Mesto Prešov dostane dotáciu na dopravný Masterplan

Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania

Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.

Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.

„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne. vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.

Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.

Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #45:
No teoreticky je jedno, že ak zmiznú tak kde. Otázka je, že prečo ich musíme "dealovať" cez Brusel, kde sa na to nabaľuje ešte viac byrokratickej buzerácie a podmienok. Koho to vôbec baví? Alebo je to iba o dôvod viac na kadejaké poradné orgány na čerpanie Eurofondov a komisií kde sa berú platy od 3 - 4 tisíc viac? A pritom to sú tie isté peniaze čo u nás, len umelo si veci komplikujeme a vytvoríme mafiu, ktorá sa na tom nabaľuje.

Však nehovorím, že máme super-duper-ultra schopných úradníkov. Ale úradníci zastupujúci mesto musia zhotoviť zadanie pre zhotoviteľa masterplanu. Ak sú neschopní, tak to tak aj to zadanie dopadne. Čiže ak už budú schopní úradníci, ktorí by zadanie neodflákli a vedia čo treba, tak to môžu aj robiť ak by ich bolo o niečo viac. Alebo aspoň to urobiť spôsobom, že externá spoločnosť bude v jednom tíme s tými úradníkmi aby mali jedni aj druhí šajnu, že čo chcú a čo sa robí a dalo sa to korigovať za chodu a nie hasiť hotový výsledok, keď bude neskoro.

To, že či nebol alebo bol rozvoj výroby a spôsobu sa dá polemizovať, lebo každý povie niečo iné. To, že sa ost-block vrhol po prevrate na výroby zo západu, lebo už nemuseli počúvať regulatívy RVHP je fakt, niet sa čomu diviť, avšak potopiť si vlastnú výrobu, teda tú kvalitnú časť, tak to je choré na hlavu. A fakt neodškriepiteľný je, že hoci boli aj nekvalitné veci tak na tie kvalitné bol dopyt aj na západe. Ako je možné, že doslova zo dňa na deň alebo týždňa na týždeň oznámilo šéfstvo závodu, že nie sú zákazky zo západu, keď toť ešte včera či týždeň nazad boli? To čo spravili napr. s TS Martin, to bol doslova "blitzkrieg". Stačilo mi tiež čítať ako rakúske svine doslova vydrancovali za rekordný čas Solivar v Prešove. Neskutočné ... normálne som neveril vlastným očiam, že ľudia miestni a zamestnanci nemohli nijak zabrániť tomu surovému rozkradnutiu majetku. To už aj naši novopečení rozkrádači z rokov 1989 - 1998 z čias Mečiara rozkrádali "iba" financie a zavreli haly aj so strojmi. Ale rakúšania prišli doslova ako cigáni a bez hanby stroje rozkradli aby sme nemohli nič vyrábať a stali sa kolóniou závislou na dovoze. Inak máš lepšie ak má podnik veľké rezervy, resp. prebytočné kapacity alebo si nestíha a časť výroby dá do sesterského či dcérskeho podniku? ČKD si dala robiť ČME pre ČSR v Dubnickej ZŤS a kvalita to je dodnes. To, že čmeliaky nie sú to, čo ich o 50-60 rokov mladší konkurenti to môže len chorý človek vyčítať. Chcel by som veľmi vidieť trvácnosť ich dnešnej konkurencie ? Dokonca na ich ráme a pojazde sa dodnes robia rekonštrukcie. Dnes to podniky bežne robia, ale často krát ani tak nie z kapacitných dôvodov ale z dôvodov, že na výrobu istých komponentov nájdu lacnejšiu pracovnú silu. Ale viem jedno, že ma môžeš veľmi dobre dostať na tom, že viem iba o kvalitných veciach no o tých zlých nie. Mňa zaujíma práve to kvalitné a dobré na čom sme mali stavať, ako to hovoril Jakeš v prejave v roku 1989 kedy priznal, že to "presocializovali" a nemali zlikvidovať malých podnikateľov ale práve v tom mali nájsť silu a ľuďom dovoliť aspoň v malom podnikať.

Otázka jedna zásadná je, že ak chceš napr. niečo robiť pre legislatívne zmeny, pre podporu domácich potravinárov, pre dopravu a pod. tak aké máš možnosti? Ešte horšie ako za minulého režimu. Vtedy síce strannícka knižka bola "odpustkom" ale sakramentský rozdiel je to, že dnes stranníka upracú niekam vždy alebo sa arogantne obháji (ako Paška, Raši, či kadejakí primátori so stavebnými povoleniami pre známych a rodinu). Vtedy za také prešľapy v doprave ako dnes si dovoľujú by aj stranník letel a knižka za ním tak, žeby vzal futro. Resp. dostal ultimátum na nápravu ale v živote nešlo robiť napr. na železnici taký bordel ako dnes sa robí rozkrádačky a mrdník pre blaho súkromníkov, ktorých nikto nekontroluje a ani z predpisov stanovené papiere pri preprave chemikálií nemajú v poriadku, keď ani rušňovodič nevie čo vozí, resp. má zakázané sa zaujímať, čo je choré ? Za takýto bordel by pred rokom 1989 padali hlavy aj s inými časťami tela. Všetko je to dnes o obálkach a kamarátstve v rovnakom merítku, pretože títo dnešní "súkromníci" sú iba komunisti v iných kabátoch a práve prezliekači kabátov sú najväčšia spodina spolu s ich kamarátmi. Dobrý postreh bol, že komunisti si po roku 1945 pripravili pôdu zkonfiškovaním majetkov aby o 44 rokov mohli ich deti a vnuci všetko sprivatizovať a rozkradnúť nahromadené na jednej kope. Nepaušalizujem to, že všetci to za tým účelom robili, isto nemálo z nich sledovalo iné než nekalé ciele ale bohužiaľ to vypálilo takto. Dnes nemôžeš ani za svoje decko zaručiť, že s ním nezačne lomcovať mamón ... ?
Reply on: Viko #45:
Och bože, ospravedlňujem sa za takú neskutočnú tapetu, keď ono sa k tomu toľko dá povedať... Snáď to neodradí. ?
Reply on: absurd #42:
A ty si fakt taký naivný, že veríš tomu, že peniaze eventuálne neposlané do EÚ vláda s radosťou sama venuje na rozvoj, a že ich konkrétne prerozdelí do mestských rozpočtov? Alebo čo si tým chcel povedať? Zníži sa daňovoodvodové zaťaženie a ušetrené Prešovčania dobročinne venujú mestu?

Mne nejde primárne o hodnotenie tvojich odpovedí, ale už neviem, ako ti inak mám povedať, že stále vravíš čo je zlé, ale nezamýšľaš sa nad tým, prečo je to zlé - a keď ti to poviem, odmietaš to pochopiť.
Keď máš raz na mestskom úrade diletantov, výsledok bude na houby bez ohľadu na to, kto a v akej periodicite ho objedná, preplatí, použije. Keď máš vo vedení čohokoľvek neschopákov, budú sa ukrývať za štósy papierov a akože múdre frázy, ktorými prekonávajú aj google translate, zatiaľ čo sa priživujú. A to, že si ich tam trpíme, je naša chyba, nie nejakého vonkajšieho nepriateľa. Tie príšerné zákony, tie skorumpované súdy, tie nekvalitné dokumenty sú všetko práca ľudí z našich radov. Lenže ja verím, že zmena je možná, ak sa tomu postavíme správnym spôsobom - civilizovaným tlakom verejnosti a pozitívnym príkladom (neviem, či to v PO frčí, ale v BA sa už mnoho hlúpych nápadov dopr.podniku či mesta podarilo výrazne skorigovať len na základe konštruktívnej kritiky bežných ľudí, ktorí ponúkli alternatívu).

Nepopieram, jasné, že ÚVMV, VVÚ ZŤS, VÚAgT či VUKOV dokázali mať dobré nápady. Lenže čo z toho, keď automatizácia a robotizácia boli pre väčšinu podnikov len snom, keď sa nespúšťali do výroby nové nápady, čím sme strácali západné exportné trhy a východní odoberatelia neplatili za výrobky, takže sme sa zadlžovali. Ekológia bola pomaly nadávkou, prostredie bolo drasticky ničené nehospodárnou výrobou, ChZJD bol taký náš gulag, kde sa obete dusili sírou pre svoj nevhodný pôvod či kvôli smiešnemu príplatku. Naša doprava stala doslova na manufaktúrach - Škoda Ostrov, ČKD (dostavba modernej fabriky na Zličíne po revolucii položila ČKD definitívne na lopatky). Karose nemal štát z čoho zaplatiť rozšírenie výroby, tak nezačali vyrábať nový typový rad. BAZ vymýšľal do šuflíka a vyrábať nemohol. Počítač Tesla PMD-85 sa v Piešťanoch robil doslova na kolene a z pozbieraných súčiastok, a tak to aj vyzeralo, nehovoriac o tom, kde bola západná elektronika v porovnaní s našou. Diverzifikácia tiež bola zúfalá - keď v 80.rokoch nastal celosvetový prepad výroby zbraní, tak komunisti horúčkovito zháňali všemožné projekty aj zo zahraničia, len aby kolos ZTS a pridružených firiem nejako udržali, ale ani to nedokázali dotiahnuť do konca. Takmer všade to bola kombinácia zanedbaného vyvoja, neuplatnených inovácií a absencie investícií, čo nás odpísala. (A samozrejme amatérov -"Nebudeme vyrábať polovodiče, počkáme si na celovodiče!") Vyrabali sme síce veľa, ale v mnohom sme sa nemohli rovnať ani len s Maďarskom a NDR. Primárnou chybou bolo, že sa na to vybodol štát - vyhlásil, že socializmus je už vybudovaný. Vtedy sa jediným cieľom na 20 rokov stalo mať 100% zamestnanosť, prekonávať nezmyselné štatistiky a pseudorekordy a systém len udržiavať. Prečo by si človek nenapísal plán tak, aby sa dal defaultne splniť aspoň na 105% a ešte k tomu pridať združený socialistický záväzok, BSP či iné vzletne nazvané efekty (minule som čumel na saratovský systém samokontroly, to akože bežný človek tušil čo si pod tým má predstaviť???). A keď ti moloch typu ČKD povedal že nestíha, alebo Tesla či ZPA oznámila, že výpočtovú techniku pre teba ma plánovanú až na ďalšiu päťročnicu, tak si potrebné vybavenie dokázal zabezpečiť len s vypätím síl, ak vôbec. Občas sa delimitovala výroba z miesta s tradíciou do nejakej agrárnej diery bez poriadneho zaškolenia, mnohé "vynálezy" sme už len odkukali a za úspech sa vydávalo aj to, že súčiastku z dovozu sme nahradili domácim zlepencom, ktorý "sa dokonca kvalitou blíži originálu" (z dobovej tlače). Nečudo, že demotivovaní spotrebitelia ušli za iným tovarom hneď ked mohli. Na pár dobrých pripadalo kvantum priemerných, či už to boli Škody Garde z Bratislavy ešte odfláknutejšie než Kvasinské kusy, nespoľahlivé Tesly z niektorých dobre známych závodov, zle naprojektované "prevratné" spredu plnené Tatramatky (ktoré kvôli kombinácii pridlhých pružín a prislabého tesnenia tiekli jedna radosť), košele zo Zornice na ktoré málokto povie pol dobrého slova, dopravné prostriedky pri ktorých si poznal motor naspamäť a z čísel nedostatkových náhradných dielov mal nočné mory, presedené neproduktívne hodiny v mnohých "udržiavačoch zamestanosti"... Samozrejme, boli miesta kde sa makalo 24/7 s kvalitnými výsledkami, lenže potom bol kopec podnikov kde sa tvoril rad pred pichačkami už pol hodiny pred "padla" o 14ej. Kto si dnes spomenie, že (nielen) textilné stroje z ČSR patrili k svetovej špičke? Málokto, lebo to popreli skúsenosti tých flákačov.

Keďže o hiatóriu nášho priemyslu sa dosť zaujímam, osobne to vnímam tak, že poslednú šancu na zvrat a záchranu našej pozície vo svete nám premrhali zas len naši kolaboranti v auguste 1968. Ale dobre, aj keby si hneď mal iný názor na úroveň rozvráteného socialistického hospodárstva, pred jedným si nemôžeš zatvárať oči: tie podniky nám po revolúcii nerozkradli žiadni ufóni zo západu. Koľko fabrík okrem VW išlo hneď do cudzích rúk??? Drvivú väčšinu rozkradol SLOVENSKÝ kindermanažment, vytunelovali SLOVENSKÍ privatizéri alebo zanedbala SLOVENSKÁ vláda. A všetci spokojne na slobode, lebo sa nenájde Slovák, čo by ich súdil. Ešte aj ten VW sme si potopili sami: Nemci ho pôvodne kupovali aj kvôli vynikajúcej vývojovej kancelárii, ale vtedajší šéf BAZky povedal, že chcú VW iba montovať a vývoj zlikvidoval. Takže zas sme sa raz sami podrazili. Podobne v ostatných fabrikách, keby ľudia videli aj kúsok za roh, mali stavovskú česť a primerané ohodnotenie, nenapadlo by ich vyniesť dokumentáciu konrurencii. Pokus o záchranu zvyšku potenciálnej výroby rozpredajom vnímam už len ako ranu z milosti. Ono je úplne jedno, či by pomoc došla zo západu, východu, severu, juhu - ale odniekiaľ musela, lebo tu doma jednoducho nebol kapitál na dohnanie rozvoja. To, že dnes si nejaký prikočovaný súkromník topí zisky V SAPe, je jeho vec - keď na to má... USS je banda, ktorá nevie čo chce, takže sa nečudujem, lenže oproti Rezešovcom to stále bude raj. Na Nemcovi neviem čo je spochybniteľné - azda len pripustiť hyperbolizáciu, lebo fakt neviem pobrať, čo má efektivita procesov a výkonnosť zamestnancov s tým, či ich pošleš válať gule za tritisíc čistého.

Čo mohlo vadiť človeku na režime? Ani nie tak hranice, ale to totálne pošliapanie ľudskej dôstojnosti, keď si na byt čakal roky, na nábytok týždne, podplácať známych si musel aj kvôli praobyčajným žabkám na garníže. Keď si nemohol povedať čo chceš, sledovať čo chceš, tráviť čas ako chceš. Keď robotník s učňovkou sa mal lepšie ako odborný THP s maturitou alebo nebodaj výškou. Mne nemusíš rozprávať báchorky o kráse minulého režimu, ja som z rodiny kde zo dňa na deň zmizli kolegovia, kde sa Benešom odsunutí priatelia mohli navštíviť len v '68 a potom až po prevrate, ktorú okradli o rozsiahle majetky vydreté vyše desaťročím lopotenia v amerických baniach, ktorých by jednu dobu nevzali inam než na pedagogiku lebo nedostatok učiteľov bol závažnejší než kádrový pôvod, ľudí ktorí nadránom točili volantom v ČSAD, cez deň projektovali za smiešnu tisícku a poobede zas utekali točiť volantom aby bolo ako uživiť mladú rodinu z tých socialistických platov. Dnes kto chce, tak na sebe maká od školy a má možnosť zabezpečiť si svojou šikovnosťou komfortný život bez ohľadu na vady systému. Vtedy bola akceptácia nestraníckeho odborníka na prestížny post skôr zriedkavá, väčšinou si mohol akurát tak liezť po straníckom rebríčku pätolízačstva aby si dosiahol nejaké významnejšie zlepšienie oproti priemeru.


A dnes? Možno keby sme mali právny štát s jednoduchými jasnými predpismi, serióznym daňovo-odvodovým zaťažením a sociálnymi istotami, ktorý sa stará o rozvoj školstva a vedy, tak gro zamestnanosti leží na inovatívnych domácich malo- a strednopodnikateľoch, nemuseli by sme sem na daňové úľavy lákať veľkomontovne a triasť sa, kedy odídu.
Je riešením sťažovať sa, alebo nachádzať východiská?
Reply on: Troll #41:
Neviem vôbec čo si chcel povedať. Ale teší ma, že tu so svojimi pridržiavačmi mínuskujete ako postihnutí. Potom Vám podarujem na Vianoce kladivo aby ste si počas vyplakávania nad dovrzanou dopravou, resp. nevyriešenou mohli vytĺcť z hláv voloviny a natĺkli trošku rozumu. Ale budiš, som zvedavý, že čo ten Masterplan také zbúcha najmä z hľadiska MHD prínosné, či priamo nadiktuje alebo sa bude niesť v odporúčacom duchu a stane sa tzv. "duchovným dokumentom". ?
Reply on: Viko #39:
To myslíš vážne to s tým odvodom? ? A Prešov a jeho obyvatelia neplatia do štátnej kasy? Či Prešov a jeho obyvatelia majú výnimku z podieľania sa na štátnej kase?

Ber do úvahy to, že zaplatíš na 10 rokov vytvorenie niečoho, čo zas za 10 rokov nebude dosť dobré a ešte dovtedy sa bude raz prerábať a dorábať. Ako keby si to nepoznal ako to na Slovensku chodí ... Ja som ti nič nevkladal nikam, nevyberal si žiadne percentá ... Prečítal som si a reagoval som. Neviem čo je toto za šlahnutú módu hodnotiť odpovede iného človeka. Ale som rád, že vieš, že sa robí mnoho zbytočnej roboty. Ale poviem ti to tak zmierlivejšie. Mne nevadí, že sa robia papiere a pod. veci, dobre, nech sú, ale nech to má význam a nech je jeden komplexný, ktorý sa nebude meniť hneď po voľbách a bude trvácny. Avšak robí sa kopa dokumentov iba za účelom aby občan prepadol ilúzií, že sa niečo robí a keď pozrie na stránku, tak kvantá dokumentov v ktorých sa nevyzná, lebo sa účelovo veci pomenúvávajú kadejakými modernými a premúdrelými pojmami namiesto toho aby sa to napísalo zrozumiteľne a nie, že po prečítaní 5% dokumentu to bežný občan zaklapne a vzdá to. To je práve účel to tak robiť a to sa mi prieči. Prečo by občan nemal mať nárok na zrozumiteľne vypracované dokumenty a tiež zákony? Veď keď človek číta napr. daňové zákony alebo celkovo zákony, tak má pocit, že je v labyrinte. Jednak krkolomné forumulácie a potom odvolávky na iné časti zákona, ku ktorým kým prídeš tak si nahratý. Opäť účelovo zmätočné zložité formulácie, ktoré nahrávajú gangstrom a slušný človek nemá šancu. Tomu dajú štátom prideleného právnika, ktorý si odbije svoje a dotlačí ho k priznaniu. Dík pekne za tak zastupovanie a celý systém ...

V minulosti boli aj výskumné ústavy a čo? Dnes nie sú? Vtedy ale aj niečo naše vlastné z nich vyšlo, dnes sú to pro forma existujúce inštutúcie, ktoré nemajú na to aby niečo konkurencieschopné dali dokopy pre strojárov a nebodaj pomohli nejakým našim strojárom. To by sa na západe nepáčilo. Však prečo po revolúcií boli pokradnuté dokumentácie z ČKD alebo Turčianskych strojární? Tí mali vyrábať techniku o ktorú bol aj na západe záujem, a zrazu prišiel prevrat a zrazu z nenazdajky neboli zakázky? Čistý podvod. A onedlho ani dokumentácia k mnohým veciam a projektom ... Áno boli aj zašivárne ale aj sa makalo, a makalo sa na zmysluplnejších veciach, ktoré si buď plnil a išlo to, alebo si letel do prdele, a nezachránilo ťa ani členstvo v strane. Dnes si v strane a máš vyžehlené. Zašívárne máš aj dnes a sprosté praktiky nieže pretrvali ale sa vyšperkovali o rôzne vzletné frázy. Dnes sú súkromníci aj takí, aj takí. V každom prípade keď počujem na čo všetko majú manažérov, poradcov a stretnutia, tak ti poviem, že je to minimálne rovnaká mašinéria za socíku, len kockované košele vymenili za biele, prestali nosiť na ksichtoch okuliare cez pol hlavy, nahodili kravaty a saká, a nabrali si silikónové asistentky. Minule keď mi hovoril chalan z USS KE, že američania tam investovali de facto HOVNO, iba urobili ekologizáciu pár procesov skrz zariadenia, aby spĺňali emisné normy (aj to je ovzdušie vo Veľkej Ide zahumusené) ale absolútne žiadna modernizácia výrobných procesov! Majú tam staré zariadenia zo 60. až 80. rokov, ktorými nevedia vyrobiť širšie spektrum plechov požadovanej hrúbky a nevedia konkurovať. Si zober ako rakušáci rozkradli doslova Solivar, či nemci naše cukrovary. Skúpili a zariadenie doslova rozkradli a vyviezli preč aby tu urobili závislú kolóniu na dovoze od nich, aby sme nemali ako obnoviť výrobu. A žiadne tresty a basa nikomu. A ešte si pochvaľujeme EÚ, ktorá toto potrebovala, idiotov čo sa dajú kúpiť. Mimochodom sa to riešilo aj, že zo solivaru vyteká soľanka, ktorá škodí vodám a stále sa nedarí aspoň výrobu technickej soli začať. To ako sa čo rozvinulo z pôvodných našich národných podnikov by som pomlčal. Svetlá výnimka je VW. Ostatné čo tu prišlo potom sú montované šopy a haly, ktoré rozmontuješ a výrobnú techniku vedia do týždňa odviezť v prípade, že sa im znepáči. To čo ten nemec zadrel, že u nich 400 ľudí a u nás 4000 tak to bol odrb, ktorý mu slabšie rozmýšľajúci zožrali. Nepovedal aké majú prestávky guleváľači nemeckí a koľko zarobia. V tom je ten vtip. A tu mu to zožrali takí ako ty. Vo VW nemci keď prišli tak núkali vyššie platy a vtedy nejaký degeš z ponovembrových demokratov povedal, že nám toľko netreba, že nám stačia menšie platy. Takže nemci si našich ľudí pochvaľovali, aj zaplatiť chceli. A ak chceš hovoriť o prejednávaní úloh, tak dnes to máš minimálne rovnaké. Veď boha tvojho vidím čo je dnes, opýtam sa človeka čo zažil dobu 30-40 rokov nazad a pýtam sa ho, či tento istý alebo podobný proces prejednávali a odkladali riešenie ako my dnes. A mám odpoveď, že neexistovalo robiť vtedy takýmto spôsobom. Možno pre niekoho bolo voľnejšie tempo a možno iba pre tých, ktorí si potrebujú vymýšľať a pľuť po režime kedy mal každý robotu a nemusel sa báť o strechu nad hlavou a mohol si založiť rodinu. Čo môže vadiť človeku na režime v ktorom nie je ako stroj a kde štát pomôže všetkým a nie ako dnes, že iba vybraným investorom milióny eur na úľavách tak to nechápem. Apropo, hlavne neskúšaj argumenty s cestovaním a strieľaním na hranici. Kto šiel cez oficiálny prechod a nie ako kriminálnik, tak sa mu nič nestalo. Prečo Donutil má plnú prdel zo socíku ako boli v zahraničí každú chvíľu a takíto herci a umelci si najviac v 1989 sťažovali, hoc im režim lízal prdele a hýčkal si ich.
Reply on: absurd #40:
Budem si tiež vyberať ako ty, na čo odpoviem... ? ...a vyberám si poslednú vetu!

"No tak buď nespokojný a podporuj tieto hovädiny a lám si hlavu prečo je všetko horšie a horšie."
Ďakujem za podporu, ale žiaľ musím ťa sklamať, len nemám potrebu sa tým chváliť kde-kade... ?

P. S. Mám sa veľmi dobre, ďakujem za otázku skrytú medzi riadkami. ?
Reply on: Troll #38:
Aké alternatívne médiá a politici? A prečo nemôžem alternatívne chápať svet? Lebo norma prikazuje inak? A vôbec vieš aká je to alternatívna mládež alebo prúd? Alebo iba tliachaš a nevieš ani čo ktorý pojem znamená. A nealternatívne médiá sú lepšie ako alternatívne prečo? Lebo kto povedal? Kto prikázal? Alebo ti nevyhovujú tak nie sú dosť dobré? No aspoň tam nikto neberie do vačku za vypúšťanie lží na objednávku mafie, ktorá to tu okupuje 28 rokov. A tie žvásty na úrovni verklikára o "konšpiračných teóriách" to si strč vieš kam. To je všetko čo si sa naučil z médií? Keby ti to nepovedali, tak ani nevieš. Zaujímavé, že každý kto povie niečo iné je konšpirátor a ty a tebe podobní ste elita štátu, že? No tak buď nespokojný a podporuj tieto hovädiny a lám si hlavu prečo je všetko horšie a horšie. ?
Reply on: absurd #32:
Načo som ja s tebou strácal čas... Ty si si z každej odpovede vybral 5%, tie prekrútil, domyslel si si k tomu úplne chobotiny ktoré si mi povkladal do úst a zaútočil na ne. A protiargumentov na položené otázky som sa sotvakedy dočkal.Preto ti nemám ako dať za pravdu.

Nikde nevravím, že dnešní zamestnanci DICu či toho brnianskeho zázraku sú top odborníci. Iba som konštatoval, že skutočne kvalitný odborník vzniká tým, že ma neustálu prax v komplexných projektoch, čo sa na MÚ akosi nedá docieliť (keďže si neuviedol žiadne iné rozvojové koncepcie, ktoré treba pravidlene realizovať - podľa mňa ani neexistujú). A z mojich skúseností tvrdím, že ľudia preferujú stabilné zamestanie na pár rokov pred potĺkaním sa tu a tam čo polrok podľa toho, ktorý úrad zrovna dačo komplexné robí. Preto nech má mesto kvalitných odborníkov na pozíciách, ktoré zabezpečujú každodenný chod. Zaplatiť si na omnoho rozsiahlejšiu službu raz za 10 rokov externého experta nie je žiaden hriech, a ešte bude môcť mať aj domáceho poradcu. Lenže opäť, mesto musí mať tvrdé požiadavky na kvalitu, nech odumrú neschopné pijavice a zostanú len skutočne dobré firmy, ktoré to vedia a neprišli len kradnúť. Opakujem, nie je chyba externistu, keď mu dá mesto tak voľné ruky, že by mohol navrhnúť aj MHD-raketoplány a mesto mu to prevezme.
(Mimochodom, to musí mať napr. odbor výstavby v svojích radoch aj vrcholných architektov, statikov so znalosťami veľkorozponových kombinovaných konštrukcií či mostárov, lebo čo ak raz niečo veľké budeme chcieť stavať??? Lebo presne to isté žiadaš s dopravou.)

Ak pokladáš tento projekt za tunel, tak sa obráť na primátora, políciu, súd a Jaspers. Tu s tým nič nezmôžeš. Škoda, že nechceš ani len naznačiť, na akom poli to robíš tie závratné kroky pre zlepšenie sveta, ale dúfam, že ti to ide lepšie, než čo tu predvádzaš.

Vo financovaní si tiež len stratený ideológ. "Odvod" štátu do únie ide z peňazí štátu, nie z majetku mesta Prešov. Preto aj keby sa zrušil, tak nepripadne Prešovu zázračných 700-tisíc len tak, ale bude musieť hľadať financie v svojom rozpočte. Opakujem, keby mali byť vysoko kvalifikované tímy pre každú sféru mesta, tak sa obecný rozpočet zosype.

Tento štát je v keli, ale vyplakávať za minulým režimom nás nespasí, lebo práve to, že sme nenastolili skutočnú spravodlivú demokraciu, ale len nechali komunistov obrátiť kabáty, spôsobilo súčasný stav. Že sa štátne financie miesto rozvoja 25 rokov ulievajú na vznik kapitálotvornej vrstvy, je tristné, ale netreba zabúdať, že komunisti rozvíjali za to, čo ukradli zo súkromného vlastníctva - ekonomicky im ten režim akosi nešlapal a nedokázal sa uživiť, preto aj nakoniec padol.
Súhlasím, robí sa mnoho zbytočnej roboty, papierujeme ostošesť lebo chceme byť byrokratickejší než byrokratická euromašinéria, ale to je zas chyba nastavenia neschopných ľudí, ktorí sa potrebujú tváriť, že niečo robia. Lenže v minulosti to nebolo nič iné. Milión výskumných ústavov pomaly aj na pestovanie trávnika, ktoré museli vykazovať činnosť (a poväčšine dopadli ako zašivárne), šialená prezamestnanosť vo fabrikách (o Tesle Orava sa po revolúcii potenciálny nemecký investor vyjadril, že robotu tých 4000 zamestnancov by u nich dokázalo urobiť 400 ľudí; reportáž z 80tiek z BAZky kde je prázdno a minimum výroby je tiež výživná), každá úloha sa stokrát prejednávala na tisícich straníckych úrovniach - a robil to tak KAŽDÝ JEDEN podnik. Dnes si to väčšina súkromníkov už nemôže dovoliť, a podniky ktoré obstáli v trhovom prostredí, sa za posledných 15 rokov rozvinuli viac, než za 40 rokov proletariátu.


Záverom jedna rada v dobrom: keď sa chceš k niečomu zmysluplne vyjadrovať, nevychádzaj len z dojmov a hľadania nepriateľa, ale študuj si tie veci z rôznych uhlov (príklad pre socík - od ľudí z dna i špice vdajšej spoločnosti, od robotníkov až po profesorov, laikov aj historikov, zo spisov i spomienok, domácich aj zahraničných zdrojov, kritiku od disidentov i straníkov, v rôznych kontextoch - napr. úspechy zbrojárstva vyznejú inak popri prepade sofistikovaného priemyslu).

(P.S. Ospravedlňujem sa Prešovčanom za túto mnou naštartovanú búrku.)
Reply on: absurd #36:
Keby som nemyslel, nevznikla by ani táto odpoveď...

Chápem, že si očarený alternatívnymi médiami, alternatívnymi politikmi a alternatívnym chápaním sveta, ale to stále neznamená, že máš patent na pravdu.

Rád by som ťa ubezpečil, že aktuálne dianie v SR sledujem a mám svoj názor naň. A nedá sa povedať že by som s tým spokojný. Len narozdiel od teba nemám potrebu vytvárať konšpiračné teórie na počkanie a odsudzovať každého, kto má len o trochu iný názor.
Nenastal ešte čas všetko to povešať?
Reply on: Troll #33:
A ty si vôbec myslel, keď si písal? Nie nedomýšľam si, len nie som zabednený naivný idiot čo sa nechá non-stop klamať a nesleduje dianie v tomto štáte po novembri 1989! Menej žumpovej televízie, porna, facebooku a kinder-dopravných stránok a namiesto toho sledovanie normálnych vecí a info zdrojov by urobilo u mnohých ľudí zázraky ...
Reply on: Marek74 #34:
Musel som vtedy žiť aby som nemohol vedieť ako to bolo? Opýtam sa na to normálnych ľudí, ktorí vtedy robili aj a hoci to nemali najľahšie, alebo si zažili neľahké chvíle, tak z toho, čo je dnes s našim štátom a národom, ich ide poraziť. Prečo asi, že? Neviem čo je na porovnaní socíku a súčasnosti zlé. Je to zákonom zakázané? Alebo demokraticky-ideologicky nežiadúce či poburujúce? Apropo v tomto štáte zabednencov si stále myslia ľudia, že príchod demokracie a kapitalizmus je samoliek na všetko, že zmeníme pojmy a samo sa všetko spraví. A tak sa tu aj ľudia správajú. Zisky privatizovať, straty socializovať, potom sa domáhaj u vysvetlenia papalášov, ktorí chcú z každého režimu čo sa im a ich spriazneným kleptomanom hodí.

A čakáš, že ja si nechám behom jednej diskusie vymyť mozog, dokolečka dokola trepanými argumentami, že v štátnej správe nemôžu byť ľudia, ktorí na to majú a že radšej teraz vytrtkáme 24 000 000 Sk nárazovo než by sme si to rozložili na stále zamestnaných a urobili viac?! Ty si myslíš, že ja som čo? Ovečka čo si prečíta a zožerie to aj s tanierom na ktorej jej to naservírujú??? ? Ozaj keď to tu pre Vika, toho medziplanetárneho ekonomického experta na úrovni zlodeja Mikloša nie je potrebné mať mančaft ľudí na 8 rokov, ale možno na 2-3 tak ešte o to lacnejšie to možno spraviť. ? Alebo si páni tu myslia, že však čo, EÚ zaplatí, tak keď z cudzieho krváca, tak nás to nemusí trápiť. No už myslím, že X krát bolo jasne povedané, že to nie sú peniaze z EÚ ale naše, ktoré tam posielame a EÚ iba doloží možno 10-20%. Čerpanie viete aké je mizerné, že ani nie 50%, čiže ešte 30% našich, opakujem NAŠICH peňazí prepadne! Už zažlo tu prítomným alebo mám zapáliť sviečku?

Veľmi som zvedavý, čo budú páni mudrlanti hovoriť ak z toho Masterplanu ostane za pár rokov iba zdrap hodný do Silvestrovskej zábavy a zrealizuje sa z toho možno tak 20% a úmerná tomu bude aj efektivita vynaložených financií na daný dokument.
Reply on: absurd #32:
Teba ja za počítačom škoda, už si mal sedieť minimálne na ministerstve dopravy, lebo všetko vieš, všetkému rozumieš, každý iný názor je minimálne primitívny. Diskusia je pre teba neznámy pojem, akurát vieš vynikajúco každého pourážať za to, že nesúhlasí s tebou. No a čerešnička na torte - porovnanie socializmu so súčasnosťou, to je hodné možno aj ako zanechanie odkazu pre iné generácie. Len by ma ešte zaujímalo, či si aj v tých časoch pred rokom 1989 reálne žil, keď ich tu spomínaš.

P.S. Očakávam ďalší konštruktívny útok.
Reply on: absurd #32:
Nedomýšľaš si trochu veľmi?
Reply on: Viko #31:
A ty si nebodaj žiadnu mantru nevyslovil? Dookola trepeš ako sú top iba tí mimo úradu. A tí čo budú sedieť v kancli a zožerú milióny nie sú úradníci, resp. kancelárske krysy?! Ak mám odborníka, tak musí byť zákonite mimo úradu iba a musí byť u nejakého súkromníka? To je čo za debilnú myšlienku? Skôr sa zaoberaj tým teda, kto nominuje ľudí na úrad a má na svedomí kvalitu personálu. Zas je to iba o tom koho si ľudia zvolia. Ak si zvolia lempla do vedenia mesta, ktorý sa zmôže iba na pridržanie súťaže na šmejdové trolejbusy s karosériou SOR a príp. nominuje degešov na úrad, tak je vysoká pravdepodobnosť, že rovnako tak aj zadanie pre externú firmu na vypracovanie Masterplanu bude stáť za kýbel hnoja. Samozrejme mesto sa bude odvolávať na externú spoločnosť a spoločnosť na mesto a občania nebudú vedieť stále koho majú biť palicami. Perfektný spôsob ako sa zbaviť zodpovednosti za všetko. Tak to dík pekne, že takýto šmejdácky prístup hodný top zbabelcov podporuješ. Takéto kadejaké poradenské spoločnosti neexistujú preto, žeby boli niečo extra, existujú iba pre rozkrádanie financií a zbavovanie sa zodpovednosti. Je to rovnaké svinstvo ak mesto sa zbaví spravovania parkovania a hodí to EEI s drístami o tom ako to bude iné a lepšie. Čo bráni mestu nakúpiť parkovacie automaty, obsluhovať automaty a servisovať ich pri najhoršom externou firmou iba na opravy? Prečo musíme živiť z našich peňazí kadejakých darmožráčov a necháme politikov aby nám všetko so slizkým úsmevom obhájili aj keď vidia, že to nikto nechce a oni si drzo môžu spraviť podľa seba bez právnych následkov?!

Prepáč ale ja ti nemám čo viac povedať k tomu, že toto je iba ďalší tunel, ktorý bude stáť za prd! Neviem čo k tomu chceš, či si tak pripečený, alebo chceš konferenciu, či mám si najať externú firmu aby ti to zdôvodnila a ukojil tvoj byrokratický apetít ponovembrových žvástalov a drístalov, ktorí na jedno riešenie potrebujú 5 rokov diskusií, recepcí, zahraničných ciesť na vyvaľovanie gulí než sa začne niečo riešiť, resp. potom ďalších 5 rokov sľubov a výhovoriek?! Logicky a jednoducho ešte raz. Ak mám na MsÚ oddelenie dopravy, tak to má dané dokumenty vedieť vypracovať a mať na to kapacity. Rozfrckať milióny behom 1-2 rokov, ktoré môžem rozložiť na 8-10 rokov to je taký slovenský mix kapitalizmu a socializmu. Na jednej strane sa tvárime ako kapitalisti ako všetko zodpovedne vedieme, odborne a plná riť papierikov a na druhej rozhadzujeme bez zodpovednosti a máme plánov, stratégií, operačných programov a neviem čoho ešte, že je vyslovene drzosť ak sa tu niekto vysmieva z komunistov a ich plánov a 5-ročníc. Teraz tu máme snáď 3-4x toľko dokumentov a robí sa 3-4x tak veľké hovno!!! Ešte nechápeš? Tak si pozri koľko sa toho vybudovalo v časoch 1961-1989, t.j. za 28 rokov a koľko za roky 1989-2017, t.j. za 28 rokov demokracie a slobody. Odpoveď každý aspoň trochu súdny človek pozná a vidí prínos týchto kravín.
Reply on: absurd #30:
A ty vieš vymyslieť niečo iné než mantru, že mestskí úradníci sú top a poohýbať tomu príslušne svoju argumentáciu? (Neviem, či si si všimol, ale od popierania potrebnosti novej analýzy si prešiel až k tomu, aby Prešov mal tím analytikov nonstop vypracúvajúcich čosi.)
Definuj prosím ostatné veci súvisiace s dopravou. Koľko analýz, stratégií, prognóz rozvoja... z oblasti dopravy potrebuje ročne mesto na svoj chod (t.j. aby to neboli len pro forma zdrapy)? Minimum. A kvalitný dopravný analytik-prognostik ti nebude robiť dopravného projektanta či iné "s dopravou súvisiace" nezhodné odbornosti, len aby mal úväzok. A držaním priemerných úradníčkov práve podporuješ zbytočnú mašinériu stále nových ničnehovoriacich dokumentov, aby vykazovali aspoň nejakú činnosť, s čím hlboko nesúhlasím. IPR Praha sa nedá vybudovať v každom okrese (a ani v tej Prahe to nešliape tak, ako by mohlo). Samozrejme, eurofondy sú primárne rozkrádačka, ale to neznamená, že akékoľvek iné riešenie je spása - chyba je zakódovaná v ľuďoch, nie tak v procesoch samotných.

Netuším, z akého dôvodu na mňa vkuse vyťahuješ krčmové nadávanie, keď som sa ti snažil celý čas vecne argumentovať (a zďaleka nie len na základe tohoto článku), zatiaľ čo ty si už niekoľkokrát nepriniesol ďalší protiargument. Odhaľovať súkromie nemusíš, len je dosť rozdiel v relevancii tvojho konania, či robíš niečo pre zmenu v občianskom združení Priama demokracia / kľúčovej pozícii samosprávy / ako lobista / kazateľ atď., chápeš?

Reply on: Viko #27:
Neskutočné ... vidno, že rozmýšľaš iba v medziach toho čo tu kto nalinkoval ale nič iné nevieš vymyslieť. Tých odborníkov, ktorých zaplatíš slušnými platmi v pohode obsiahneš v tejto sume na ten "Masterplan". Pri čistej mzde 901,98 eur mesačne a celkových nákladoch zamestnávateľa 1622,40 na jedného zamestnanca ak počítame odvody tak máš to na 489,9 výplat čiže 490 zaokrúhlene. Pri tíme 4 ľudí ti to vystačí na 10,2 roku a pri tíme 5 ľudí na 8,16 roku.

A týchto ľudí môžeš využiť nielen na prácu na Masterplane ale aj na ostatné veci súvisiace s dopravou počas daných 8-10 rokov. A vieš aj to, že každé 4 roky sa papaláši menia, takže sa veci dajú vždy ohýbať pružne lebo zákony to umožňujú podľa potrieb kadejakej mafie, ktorá to tu skupuje. No okrem krčmového nadávania, resp. objasňovania daktorých vecí robím aj reálne niečo pre to, ale nemusím hovoriť čo a kde robím dúfam ? Ale práve preto, že robím tam kde robím, tak vidím aké sú tieto veci iba zbytočné papierovačky, ktoré majú navodiť dojem, že sa niečo robí konečne, pričom sa robí rovnaké prd ako kedysi len sme to prebalili z papieru s prúžkami do papieru s bodkami.
Reply on: Davidoshmhd #22:
Nejde len o pár metrov drôtu, ale z prevádzkového hľadiska aj o kilometre a čas. Ak by sa ukončila trať na novom kruháči na križovatke Švábskej a Pionierskej ulice, priestorové požiadavky sa tak minimalizujú, na odstavovanie trolejbusov pred odchodom bude postačovať odstavný pruh pred zastávkou Švábska s dvomi stopami, primknutý k cestnej komunikácii. V tomto variante by sa budovalo približne 880 metrov dvojstopého trolejového vedenia, 40-metrová objazdná stopa na Švábskej a prestavba trolejbusovej križovatky na Solivarskej ulici, aby bolo možné trať obsluhovať z každého smeru. Podľa môjho názoru sa jedná o najefektívnejší a najlacnejší variant. Vybudovanie trolejbusovej trate na Šváby by si vyžadovalo reorganizáciu linkového vedenia v tejto oblasti s tým, že trolejbusová linka na sídlisko by bola nosnou linkou, ktorú by dopĺňali obslužné linky (autobusová na Delňu, linka cez Košickú do nemocnice, robotnícke ad hoc linky a trolejbusová doplnková linka na Sekčov).
Reply on: Davidoshmhd #21:
Trasovanie linky 35 súvisí s tým, čo si napísal, plus okrem spojenia Švábov/Sekčova so Širpom obsluhovala aj výrobné podniky pozdĺž Bardejovskej ulice. Vozila ľudí na šiestu, siedmu a ôsmu.

Čo sa týka liniek spájajúcich sídliská s jednotlivými priemyselnými oblasťami, je to súčasťou bývalej koncepcie dopravnej obslužnosti a dnes je už prekonaná nielen z toho dôvodu, že pracovné príležitosti sa vytvorili aj v iných lokalitách a nie sú sústredené primárne do priemyselných oblastí, ale všeobecná dostupnosť individuálnej dopravy znížila dopyt po cestovaní v týchto reláciách. Z pôvodných robotníckych liniek v západnej časti (17, 25, 27, 30, 31) prežila len okresaná linka 17 a spojené 30/31 s 34 do dnes už opäť okresanej linky 34, z východnej časti (33, 34, 35, 37) sa to zachovalo takmer v pôvodnom rozsahu. Tieto spojenia sú ad hoc spojeniami slúžiacim primárne zamestnancom vo firmách nachádzajúcich sa v spomínaných oblastiach a zrušenie týchto spojení by im zhoršilo cestu do zamestnania, čo by viedlo k ďalšiemu nárastu automobilizmu a to hádam nechceme. Treba preto podľa môjho názoru prispôsobiť rozsah a odchody najmä firmám v okolí, aby spojenie bolo dostupné a využívané.

Linka 48 bola zriadená na odľahčenie trolejbusových liniek a preťaženej linky 32 v rannej špičke s tým, že obchádzala centrum mesta, spoj 7.18 hod. zo Sibírskej bol sólo, ostatné tri spoje boli kĺbové a spoj o 7.24 hod. bol suverénne najvyťaženejší. Poobede to bolo trápenie, čo sa týka vyťaženosti, preto sa ani nečudujem, že popoludňajší variant spiatočnej trasy dlho nevydržal.

Nakoniec, čo sa týka linky 43, nikdy som nebol jej zástancom a čas sám ukázal, že to bol zlý krok. Zrušenie trolejbusových liniek 6/9 a ich náhrada smradobusmi bol prvý krok k novodobému utlmovaniu trolejbusov, s ktorým som sa ani po vyše pätnástich rokoch nedokázal stotožniť.