného tarifného systému v rokoch 1997 - 1999 určite fungoval, neviem však, do akej miery je funkčný dodnes. Treba však tiež povedať, že jeho presnosť bola rádovo nižšia.
Pamatam si zle, ze v Presove fungoval system zistovania okamzitej hmotnosti vozidla, z ktoreho by sa nepriamo tie zmeny v pocte cestujucich dali ratat?
Z toho, čo bolo napísané v novinke, nič nenasvedčuje tomu, že by sa pri prekročení kapacity nemali zavrieť dvere. Ja osobne som o takom niečom ani v živote nepočul. Osobne to zatiaľ považujem za nezmysel.
Podľa textu novinky majú byť nové trolejbusy vybavené systémom APC (automatic passanger counting / automatické počítanie cestujúcich) pomocou senzorov umiestnených v priestore dverí. Tieto senzory sú schopné automaticky počítať počet cestujúcich, ktorí dverami prejdú, pričom sú schopné rozlíšiť aj smer, ktorým osoba prešla - to znamená osobitne sledovať, koľko ľudí na zastávke nastúpilo a koľko vystúpilo. Deklarovaná presnosť je až vyše 95%. Znamená to, že DP bude mať u týchto vozidiel k dispozícii kompletnú štatistiku o tom, v ktorom úseku spoja bolo vozidlo ako vyťažené, a to aj bez toho, aby to museli pracne zisťovať dispečeri stojaci na zastávkach.
No takže asi nebude v nových trolejbusoch Wi-Fi...škoda.
Ževraj keď nastúpi do napr. 725 veľa ľudí, teda že sa prekročí kapacita, tak sa nezavrú dvere ?? Povedal mi to včera vodič, tak si to overujem.