Do premávky sa zaradili nové trolejbusy

Trolejbusové linky v Prešove ovládnu trolejbusy Škoda s karosériou SOR.

V pondelok 23. novembra 2020 sa do premávky zaradili prvé trolejbusy Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR z dodávky z opcie v rámci projektu "DPMP, modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove". Trolejbusy 30 Tr ( #737 - #740) a 31 Tr ( #741 - #746) boli dodávané na prelome mesiacov september a október. Po vykonaní predpísaných úkonov, skúšok, vystavení technických preukazov a vybavení poistenia sú už vozidlá pripravené na službu v prešovskej MHD.

Trolejbusy sa od vozidiel z predošlej 15-kusovej dodávky odlišujú novým typom tlačidiel na dopytové otváranie dverí z vonkajšej strany, novou signalizáciou zatvárania dverí a vymenené sú aj klasické sedačky vodiča za pohodlné polohovateľné sedačky ISRI. Novinkou je taktiež aj postupné sfunkčnenie vonkajšej akustickej signalizácie pre nevidomých, ktorá by mala v najbližších dňoch začať fungovať vo všetkých 25 trolejbusoch, ktoré boli obstarané v rámci tohto projektu. Po stlačení tlačidla na ovládači pre nevidiacich sa z vonkajšieho reproduktora ozve hlásenie o čísle linky a jej trase, či prípadnom pokračovaní na inú linku počas trasy. 

Momentálne má DPmP, a. s. k dispozícii 46 prevádzkovaných trolejbusov, z ktorých je 45 nízkopodlažných a z nich má až 27 klimatizáciu. Počas školského roka zabezpečuje výpravu trolejbusových liniek celkovo 29 trolejbusov, pričom v ideálnom stave budú až 93% výpravy tvoriť klimatizované trolejbusy. 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #3:
Sor spolupracuje s inou firmou, ktorá vyrába výzbroje.
Reply on: S499.1023 #6:
25 Tr majú 4-pólové, 31 Tr 6-pólové.
Reply on: S499.1023 #6:
Áno, sú to rozdielne typy, nedá sa to zamieňať. Dokonca aj 30 a 31 Tr majú rozdielne motory.
Reply on: Jur@j #5:
To akože má 25Tr iný trakčný motor ako 31Tr?
Reply on: Petto #1:
Všetci sa už v podniku tešíme na spoluprácu plzenskej firmy pri dodávke náhradných dielov tak o 10 rokov. 24 a 25 Tr už pre nich nie sú atraktívne, takže opravy menej ako 6-12 mesiacov ani netrvajú a najnovšie sa im moc nechce už ani do tých SORiek 🙂

O chvíľu si asi založíme pridruženú výrobu a budeme si navíjať elektromotory sami. Btw. zaujímalo by ma, aké sú v tejto otázke skúsenosti iných podnikov, či tiež čakajú na opravy dlhé mesiace...
Reply on: Petto #3:
Z posledných českých tendrov skôr vyplýva záver, že problém vyhrať má Škodovka (a musí sa jej rôznymi spôsobmi "pomáhať").
Reply on: N/A #2:
Mozne to je. Sor si urobi aj sam trolejbus s Cegelecom, otazne ci aj bude vyhravat.
Reply on: Petto #1:
Ja by som čakal, že v dohľadnej dobe už úplne skončí spolupráca Škodovky so SORom (a namiesto toho budú ponúkané trolejbusy s karosériou od Temsy alebo Ekovy).
To boli asi posledne vyrobene 30,31 Tr zo Skodovky. Nove objednavky v CR su uz len v karoserii NS pod oznacenim 32,33 Tr.