Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #96:
2. Tak to cislo 140 je trochu prehnane!!! DP ma presne 115 vozidiel + 2 dielenske busy. Podla mna by prednost v nahravani mali mat prave tie busy, ktore su nasadzovane najcastejsie a maju to chybne hlasenie ako napr. 326
Dnes sa xystam pozriet na 48 poobede aj ked pocitam s tym ze su prazdniny, tak skolaci sa v nej asi len tak vozit nebudu ? Mozno tam budem sam - uvidime! Potom dam vediet :o)
Reakcia na: 460-049-9 BB-PO #94:
Predpokladam, ze cisla v Tvojom nicku su podla Ptgf jednotky radu 460. Ak je to tak, potom spravne ma byt 460.049-0, takze kontrolka 0. Prave mi huci pod oknom pred vykonom na vl.7221/7220.
Reakcia na: Papyr #95:
Áno, tmavozelené pekne k zvyšku centra pristanú. Ale mimo centra by som jednoznačne podporoval súčasnú modro-žltú.
Reakcia na: Ondris #91:
DPMP sa s tým akosi neponáhľa... Treba si uvedomiť, že:
1. celú vec má na starosti jeden človek
2. máme cca 140 vozidiel
3. nahrávanie do jedného vozidla trvá vyše hodiny
Takže robí sa na tom, ale trochu to potrvá, kým to budú mať všetky vozidlá.

Re #93 Peter K: Okrem dobrej farebnej kombinácie k tomu dojmu prispieva aj skutočnosť, že tie stĺpy vôbec SÚ NATRETÉ a ich náter sa v pravidelne obnovuje. To v iných mestách nebýva vždy zvykom.
Najkrajsie stlpy su tmavozelene. To jest tie, co mame na Hlavnej. Ak by som mal porovnavat modrozlte a cervene stlpy, tak nie je co riesit. Modrozlte mozno nie su pekne, ale cervene su vylozene hnusne. Este hnusnejsie su olomoucke fialove. Fujtajbl.
? Skoda ze uz v Prešove nemame 9 Tr.Ja som ju nikdy naživo nevidel.460-JE najlpešia.
Na presovske stlpy v ich farebnej kombinacii je radost pozerat. V ostatnych mestach su bud poriadne vyblednute, zhrdzavene, alebo maju blbe odtiene farieb. (moj subjektivny nazor)
Reakcia na: Vladimír #87:
Strieborne stlpy ako v BB to je shit.Prešov ma najkrasie natrete stlpy. 460-Najkrasia a najlepsia elektricka primastska jednotka.
Reakcia na: Vladimír #90:
tak to musel byt teda zazitok ☺ mne sa to tiez raz stalo a bola to sranda! Dnes som sa zase viezol 326 a stale tam je Market Hruska ?, no ludia si uz na to asi zvykli az na niektore vynimky, ktore hikali po celom buse a robili si z toho srandu ? ? DPMP sa s tym akosi neponahla, co ty na to? Na tej 48 poobede je to nejake zvlastne ze tam je tolko malo ludi - nejde v blby cas z S3? Trebalo by to asi zmenit... Kedy bude ta 32 aj o 6.50?
Reakcia na: Vladimír #89:
Dnes sme s trolejbusom 15 Tr nekonkretizovaného ev. čísla vleteli do križovatky z Laca Novomeského na Arm. gen. Svobodu na poslednú chvíľu a to sa už oproti nám pohli autá z iného smeru. Vodič neváhal a pomerne s prudkým odpichom zacúval pomerne ďaleko vzad do odbočovacieho pruhu. Potešilo ma to, lebo trolejbusy necúvajú každý deň a keď, tak nie tak rýchlo.
Hehe... v detstve ma niektorí kamaráti presviedčali, že trolejbus ani cúvať nemôže 🙂

Pozerám, že aj keď je anketa na hlavnej stránke určená predovšetkým tým, krorí sa pohybujú v Prešove, víťazí odpoveď, že reklamu na CityBuse ešte videná nebola. Tak ja neviem, či to Prešovčania sú takí nevšímaví alebo nám tu automaticky hlasujú kolegovia z iných miest. V piatok skúsim učiniť nápravu a v update sa objaví foto tej reklamy.
Reakcia na: KVKV #88:
Aha. Tak tie 8 a 9 Tr, tie mi akosi nedošli 🙂
Reakcia na: Vladimír #87:

To som si len zaspomínal na dávnejšiu históriu 70.roky (ani mi to nepríde tak dávno) .Do Prešova jazdili vlaky s poschodovými vagónmi (myslim rada Bp...?)tahané pegasom (zamračenou) ,po elektrifikácii trati zmizli. 8a9 som myslel 8Tr a 9Tr , autobusy RTO, RO, ŠM . Farba stlpov ma nijak extra nezaujíma , ale zrejme to bol zmysel pre detail v detských rokoch, všimol som si, že stlpy farbia ináč než v ke.
Čas letí.
Reakcia na: KVKV #84:
Modro-žlté stožiare si v Prešove pamätám po celý svoj mladý život (mám 22). Minimálne toľko rokov sa istotne používa na všetky trkčné stĺpy, ale aj stĺpy verejného osvetlenia výhradne táto kombinácia. Osobne som si to odvodil od mestských farieb. Ako vieme, Prešov do polovice 70. rokov používal iný erb a mestskými farbami boli modrá a žltá. V rozboroch DPMP som dokonca objavil zmienku, že v určitom období do tejto farebnej schémy natierali aj búdky (po slovensky čakárne).
Pred starou stanicou osmičky a deviatky? Možno to bude tou neskorou nočnou hodinou, ale nespomínam na žiadne obdobie, kedy by existovala nejaká charakteristická spoločná konečná liniek 8 a 9. O akú konečnú by sa malo jednať?

Re #85 KVKV: Informácie o zamýšľanej koňke sú len zo Sedlákových Dejín Prešova. Z toho, čo tam je, som všetko napísal v košickom fóre. Nájsť pôvodný autorov zdroj tejto informácie by však bolo nesporne zaujímavé.

Re #86 J: Ešte sa musíš veľa učiť 😉 Do dvoch rokoch prešovská MHD bez plastových tabuliek bude určite, pretože je bez plastových tabuliek už dnes. V Prešove sa totiž nikdy plastové tabuľky nepoužívali. My značíme linky na poctivé plechové tabule, ktoré sú navyše v jednotlivých vozidlách pospájané do väčších zväzkov tak, aby sa v nich dalo "listovať" (tzv. kalendáre).

No dovoľ? Celý život sa v Prešove dívam na modro-žlté stĺpy a som presvedčený, že krajšia kombinácia pre stĺp trakčného vedenia neexistuje 🙂 Upozorňujem, že prevažná časť stĺpu je žltá a modrá je len pätka.
Vladimír: Takže do dvoch rokov by Prešovská MHD mohla byť bez plastových tabuliek?

KVKV: No modrožlté stĺpy verejného osvetlenia sú fakt hnusné. V BA sú modro, červeno a tmavozeleno žlté(podľa toho na akej sú ceste - I. II. III. IV. trieda) Spodok je žltý. V poslednom čase experimentujú so striebornou - pozinkovaný nenatretý stĺp. Fakt je ten, že taká tmavozelená, čierna či antracitová by bola zrejme najestetickejšia. Spolu so červenobielym zábradlím popri cestách, ktoré by bolo treba prefarbiť tiež.

Tu je link, ktorý sa týka aj vášho mesta.
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/74146A53FE263115C1256E6A002435A4?OpenDocument
VÝZVA PRE VLADIMÍRA !
Pokial by sa niekde našli nejaké archiválie o projektoch koňky , bol by to skvost prešovskej stránky.
Reakcia na: 460-049-9 BB-PO #77:

Ja teda neviem, ale modrožlté stožiare na kráse mesta nepridajú (to chodia pre farbičky asi do Košíc ? ), keď už sme na stlpoch neviem kedy to tam prišlo, ale ešte predtým boli staré stlpy červenožlté a asi vo výške 2m bol taký límec-kvetináč, spýtaj sa pamatníkov.
460 to už nič nie je, ale poschoďáky ,to bol zážitok !
A pred starou stanicou osmičky a deviatky, erťáky aj s vlekom! Dokonca RO tam vydržali omnoho dlhšie ako v Košiciach.
Reakcia na: Vladimír #82:
Aby som predišiel nedorozumeniam, v poslednom odstavci mám na mysli dodávky NOVÝCH vozidiel.
Reakcia na: J #80:
"Vlastné miesto v streche" na TAMe poznáme, ale nepoužívame. Od roku 1995 DPMP prestal tento priestor na ukladanie tabúľ využívať a do vozidiel boli namontované unifikované držiaky na tabule. Jedná sa o držiaky, ktoré sa bežne v iných mestách používajú v trolejbusov Škoda 14/15 Tr - v Prešove sú také na všetkých vozidlách.

Re #81 J: Správne. Znamená to, že kĺbové autobusy nedostanú dva bočné transparenty. Poslednými vozidlami s dvoma bočnými transparentmi boli Karosy B941 z roku 2001. Počnúc dodávkou B961 z roku 2002 sa rozhodlo pre úsporné opatrenie v podobe jedného bočného displeja aj pre kĺbové autobusy. Uznávam, je to do istej miery zhoršenie, najmä ak vozidlo zastaví v oblúku, ale dá sa takto fungovať.

Karosy B941 aj 961 boli samozrejme dodávané s transparentmi. Jedinými bez transparentov sú prvé dve Karosy B941 č. 331 a 332, ktoré ich akosi omylom nedostali. Ale aspoň sú jedinečné, pretože inde na Slovensku Karosu B941 v MHD bez transparentov nenájdeš.

Po osadení všetkých displejov bude počet vozidiel bez displejov rovný nule. Okrem plnenia rámcovej zmluvy bude totiž do Prešova ročne prichádzať minimálne 6 vozidiel, ktoré budú displejmi vybavené tiež. V skutočnosti sa však so zavádzaním displejov mešká, dosť dlho to celé padalo na neuspokojivých výsledkoch predtým vypísaných súťaží, ktoré boli zrušené. Pôvodné zámery hovorili o tom, že klasické tabuľky sa vytratia do roku 2004. Dnes si trúfam tipnúť ešte také dva roky, maximálne tri.
Ešte jedna otázka. Ak sada pre jedno vozidlo obsahuje jeden predný, bočný, zadný a vnútorný displej, znamená to, že kĺbové busy nedostanú dva bočné transparenty?
Teda TAMy majú na boku dieru len pre jeden transparent, ale Karosám 741 by ste mohli dať dva. Neviem či 941 a 961 ste dodávali s alebo bez transparentov.
Po osadení všetkých transparentov koľko vozov ostane s klasickými tabuľkami?
Vladimír: Aha jasné, zle som to pochopil.
Áno tak to dostali Ik283 generálkované v BBDS a tá priečka je presne medzi linkou a cieľom, takže nezavadzá. Ale iba pri pohľade z predu. Ak pozeráš z boku tak vadí, ale len trochu.
Ostatné vozy majú buď celé predné okno - Karosy alebo sa dáva polovičný predný transparent - Trolejbusy. Ik4XX majú na to vlastné miesto v streche a takisto TAMy, ale to poznáte aj z PO. Ik280 el. transparenty nemajú.
Takže to tak má len asi 15 vozov Ik283 generálkovaných v BBDS.
Avšak ako si si mohol všimnúť na fotke tej T6ky z KE, majú tam bočný cez otvárateľné okno a vôbec to čitateľnosti nevadí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.